Fenntartható és elegáns divat 2012 óta
A divatipar a második legnagyobb iparág a Földön, ezért szereplőinek kiemelt felelőssége a környezet védelme. Mint az egyik legjelentősebb nemzetközi cég a szcénában, a H&M is elkötelezett az ügy mellett, és folyamatosan együttműködik más cégekkel az egész világon, hogy vásárlói valóban büszkén hordhassák a márkát: nem csak azért, mert a ruhák jó megjelenést biztosítanak, hanem azért is, ahogyan elkészültek, figyelembe véve a társadalmi és környezeti hatásokat.
Ma a fenntartható divat jóval többet jelent, mint organikus pamutból készült pólókat. A H&M egész évben piacra dob a fenntarthatóság jegyében készült alapdarabokat, trendi felsőket és alkalmi öltözékeket egyaránt.
Ezen felül, már 2012 óta minden évben bevezetnek egy high-end környezetbarát darabokból álló Conscious Exclusive kollekciót, hogy egy még inkább fenntartható jövő felé segítse a divatvilágot. A Conscious ruhák rendre feltűnnek vörös szőnyeges eseményeken, de a mindennapi életben is hordhatjuk őket. A sztárokat nem volt nehéz meggyőzni: 2012-ben Amanda Seyfried egy londoni premieren viselte az első tavaszi kollekció kék blézerét, míg Kristin Davis egy almazöld hímzett ruhában jelent meg egy Vanity Fair eseményen.
2013-ban a biopamut, az újrahasznosított poliészter és poliamid, valamint a Tencel innovatív anyag kreatív felhasználása örvendeztette meg a vásárlókat, ami olyan emlékezetes darabokban csúcsosodott ki, mint a földig érő pink kivágott hátú ruha 100% újrahasznosított poliészterből.
2014-ben a divatikon, Amber Valletta lett a Conscious Exclusive kollekció arca. „Nagyon szívesen dolgozom ebben a kampányban, mert ugyanazokat az értékeket valljuk a fenntarthatóságról” – nyilatkozta a szupermodell. „Egyszerűen tetszenek a ruhák és közben örülök annak, hogy minden darab organikus, újrahasznosított és cellulóz anyagokból készül, melyek megmutatják, hogy többé nem kell kompromisszumot kötni a divatban, ha a fenntarthatóság mellett döntünk”.
A 2015-ös tavaszi Conscious Exclusive kollekció középpontjában a kézi rajzolású mintás ruhák álltak, amelyeken a japán szövetektől az afrikai díszítésekig érezhető a globális hatás, és bevezették az újrahasznosított flittereket és gyöngyöket is. A kampányfotókon Olivia Wilde színésznő és aktivista szerepelt.
2016-ban a festői, kifinomult elegancia kapta a főszerepet a Conscious Exlusive-ban: a ruhák a párizsi Musée des Arts Décoratifs-ban lévő Fashion Forward - 300 years of Fashion kiállítás megnyitásával egyidőben kerültek az üzletekbe, és ezzel a cég 300 év divatja előtt emel kalapot. A H&M tervezői csapata a múzeum divatarchívumában kutatott, hogy megtalálja az elmúlt három évszázad divatjának kulcsfontosságú darabjait. A modernitás és a múlt tiszteletének ötvözete eredményezte a valóban művészi összhatást. A felhasznált anyagok között szerepel a bioselyem, a kender, az újrahasznosított lenvászon, különféle Tencel® szálkeverékek, valamint olyan új, innovatív anyagok, mint például az újrahasznosított üvegből és Denimite-ból készült márványos anyag, amit az ékszerekhez használtak fel. Ez utóbbi egy újrahasznosított farmerruházatból előállított anyag, amelyet a divatcégek közül a H&M használt elsőként.
2017 legnagyobb meglepetése az újrahasznosított tengerparti hulladékból készült, aprólékosan kidolgozott hajtásos ruha volt. A Conscious Exclusive első ízben tartalmazott gyerekeknek készült darabokat is, és az arca a filantróp szupermodell, Natalia Vodianova volt. „Büszke vagyok rá, hogy szerepelhetek a kampányban. Hihetetlen látni ebben a kollekcióban a fenntartható anyagok terén elért fejlődést, ami a divatvilág egészének fenntarthatóbb jövőjét vetíti előre” – nyilatkozta.
Elérkezvén a hetedik kollekcióhoz, 2018-ban a Conscious Exclusive újabb gyönyörű darabokkal rukkol elő. A ruhák a svédországi kézműves mozgalom előtti tisztelgés eredményei, újrahasznosított ezüsttel és az ECONYL® nevű anyaggal készültek, amely egy 100%-ban halászhálókból és más nejlonhulladékból helyreállított szál. Bővebben ITT olvashatsz róla.
Az idei Conscious Exclusive kollekció 2018. április 19-től lesz elérhető világszerte a kijelölt H&M üzletekben és online, itthon a Váci1-es üzletben.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!