Quantcast

Hogyan befolyásolja a világjárvány a divatipart? 

A koronavírus minden iparágra óriási hatással van: példátlan nyomás nehezedik az egészségügyre, az induló vállalkozások most lehúzzák a redőnyöket, a szupermarketek változtatnak a nyitvatartási idejükön és folyamatosan átgondolják a rendeléseket. 

Ebben a helyzetben a divatipar sem maradhat ki a sorból. A divatipar bedőlése senkinek sem célja, mivel ez súlyosan befolyásolná a globális gazdaságot, több millió művész, tervező, szabó munkanélkülivé válhat. Nézzük, hogyan próbál a divatipar alkalmazkodni a járvány idején!

Befolyásos emberek ralija

Az olyan divatközpontú emberek, akik befolyással bírnak, keresik a lehetőségeket, hogy valamilyen módon javítsanak a jelenlegi helyzeten. Két stylist, Anna Rosa Vitiello és Bettina Looney például elkezdték kiárusítani a szekrényük tartalmát, ami a saját Instagram-story-aikból is kitűnik, hogy pénzt gyűjtsenek a Doctors Without Borders és a Help Them Help Us szervezet számára. 

"Egy szórakoztató és interaktív módszert akartunk találni arra, hogy támogathassunk olyan jótékonysági szervezeteket, akiknek ebben az időben szükségük van pénzre – mondta Looney az ELLE-nek.  A divatot szeretjük, és tökéletes eszköznek tartjuk a visszaadáshoz, így megtaláltuk a módját annak, hogy hogyan kössük össze a kettőt. Minden hétfőn kiárusítást rendezünk mindaddig, amíg csak tudunk, pénzt és tudatosságot növelünk, és együttműködünk néhány csodálatos kis márkával, így őket is segítjük.”

A Vestiaire Collective ruházati adományokat gyűjtött Kate Moss, Thandie Newton és Camille Charriere kedvelőitől, hogy a helyi jótékonysági szervezetek, köztük a Fondation Hôpitaux de France-Párizs, az Egészségügyi Világszervezet és Lombardia regionális adománygyűjtését támogassák.

A divatmárkák visszavonják a rendeléseket Bangladesben

Az üzletek bezárása és az eladások visszaesése miatt a Forbes azt állítja, hogy a nyugati divatmárkák több mint 2,8 milliárd dollár értékű rendeléseket töröltek a bangladesi beszállítóknál, és ez humanitárius válságot idézhet elő. A visszamondások legalább 1,2 millió munkavállalót, valamint több ezer gyárat és beszállítót közvetlenül érintenek Bangladesben. A munkáltatók 72,4% -a nem képes a dolgozóinak jövedelmet biztosítani a hátrányos helyzetben, amikor átmenetileg otthon kell lenniük, és 80,4% -uk nem tud végkielégítést fizetni az elbocsátások miatt.

A kampányoknak köszönhetően néhány vállalat, mint például a H&M ad valamilyen kompenzációt a beszállítóknak. Remélhetőleg a jövőben többen is csatlakoznak hozzájuk.

Luxusmárkák adományoznak

A koronavírus várhatóan a globális luxuscikkek piacára is jelentős hatással lesz, ennek ellenére nem tehetik meg, hogy ebben a helyzetben ne adományozzanak.

„Ebben a globális egészségügyi válságban mindannyiunknak reagálni kell a közösségek sürgős szükségleteire” – jelentette ki Anisa Kamadoli Costa, a Tiffany & Co. alapítvány elnöke. Valamint egy nyilatkozatban bejelentette, hogy a társaság 750 000 dollárt fog elkülöníteni az Egészségügyi Világszervezet szolidaritási alapjának, és 250 000 dollárt a New York Community Trust NYC COVID-19 Response & Impact alapjának. "Büszkék vagyunk arra, hogy támogatjuk azokat a szervezeteket, amelyek azonnali segítséget nyújtanak a COVID-19 által érintett közösségek számára, ideértve a szülővárosunkat, New Yorkot is" – zárta Kamadoli Costa. 

Az LVMH konszern kezdetben 2,2 millió dollárt adományozott a The Red Cross China-nak, majd később átállította a parfüm- és kozmetikai szereket gyártó egységeit, hogy alkalmasak legyenek nagy mennyiségű hidroalkoholos gél előállításához, valamint 40 millió orvosi maszk szállítására is ígéretet tett. 

Kering és divatházai a hupeji Vöröskeresztnek adományoztak Kínában, és azóta is támogatnak négy olasz alapítványi kórházat, továbbá csatlakoztak az LVMH-hez, hogy orvosi maszkok terén is segítsenek.

A Prada társigazgatói és elnöke három milánói kórháznak (Vittore Buzzi, Sacco és San Raffaele) intenzív ápolási és újraélesztési egységeket adtak. 

A Dolce & Gabbana a Humanitas Egyetemnek egy kutatási projekthez nyújtott segítséget. "Úgy éreztük, hogy tennünk kell valamit a pusztító vírus leküzdésére, amely Kínából indult, de az egész emberiséget fenyegeti” – mondta a tervezőpáros közleményében. Domenico Dolce és Stefano Gabbana a Humanitas Egyetemet ideális partnernek tartja ebben az ügyben, mivel egyedülálló a tevékenysége, és már korábban is együttműködtek egy ösztöndíj-projektben. ”

A Moncler egy kórház felépítéséhez járult hozzá Olaszországban. A 10 millió euró adomány 400 intenzív ápolási egység megteremtését teszi lehetővé.

A Versace jelentős adományt nyújtott a kínai Vöröskeresztnek, hogy enyhítse az orvosi ellátás hiányát. Az első adományozásuk óta Donatella Versace és Allegra Versace lánya bejelentette, hogy 200 000 eurót fognak adni a milánói San Raffaele Kórház intenzív osztályának.  

Giorgio Armani hasonlóképpen 1,25 millió eurót adományozott számos olasz kórháznak és intézménynek.  

Míg a Maison Valentino anyavállalata 1 millió eurót adományozott a spanyolországi madridi sürgősségi kórháznak.