Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

NOOK © Farkas Márton
NOOK

Amilyen nagy szívet, legalább olyan körültekintést igényel a gyerekbútorok tervezése. Ha pedig a funkcionalitáson és modularitáson túl a gyermekek érzelmi támogatását, biztonságát és a formanyelvet is kiemelt helyen kezeli egy márka, akkor az igen ritka és úgy hívják: NOOK.

Ma a szuperhős a kedvenc, de biztos, hogy holnap is? Tegnap még pelenkázó, ma már íróasztal? Talán nincs is nagyobb kihívás a bútortervezés műfajában mint a gyerekek gyorsan változó igényeivel lépést tartani. Főképp akkor, ha a magas designszint és a kicsik lelki világának is megfelelő, értékelvű tervezés is elvárás.

A skandináv esztétikájú gyerekbútorokat egyesítő NOOK mögött Hadnagy Timi enteriőrtervező áll, aki ebben a minőségében, több projektje kapcsán szembesült azzal, mennyire nehéz a gyerekszobákba letisztult és praktikus bútorokat találni. A NOOK azzal a céllal jött létre, hogy betöltse ezt a hiányt.

„A vállalkozás ötletét az asztalos nagybátyámmal együtt álmodtuk meg, ez alapozta meg a termékek minőségét és irányvonalát” – árulja el Timi. A legfontosabb márkaértéknek a gyerekekkel együtt növő és változó, fenntartható bútorok létrehozását határozták meg: ágy, asztal, komód, faládák, pelenkázó és multifunkciós X láb alkotja a termékcsaládot. Tulajdonképpen „Transformers”-hősök ezek is, hiszen a csecsemőtől egészen a 5-6 éves korosztály igényszintjéig átalakíthatók a bútorok – a fekvőhely például négyféle funkcióban: rácsos ágyként két szinten állítható, majd a textillel kárpitozott oldala a tetejére helyezhető (kis kuckóként), később megnyújtható. Ugyanígy a pelenkázónak is négy „élete” van.

article-gallery-img

„A design, a minőség mind fontos, de a gyerekek érzelmi biztonsága a brandünk legfőbb mozgatórugója. Hisszük, hogy kiegyensúlyozott és támogató közegben teljesedhetnek ki igazán, és hogy a szobájuk lehet a világ közepe. Ahogy a kisfiamnak is, ő is ezek között a bútorok között nőtt fel” – mondja Timi. Már a név erősen meghatározza a márka identitását, hiszen a NOOK jelentése: meghitt kis sarok, apró, biztonságos kuckó. Ezt az érzést közvetítik a bútorok, mind a design, mind pedig az anyaghasználat tekintetében. 

Instagram

EDIDA 2024

Főtámogatónk: Raiffeisen
Banki partnerünk: Raiffeisen


Nyertesek

Együttműködő partnerünk: MaxCity
JYSK

Az év márkája további jelöltjei

Jelölőbizottság

A shortlistet egy szakértőkből álló zsűri választotta ki, amelynek tagjai idén Szakos Andrea enteriőrtervező, a tavalyi EDIDA Év designere kategória nyertese, Dr. Horváth Judit, Iparművészeti Múzeum, Kortárs Design Gyűjtemény Főosztály főosztályvezetője, valamint Osvárt Judit, az ELLE Decoration magazin főszerkesztője.

Kérjük szavazatod leadásához add meg email címed:

Köszönjük! Szavazatodat rögzítettük.A további kategóriákban még 2024. október 04-ig van lehetőséged jelöltjeink közül választani.

további kategóriák megtekintése