Beszámoló a magyar divattervező-csapat berlini bemutatkozásáról
Ez az egyik kedvenc városunk, mert itt még az underground kellemes egyensúlyban van a mainstream-mel. Berlin olyan, mint Európa New Yorkja. Vibráló, izgalmas nemzetiségek és etnikumok találkozása, amely sokszínűséget teremt. Bár a fejünkben Németország konzervatívabb közegként jelenhet meg, mindez Berlinben nem tapasztalható, mivel itt a keretek és szabályok nem olyan merevek, mint más városokban, ahol a divat nagyobb hangsúlyt kap.
Milyen nehézségekbe ütköztetek a Berlinben?
Nem volt ilyen. Ha beszélsz angolul, akkor könnyen be tudsz olvadni a közegbe és átlátni mindent. A PR ügynökségünk (Black Bird) a szervezéssel, meghívásokkal és ültetéssel kapcsolatos teendőket a legprofibban intézte, így nekünk csak a bemutatóra kellett koncentrálnunk.
Mi volt a fő inspirációtok a 2015 ősz-téli szezonra?
Korábban is szívesen nyúltunk vissza az elmúlt évtizedek magyar divattörténelméhez: jelen esetben a gemenci erdő és az abban található, 50-es években épült Kádár villa adta a fő inspirációs forrást. Az építészeti, geometriai formavilág találkozott a természetes, lágy vonalakkal.
Milyen fő elemekből tevődik össze az új kollekció?
A brand legnagyobb erőssége a kabátok és a ruhák, így a 2015-16 ősz-téli kollekció is erre a két elemre épül leginkább. Ezek a darabok rengeteg különböző anyagkombinációval, fazonnal és hosszúsággal megtalálhatóak, a kollekció többi eleme inkább csak kiegészítőként szolgál.
Mit vártatok a bemutatótól?
Nem titkolt szándékunk, hogy pár éven belül a Mercedes-Benz Fashion Week eseménysorozat többi állomásán, köztünk New Yorkban is a kifutón mutathassuk be az aktuális kollekciónkat.
Hogyan zajlottak az előkészületek? Mi volt a koncepció a frizurához és a sminkhez?
Szerettük volna a lookbook hangulatát visszaadni: a rövid sötét haj számunkra az erős, de feminin nőtípust jelképezi, a 90-es évek szupermodell-korszakát idézi. Ehhez próbáltunk szabályos-szép arcú, de erős tekintetű, mégis nőies modelleket kiválasztani, és csak minimál sminket használtunk. Úgy gondoljuk, hogy jelenleg ez a nőtípus, ami leginkább kifejező a márkát tekintve.
Milyen volt a kollekció fogadtatása?
Nagyon pozitív! Hihetetlenül jó visszajelzés volt már az, hogy egy idegen országban, idegen piacon közel 800 ember eljött megnézni a bemutatót. Rengeteg blogger és magazin volt jelen, összesen 9 interjút készítettek velünk, a backstage-ben pedig végig ott volt az olasz Vogue fotósa. Másnap olyan rangos felületeken jelentünk meg, mint a Style.com – ahova korábban magyar tervezőmég nem került fel – vagy a Women's Wear Daily.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!