A több nagy luxusmárka mögött álló francia Kering vállalat szőrmementes működésre áll át.
A 2022-es őszi-téli kollekciók megjelenésétől kezdve teljesen leállítja az állati szőrmék használatát a francia Kering cégcsoport. Ez azt jelenti, hogy olyan luxusmárkák is a szőrmementesség jegyében fogják készíteni a ruháikat a jövőben, mint a Gucci, a Saint Laurent és a Balenciaga.
A cég érdekeltségébe tartozó márkák közül a Gucci volt az első, amelyik 2017-ben bejelentette, hogy leállítja az állati szőrmék használatát, az ő példájuk követte a későbbiekben két olasz luxusmárka, a Balenciaga és a Bottega Veneta is.
A Kering vállalat emblematikus márkái közül a Saint Laurent és a Brioni voltak az egyetlenek, amelyek ez idáig nem mellőzték a szőrmék használatát. (Legutóbb idén márciusban tiltakozott a PETA állatvédő szervezet a Saint Laurent párizsi butikja elé szervezett tüntetésen.) A cégcsoport végül úgy döntött, teljesen száműzik az állati szőrméket a márkáik műhelyéből, és a 2022-es őszi-téli kollekcióktól kezdve fur-free működésre állnak át.
„Eljött az idő, hogy újabb lépést tegyünk előre azzal, hogy minden kollekciónkban megszüntetjük a szőrme használatát. A világ megváltozott, a vásárlóink fejlődtek, és a luxusnak természetesen alkalmazkodnia kell ehhez” – jelentette be François-Henri Pinault, a Kering vezérigazgatója.
A luxuskonszern az elmúlt években igyekezett utat törni a fenntartható fejlődésnek. 2019-ben már hivatalosan is közzétették az állatjóléttel kapcsolatos szabványaikat, melyben vállalták, hogy továbbra is szigorúan megválogatják az állati eredetű anyagok használatát.
Forrás: Elle
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!