A Vogue és Issey Miyake kedvence: Irving Penn
Művészetében szemet szúr a században bevett, a szépségről alkotott konvencióktól való eltérés: Irving Penn azt fényképezi, amit ő szépnek, érdekesnek és esztétikusnak talál. Az utcán összeszedett csikkeket ábrázoló sorozata csupán egy szélsőséges eleme a kreatív határokat feszegető hozzáállás gyümölcseinek. A modernizmus vizuális világától bódultan készítette a Földi testek (Earthly Bodies) című sorozatát. A képek a női test sokoldalúságát, azokat az általunk, nők által gyakran gyűlölt, komplexusokat okozó különbségeket és a benne rejlő gyönyörűséget mutatják meg. Az aktokból álló sorozat 1949-1950 között készült, viszont a nőiességet kendőzetlenül bemutatni akaró alkotások csupán 1980-ban nyertek zöld utat kiállításon való megjelenésre. Az organikus formák, a textúrák és a precizitás iránti vonzalmát az aktok mellett modernista csendéletei fejezik ki leginkább, amelyek a képek hiperkompozicionálása mellett az esetlegesség és a tervezettség ördögi kettősségét rejtik magukban.
A majdnem száz évet felkaroló életmű sikeressége számomra az örök érdeklődésben, a saját környezetének megismerésébe fektetett energiában és a nagyvilággal képekben való kommunikáció szándékában rejlik. Nem véletlen, hogy fotói között nem csupán híres kortársairól, így Pablo Picassóról, Alfred Hitchcockról és Truman Capotéről találunk fényképeket, hanem többek között az új-guineai primitív törzsekről és a Hells Angelsről is. A New York Timesban 1991. novemberében megjelent interjúban a következő jelent meg: "Egy alkalommal 1970-ben Új-Guineában fényképének tárgyát a stúdió előtt álló harcos csapatból merítette, így egyszerre engedte be őket a stúdióba. A harcosok szerető gesztusként értelmezték közeledését, és egy-egy öleléssel viszonozták azt. Később úgy utalt erre az ekkor készült képre, mint ami négy ölelésből épült." Ahogy mondta: "Az emberek, akiket ott fotóztam nem voltak primitívek. A primitív emberek New Yorkban vannak."
Befolyása a fotóművészetre mind a mai napig tetten érhető. Ő volt az első fotós, aki fényképének tárgyát egyszínű, általában szürke vagy fehér háttér elé állította, kiemelve ezzel a formát, magát az anyagot. Ez a szemlélet a divatfotózás terén is megtérült, kezéből letisztult, elegáns és szemet gyönyörködtető divatanyagok kerültek ki.
Irving Penn hivatástudata és kreativitása lenyőgöző, azonban mellette humánuma az, amely olyan vonzó légkört ad a kezéből kikerült munkáknak. Így nem csupán fényképeit, megvalósított ötleteit és fotótechnikai vívmányait hagyta örökül a rá következő nemzedék számára, hanem a fotográfia irigylésre méltó humánumának esszenciáját is.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!