Az ELLE Fashion Show apropóján Csukovics Brigitta designerrel beszélgettünk
A CUKOVY high-end divatmárka környezetbarát és innovatív divatot mutat a nőknek, futurisztikus, lázadó szellemiséggel, a street couture stílusában. A céget 2014-ben alapította Tálosi Lívia ügyvezető és Csukovics Brigitta tervező. A Cukovy nem követ trendeket. Bátor, egyedi, mégis sikkes és nőies koncepciói a jövőbe mutatnak. A duó designer tagja rövid interjút adott az ELLE-nek az ELLE Fashion Show előtt, ahol bemutatkozik a 2017/18 őszi-téli kollekció.
Csukovics Brigitta és Tálosi Lívia
Mikor tudatosult benned, hogy tervező szeretnél lenni? Honnan merítesz ihletet?Már egész kiskoromban kezdett világossá válni, hogy a jövőben valamelyik kreatív szakmában fogom megtalálni a számításaim. Ahogy cseperedtem, egyre többször találtam magam szembe azzal a problémával, hogy nem találok a stílusomhoz, egyéniségemhez illő kreációkat. Ekkor a saját kezembe vettem a dolgot elkezdtem magamnak ruhákat varrni. Az egész egy háztartási Singer varrógéppel kezdődött, később pedig szenvedéllyé vált - ezért is jelentkeztem a KREA divattervező szakára. Sok minden van rám egyébként inspiratív hatással: filmek, bizonyos ikonikus korszakok, évtizedek jellegzetes életstílusa vagy a képzőművészet ismert vagy kevésbé ismert, alternatív képviselőinek alkotásai.
Milyen nőnek tervezel?Öntudatos, merész, képzőművészetekre fogékony, tudatosan élő Nőknek tervezek, akik kedvelik a kísérletezést, a kontrasztokat, az innovatív és a klasszikus megoldások párhuzamba állítását, a sikkes, elegáns és a felszabadult street style irányzat keveredését.
Szerinted mi a legjobb és a legrosszabb a tervező létben ma Magyarországon?Itthon értelemszerűen mások az igények, szokások, mint külföldön - ezt leginkább a párizsi AMF showroommal való kollaborációnk során tapasztaltuk. Voltak már persze külföldi megjelenéseink, de ez az együttműködés hozta a legtöbb felismerést ennek kapcsán. Magyarországon még mindig nehezebben fogadják be az emberek az innovatív, formabontó kreációkat, az viszont szerencsés, hogy mostmár egyre többen keresik az egyedi tervezői darabokat. A legjobb benne az, hogy relatíve szabad vagy, azzal foglalkozol, amivel szeretnél és ha sokat és kitartóan dolgozol, elérheted, hogy a magyar törzsvásárlók igényei mellett a külföldi igényeknek is megfelelj.
Mik a hosszú távú terveid a márkával?Jövőbeli terveink közt szerepel a márka DNS-ének továbbépítése, az e-kereskedelem és gyártás mennél optimalizálása, innovatív, a viselők mindennapjait megkönnyítő megoldások bevezetése, illetve szeretnénk több külföldi országban, régióban is jelen lenni.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!