A tervezésre kreatív játszótérként tekintenek, ami a márka mellett őket is építi. Van, amivel azonban sosem játszana Nagy Péter és Juhász Norbert, a komok két alapítója, az pedig a funkcionalitás, a fenntarthatóság és a legjobb értelemben vett egyszerűség, amely értékek közvetítését az általuk megalkotott tárgyakra bízzák.
A komok egy kollaboratív bútormárka, amely időtálló, kisszériás és egyedi bútorokat készít, immár öt éve. Talán még ma sincs hasonló szellemiségű designvállalkozás, amelyik nem távol tart magától más tervezőket, építészeket és műhelyeket, hanem épp ellenkezőleg: keresi az együttműködési lehetőségeket, hogy közösen hozzanak létre tárgyakat – fenntartható, praktikus és sallangmentes, letisztult jelzők mentén.
Mivel Péter és Norbert építészként tanulta ki az asztalos szakmát, az építészettel való szoros kapcsolatuk alapvetően meghatározza tervezői hozzáállásukat: figyelnek a szerkezeti és műszaki részletekre, keresik az okszerű funkcionalitás és a színvonalas megjelenés egyensúlyát. Ehhez egy műhelyre is szükség van, már csak ezért is fontos mérföldkőként jegyzik a 2021-es évet. Ekkoriban találtak a komokra az első komoly külföldi projektfelkérések is: bécsi kávézók teraszait és showroomot bútoroztak be, de Berlinbe és Ljubljanába is kerültek komok bútorok. Idén legújabb bútorkollekciójukkal, az Átlóval bemutatkoztak a Milánói Design Héten, jártak vele több nemzetközi kiállításon.
A komok elég szigorú üzleti filozófiát vall: csakis akkor van értelme új tárgyakat készítő márkát létrehozni, ha az a meglévő zajt nem erősíti az amúgy is túltermelt és túlfogyasztott világban, ellenben olyan alternatívát kínál, ami fenntartható és hosszú távú, tudatos befektetésként tekinthetünk rájuk. „A célunk minél alacsonyabb ökológiai lábnyomú, műszakilag és formailag is időtálló, minőségi tárgyak létrehozása.”
Brandjük alappilléreit három kulcsszóba sűrítették: kommunikáció, kombináció, kompozíció. Ezek a komok.
A shortlistet egy szakértőkből álló zsűri választotta ki, amelynek tagjai idén Szakos Andrea enteriőrtervező, a tavalyi EDIDA Év designere kategória nyertese, Dr. Horváth Judit, Iparművészeti Múzeum, Kortárs Design Gyűjtemény Főosztály főosztályvezetője, valamint Osvárt Judit, az ELLE Decoration magazin főszerkesztője.