Egyedi, őszintén szórakoztató és megható néznivalók a karácsonyi semmittevés mellé
A High Maintenance-t a valaha gyártott legjobb websorozatként szokás emlegetni, és ez nem áll messze a valóságtól. Az epizódok mindegyikében eltérő szereplőkkel ismerkedhetünk meg (ezáltal pedig újabb és újabb élethelyzetekkel és történetekkel), akik a való életben férj és feleséget alkotó Ben Sinclair és Katja Blichfeld alkotópáros baráti társaságából verbuválódtak össze. Csupán az közös bennük, hogy Brooklyn környékén élnek és történetük egy bizonyos pontján füvet akarnak venni, amit a sorozatban mindvégig pusztán csak Srácként (Ben Sinclair) emlegetett biciklis futártól szereznek be. A Srác bizonyos értelemben olyan, amilyen maga New York. Mindenre és mindenkire nyitott, elfogadó és semmin sem csodálkozik. Egy barátságos figura, akinek a néhol már egykedvű könnyelműsége végig egyensúlyban tartja az egyes epizódokban felgyülemlett drámát és feszültséget. „Bár a fű és a füvezés a sorozat visszatérő motívuma, mégsem ez a fontos, hanem az emberek, és az, hogy miért lesz szükségük a fűre" – állítja Katja Blichfeld. A karakterek változatosak és néha egészen hajmeresztőek, az viszont, ahogy láttatják őket, mégis nagyon emberi és olykor megható. Ez, és az egész sorozatot átszövő stílus - a szereplők öltözékeitől a brooklyni lakásokon át New York utcáiig - teszi igazán kultsorozattá a High Maintenance-t.
A különös cím a New York és Los Angeles közti időeltolódásra utal. A New York-i időzónában él Cora, a Los Angeles-iben pedig Patrick, két egymás számára teljesen idegen fiatal, akik egy közös barátjuk unszolására skype-olni kezdenek, hogy megismerjék egymást. Az első beszélgetés olyan jól sikerül, hogy január elseje lévén újévi fogadalmat tesznek, hogy a beszélgetést egy hónapon keresztül minden este megismétlik. Ezeknek a 4-5 perces, laptoppal rögzített beszélgetéseknek lehetünk szemtanúi 31 epizódon keresztül. A zavart nevetések és a két fiatal között lévő vibrálás olyan élethűnek tűnik, hogy a néző joggal bizonytalanodik el, nem egy kapcsolat kialakulásának dokumentációjába botlott-e bele. A valóságban azonban minden epizód előre megírt és megrendezett, az egyébként Corá-t alakító Avital Ash színész, író és zenész, illetve Kyle McCullogh producer közös produkciója. A sorozat teljesen életszagúan mutatja be két ember egymásra találását és egy kapcsolat kialakulásának érzékeny és sérülékeny szakaszait. A nézők is apránként ismerik meg a szereplőket, és az exekkel, munkahelyi kudarcokkal, távolsággal és elbizonytalanodással küzdő szerelmesekért pedig képtelenség nem izgulni, hogyha a Skype időnként meg is akad, ők a harmincegyedik nap végére egymásra találjanak.
A Sartorialist az egyik legrégebbi és legszínvonalasabb street style-lal foglalkozó blog, illetve mára egyszemélyes brand. A honlapot Scott Schumann hozta létre 2005-ben, amikor digitális fényképezőgépével New York utcáit rótta és lencsevégre kapta az általa érdekesnek tartott utcai viseleteket. Az egyszerű divatblognak induló projekt gyorsan fogalommá vált a divat világában. A Londonban, Párizsban, Milánóban és más városokban készült fotók olyan átfogó képet alkotnak a korunkat érő divatimpulzusokról, azok eltérő értelmezéséről, illetve a divatban fellelhető nemzeti sajátosságokról, amire kevés más divattal foglalkozó platform képes. A szemet gyönyörködtető divatfotók megelevenednek a Sartorialist mini websorozatában, ahol megismerkedhetünk a divatfotós kedvenc múzsáival és visszatérő fotóalanyaival is. Láthatunk portrét a madridi bikaviadalról és a torreádor egyenruhájának készüléséről, az amerikai olimpiai bajnok vívóról és a vívó ruha szabászati különlegességéről, találkozunk egy milánói cipőkészítővel és egy szabóval... csak néhány példa a 12 epizódból álló minisorozatból. A szépség, az elegancia és a divat szerelmeseinek melegen ajánlott.
