Szebbnél szebb kreatív installációk sorakoznak Milánóban
Aki járt már a milánói designhéten – hivatalos nevén Salone del Mobile - , az tudja, hogy az események nem csak a Rho Fiera nemzetközi vásártér kiállítótermeiben zajlanak (amit nagyjából úgy kell elképzelni, mint nálunk a BNV területét, csak sokkal nagyobban és modernebben), hanem a belvárosban is, teljesen átalakítva Milánó utcáit. A Fuorisalone, azaz minden, ami a vásár területén kívül esik, egyre több helyet követel magának a városban, és úgy tűnik, a divatmárkák is évről évre nagyobb hangsúllyal vesznek részt benne. Nézzük, kik hozzák idén a legizgalmasabb újdonságokat!
A 2019-es Salone del Mobile kapcsán a Marni holdsétára invitál: olyan helyre hív, ahol primitív körülmények között találhatjuk meg elképzeléseinket a jövőről, egy ösvényen, amelyet bútorok és deisgntárgyak szegélyeznek, minden részletükben tükrözve a márka vizuális nyelvezetét. Minden darabot kolumbiai kézművesek készítettek, akik régóta együttműködnek a Marnival.
A Loewe idén az ötödik projekttel jelentkezik a milánói Salone del Mobilén: egy kiállítással, mely kosárfonók, kárpitkészítők és kaligráfusok munkáját dícséri. A Loewe Basket névre hallgató tárlat a márka kézimunka iránti elkötelezettségére fókuszál a legkülönfélébb formákban felidézve azt. A Loewe valóban a megalapítása óta gondozza a kézműves tehetségeket, keresi a magas minőséget és a mában is felismeri ezeknek a hagyományoknak a fontosságát, ötvözve őket a nemzetközi tervezők előre mutató vízióival.
A designhéten (ahol egyszer mi magunk is láthattuk élőben a Mestert!) Giorgio Armani nyitotta meg az Armani / Silos tereiben létrehozott építészeti kiállítást. A The Challenge (A kihívás) Tadao Ando karrierjét követi végig legkiemelkedőbb alkotásain keresztül. A narratíva négy téma köré rendeződik és több mint 50 projektet mutat be, melyeket az építészóriás által készített vázlatok, eredeti modellek, videóinstallációk, műszaki rajzok, úti vázlatok és fényképek illusztrálnak.
2019 április 2-14-ig látható a Nicola Trussardi Alapítvány jóvoltából az A Friend (egy barát), egy lehengerlő installáció a Porta Veneziánál, melyet Ibrahim Mahama ghánai művész készített és Massimiliano Gioni volt a kurátora. A művészeti alkotás magába foglalja a kaput jelző két régi neoklasszikus épületet az utca egyik és másik oldalán. A Porta Venezia az idők során szimbólum is volt: a város és a vidék határáé, a pestis bejövetelé, a városi lakosság és a környékbeli etnikumok közötti elválasztóvonalé.
A Mango Sam Stewart New York-i designerrel és művészzel dolgozott együtt ezen a különleges projekten, melyet a Corso Vittorio Emanuelén található boltjuk kirakataiban mutatnak be. A művész fotók és városi hulladék anyagok segítségével mutatja be a márka elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt, új utakat mutatva a rendelkezésre álló infrastruktúrák felhasználására.
A letisztult vonalvezetésű ruháiról ismert ruhacég hatalmas, digitálisan tervezett és készített installációja hétszáz bio-moduláris darabból készült egy 3D nyomtató segítségével, fa és bio-műanyag anyagokból. Mint ilyen, az építészet új korszakát képviseli, innovációval a technológiában, anyaghasználatban és kreativitásban egyaránt. Helyszín: a Palazzo Isimbardi kertje, a művész pedig Mamou Mani.
A Falconeri gyapjú és kasmíráruval foglalkozó cég a valenciai tervezőt, Raquel Rodriót hívta meg, hogy öltöztesse fel milánói márkaboltjukat. Az ősi tradíciókat itt szó szerint átszövik a modern hatások, és a hímzés monumentális méreteket ölt.
A jól ismert olasz márka a „The World of Italo Rota” (Italo Rota világa) címmel hív különleges utazásra a Via Montenapoleonén található női és férfi divatüzletébe. Az egzotikus és izgalmasan összerakott élmény a híres olasz építész és gondolkodó világát adja vissza a látogatóknak a lehető legcsábítóbb eszközökkel.
A Dolce&Gabbana újra a SMEG konyhai gépeket gyártó céggel hozott ki egy igazi szicíliai kollekciót. Robotgépek, hűtők, tűzhelyek olasz mesterek kézi festésű mintáival – éljen az isteni mediterrán konyha! Helyszín: Metropol, Viale Piave 24., nyitva április 10-14., délután 4-9-ig.
A Versace kulturális eklektikájának szimbólumaként az új Pop Medusa kollekció mind a római mitológia világából, mind a popkultúrából használ elemeket. A legfontosabb darab ez a feltűnő hatást keltő polietilén szék, melyet több színben is elkészítettek.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!