Kele Sárát gyerekkora óta lenyűgözi az Erzsébet híd. És mit csinál ilyenkor egy formatervező? Emlékeit inspirációvá, majd bútorrá formálja: a hidakban rejlő erőt lefordítja a tárgyak nyelvére. Íme, a végtelenül letisztult PONTUM kollekció, Budapest építészetének transzformált darabkája.
„Gyermekkorom óta amikor csak átkelek az Erzsébet hídon, elfog valami misztikus érzés, amikor kitárul a tér, és rövid időre két világ közt lebegünk” – mondja Kele Sára, a sarakele studio alapító-designere. A PONTUM kollekció kortárs tisztelgés a híd előtt: valamennyi tárgyát a híd minimalista esztétikája jellemzi, építészeti tisztaságát a tömör fa nyers szépsége testesíti meg. A bútorcsalád színei is a híd történelméből fakadnak: a fekete verzió a háborúban lerombolt lánchídra emlékeztet, míg a fehér natúr kőris a modern kábelhídra utal.
Ha gondolatban elemeire szednénk a hidat és megfeleltetnénk a bútoroknak, akkor ezen az úton induljunk el: A szék speciális függesztett megoldása az Erzsébet híd kábelszerkezetét idézi. A háttámla nemcsak keretezi a széket, hanem az ülőfelület is erre van felfüggesztve, utalva a függőhíd pilonjainak tartószerkezeti elemére. Az ülőke és a kisasztal formavilága a híd pilléreire emlékeztet. Az asztal geometrikus formája és lábszerkezete a híd alakjából, tiszta kialakításából ered. A pad közepén a Duna budapesti szakaszának nyomvonala fut végig, és két darabból áll, utalva az Erzsébet híd két oldalán fekvő Pestre és Budára. Az asztalok és ülőbútorok azonban nemcsak a funkciójukat töltik be, hanem mélyebb szinten is megérintenek, emlékeztetőként a kapcsolatok erejére.
A PONTUM kollekció a HFDA DesignLAB inkubációs programjának támogatásával, Rossana Orlandi kurátori segítségével jött létre.
A shortlistet egy szakértőkből álló zsűri választotta ki, amelynek tagjai idén Szakos Andrea enteriőrtervező, a tavalyi EDIDA Év designere kategória nyertese, Dr. Horváth Judit, Iparművészeti Múzeum, Kortárs Design Gyűjtemény Főosztály főosztályvezetője, valamint Osvárt Judit, az ELLE Decoration magazin főszerkesztője.