Comedians In Cars Getting Coffee
Jerry Seinfeld neve fogalom a komédia világában, a modern sitcomok egyik megkerülhetetlen alakja, Seinfeld című vígjátéksorozata, szereplői, mondatai önjáró ikonná váltak Amerikában. Comedians In Cars Getting Coffe című websorozatasorozatában már a cím elárulja, mi történik: minden részben más és más, ismert komikuskollégájával indul kávézni, egy olyan autóval (időnként hajóval, kamionnal vagy épp busszal), amiről úgy gondolja, illik az adott vendég személyiségéhez. Ez tehát inkább egy mozgó talk show, és pont az benne a jó, hogy a vendégeihez egyrészt évek óta ismeretség, sokszor barátság fűzi Seinfeldet, másrészt pedig nincs erőltetett viccelődés. Itt mindenki magát adja, Sarah Jessica Parkerről például kiderül, hogy hétköznapi ruhában, smink nélkül, egy családi kombiautóért rajongva is imádnivaló. Rajta kívül megfordult még a show-ban Chris Rock, Jay Leno, Jim Carrey, Amy Schumer, Ricky Gervais, Tina Fey és Alec Baldwin is, csak hogy néhány nevet említsünk. Az epizódok áltakában 15-20 perc hosszúak, és rengeteg háttérinformációt megtudunk nemcsak az egyes komikusok karrierjéről, de általában véve a komédia helyzetéről is. Szóval ha valaki instant jókedvre vágyik, ez lesz a neki való.
Cecile Emeke egyike azoknak a nemrég feltűnt autentikus művészeknek, akiket az afrikai kultúra és identitástudat foglalkoztat. A Youtube-on futó dokumentumsorozatában fiatalok beszélnek őszintén magukról, és arról, hogy milyen érzés az afrikai diaszpóra tagjaiként Londonban, Párizsban vagy Amszterdamban élni. Nyíltan mesélnek arról, hogy milyen érzés már egészen kislányként, hogy nem tudsz azonosulni a mesék jellemzően szőke hajú királykisasszonyaival, a TV műsorok karaktereivel, vagy azokkal az élethelyzetekkel és problémákkal, melyekkel a fehér emberek szembesülnek a nyugati civilizáció irodalmában. Arról, hogy milyen magányosnak és egyedülinek érzik magukat, az előrehaladottnak és multikulturálisnak bélyegzett városokban is. Olyan fontos kérdéseket vetnek fel, mint hogy miért nem léteznek igazi afrikai közösségek ezeken a helyeken, vagy, hogy mit okozhat bennük a kimondatlan generációs fájdalom, ami nemzedékeken át öröklődik a rabszolgaság ideje óta. Személyes történeteiken és sérelmeiken keresztül lehetőségünk nyílik jobban megérteni őket és szembenézni társadalmunk azon problémáival, amik felelősek lehetnek az identitászavaraikért. Ilyen jelenség például az, hogy míg a fehér emberek között a világ különbséget tesz eltérő nyelvük és hagyományaik alapján, addig az afrikaiak összességére egy népként tekint, nem tisztelve az őket megkülönböztető nemzeti sajátosságokat. De szóba kerülnek a TV műsorok veszélyes sztereotípiái az afrikai emberekkel szemben, rájuk erőltetve olyan akcentusokat és viselkedésmintákat, ami egyébként nem sajátjuk.
A sorozat időszerű jelentőséggel bír, és már most jelentős közösségformáló ereje van az afrikai diaszpóra számára. A legfőbb ideje, hogy mi is jobban odafigyeljünk rájuk, még akkor is, ha hazánkban csak kis számban élnek.
/p>
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!