Nem egyszerű olyan divattervezőt mondani napjaink high-fashion világából, aki kifejezetten stílusosan öltözködik a hétköznapokban, ám erre a legtöbbjüknek igencsak jó oka van!
Nem is volt olyan régen, amikor a TikTokon egy vicces, divat fókuszú trend dominált, amely azt figurázta ki, milyen egyszerűen öltözött, ruházatuk alapján elsőre kifejezetten visszahúzódó természetűnek tűnő tervezők állnak egy-egy egetrengetően extrém divatbemutató mögött.
Ahogy azt mondani szokás, minden vicc fele igaz, így ez a jelenség sem légből kapott. A kérdés, hogy miért öltözködnek snasszul a legkreatívabb elméjű dizájnerek, meglehetősen régóta foglalkoztatja az embereket. Most az Opulent Stylings utána is járt a dolgoknak.
Aki gyakran néz divatbemutatókat vagy összefoglaló anyagokat, esetleg interjúkat, már valóban észrevehette a mintát: leginkább a klasszikus nadrág-póló/pulcsi duó dominálja nagy átlagban a tervezők ruhatárát, függetlenül attól, melyik márka mögött is állnak. Mintha mind egy titkos divattervező-egyetlet tagjai lennének, aminek az egyik alapszabálya az, hogy véletlenül sem húzhatnak elegánsabb, színesebb, feltűnőbb darabokat – miközben ironikus módon ők álmodják meg a következő szezon domináló trendjeit, a legmerészebb sziluetteket, árnyalatokat.
Persze erről szó sincs, de tény, hiába unalmasak outfitjeik a külső szemlélők számára, valójában ez egy nagyon is tudatos és taktikus döntés eredménye. A divattervezők művészek, akik ruhákon keresztül mesélik el történeteiket, a hangsúlyt azonban nem saját magukra, hanem másokra fektetik. Ahhoz, hogy az alkotói folyamatok során a lehető legjobban szabadjára tudják engedni fantáziájukat, saját gardróbjuk egy neutrális vászonná vált – egy olyan háttérországgá, ahonnan nem igényel sok gondolkodást a válogatás, a szettek összeállítása helyett tehát energiájukat, érzelmeiket és kreativitásukat saját terveikbe fektethetik.
Ha visszafelé fejtegetjük a szálakat, szinte adja magát a dolog: ki akarna még reggel is több tíz percig azon gondolkodni, mit vegyen fel, amikor előtte és utána is rengeteg vizuális inger éri, és még annál is több esztétikai döntést kell meghoznia?
Rengeteg dizájner nemes egyszerűséggel egy bizonyos szett-, egyfajta uniformis mellett teszi le a voksát, amelyhez újra és újra visszatér. Emlékezzünk csak Karl Lagerfeld legendás öltönyére, amit kizárólag sötét napszemüveggel viselt, vagy Alexander McQueen farmerjeire!
Bár az egyforma szetteknél változatosabban öltözködik, a Dior és saját márkája tervezője, Jonathan Andersont szintén sportfelsőkben és farmerekben látni a legtöbbször, ahogyan annak idején Alessandro Michele is megjelent minden Gucci bemutató végén. A Valentinotól nemrég a Balenciagához igazolt kreatív igazgató, Pierpaolo Piccioli, a Fendi CCO-ja, Maria Grazia Chiuri, valamint a Givenchy élén álló Sarah Burton főleg a fekete-fehér-szürke palettát kedvelik, míg Matthieu Blazy már kicsit bátrabban játszik a ruhák formájával, de továbbra is a földtónusok dominálják ruhatárát.
Egységesen feketét viselek, és nagyon kényelmes dolgokat, mivel sokat utazom. Ráadásul amúgy is folyton a földön vagyok, például amikor méretpróba vagy ruhaigazítás van, szóval próbálok annyira neutrális és komfortos lenni, amennyire csak lehet. Olyan ruhákat hordok, amiket könnyű kimosni, kitisztítani
– nyilatkozta korábban a saját stlísua kapcsán Glenn Martens, a Diesel és a Masion Margiela vezető tervezője is.
És talán utoljára maradt az egyik legfontosabb érv a dizájnerek szimpla öltözködés mellett: egyszerű szettjeikkel nem lopják el a reflektorfényt munkáikról, nem hívják fel magukra a figyelmet – hiszen itt nem ők a lényegesek, hanem a kifutókra, a boltok polcaira küldött alkotásaik.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!