A budapesti divathét szeptember 1-kén kezdődik.
Idén ősszel 16. alkalommal rendezi meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW). A divathét szeptember 1. és 7. között zajlik majd, amelyen Magyarország mellett pedig hat közép-európai ország – köztük Csehország, Románia, Szlovénia, Szlovákia, Szerbia, Ukrajna – mintegy 100 tervezőjének alkotásai jelennek majd meg.
Az MDDÜ közlése szerint a BCEFW történetében egyedülálló módon a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) frissen végzett Divat- és Textiltervező hallgatói is bemutatkoznak, akik idén diplomakollekciókkal adnak képet a jövő generáció innovatív gondolkodásáról.
A BCEFW egyik kiemelt célja, hogy teret adjon a következő generáció alkotóinak. Idén első alkalommal két hazai felsőoktatási intézmény is a divathét keretei között rendezi meg diplomabemutatóját – ez is mutatja, hogy a BCEFW mára olyan szakmai mérföldkővé vált, amely ideális lehetőséget kínál a pályakezdő tervezők bemutatkozására"
– mondta Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.
A rendezvény ideje alatt Budapest utcái, kulturális terei és üzletei is divatipari programokkal telnek meg: előadások, pop-up események, akciók, shwowroom-megnyitók, valamint szakmai fórumok teszik lehetővé, hogy a divatipar több szegmense is fókuszba kerüljön.
A nyitónapon, szeptember 1-jén a Nemzeti Múzeumban rendezik a METU 26 végzős hallgatójának diplomakollekció-bemutatóját. Szeptember 4-én a Zugligeti úti campuson a MOME Fashion Show lesz látható az egyetem szervezésében, szimpóziummal és kiállítással kiegészülve. Ezt követően szeptember 5. és 7. között a kiemelt catwalk show-k az Apolló Galériában és a Millenáris D épületében zajlanak, míg a Nemzeti Táncszínház a Fashion Hub-nak, kerekasztal-beszélgetéseknek és iparági workshopoknak ad otthont a hétvégén.
A divathétre több külföldi divatlap szerkesztője, továbbá elismert stylistok és iparági szakemberek érkeznek, az esemény látogatottságát ezúttal is 5-6 ezer főre becsülik. A rendezvény kiemelt célja, hogy minél szélesebb közönség ismerje meg a hazai márkák értékeit, és egyre többen válasszanak magyar tervezők által készített termékeket.
A BCEFW nemcsak bemutatja, hanem ösztönzi is a hazai márkák iránti keresletet, hozzájárulva ezzel a kreatívipar gazdasági megerősödéséhez. A divathéten bemutatkozó márkák csaknem 60 százaléka fiatal tervező.
(via)
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!