Ezek a várólistás klasszikusok használtan is sokat érnek!
Gyakran beszélünk olyan divatdarabokról, amik befektetésként sem utolsók, mert évtizedek múlva is szépnek fogjuk találni őket és sok pénzért eladhatjuk használtan is.
Ebben a legerősebbek a táskák. Egy jól kiválasztott designer táska akár egy egész életen át elkísérhet, utána pedig az örökség értékes részét képezheti.
Megmutatjuk, melyek jelenleg azok a táskák, amikbe sokan szívesen fektetnek, használtan is magas áron adnak-vesznek, és amikre mi sem sajnálnánk a pénzt (ha lenne ennyink).
Fendi BaguetteA bagett alakú táskát Silvia Fendi találta ki, majd Carrie Bradshaw tette halhatatlanná a Szex és New Yorkban. 2019-ben a táska második virágkorát éli, és egy csomó színváltozatban kapható! A Vestiaire szerint a Fendi Baguette eladásai 558%-kal nőttek 2018 óta! Ára 4000 euró körül kezdődik.
Céline Classic BoxMióta Phoebe Philo átvette a francia Céline divatház irányítását 2008-ban, a márka újra a menőséggel jelent egyet. Philo és a kiegészítő részleg korábbi vezetője, Johnny Coca – most a Mulberry kreatívigazgatója – egész táskaözönt tervezett, de közülük a legfontosabb a 2011-ben debütált klasszikus doboztáska, ami egy, az arhcívumból kiemelt régi modell újragondolása.
Tökéletes méretű táska a mindennapokra, belefér minden alapvető dolog, és lehet átvetve, boríték- és válltáskaként is hordani.
Szezononként különböző színekben és bőr anyagokból készítik, van belőle kicsi és közepes méret. Az árak 2800 eurónál kezdődnek.
Chanel Classic FlapA táskák közül egyértelműen ez a legjobb befektetés.
Ne tévesszük össze a brand 2.55 táskájával, melyet Coco Chanel 1955 februárjában tervezett (nyilván ebből ered a név). A Classic Flap válltáska Karl Lagerfeld mai változata az eredetiből származtatva de épp olyan ikonikussá vált, mint az előd.
Hogy miben rejlik a különbség? A Classic Flap csatja a két egymásba hajló C betű, a 2.55-nek a szögletes, úgynevezett Mademoiselle csat. A Classic Flap lánca bőrrel van átfonva, míg a 2.55-é csupa fém.
Négy méretben elérhető, és nagyon drága (4000 euró körül lehet a közepes méret), de az értéke egyre csak emelkedik!
Christian Dior Lady DiorA Lady Dior táskát 1994-ben alkották meg, azzal a céllal, hogy klasszikus legyen belőle – és ez meg is történt, Diana hercegnőnek is köszönhetően.
Eredetileg chochou-nak szólították (ami franciául kedvencet jelent), ezt a nevet épp a Diana előtti tiszteletadás jeléül adták neki 1996-ban. Évekig hűségesen viselte.
A legfőbb jellegzetességei a „vesszőzéses” varrás, ami a Dior leírása szerint függőlegesen és átlósan öltött vonalak hálója, amikből a steppelt bőrpárnák úgy emelkednek ki, mint a szétszórt, fazettás gyémántok. És persze a D, I, O, R charmok. Az árak 2200 eurónál kezdődnek.
Ez a táska is sokféle színben és anyagból érhető el minden szezonban, és az eBayen érdemes vintage modellekre vadászni. Van mini, standard és nagy méretben.
Hermés KellyIgen, lehet, hogy többen a Birkin táska megjelenését várták volna ezen a listán az Hermestől, érthető módon. De az ELLE szerint a francia divatháztól a Kelly az igazi befektetni való.
A Kelly nem kapott olyan hatalmas figyelmet, mint a márkatársa, vagyis a visszafogottabb megjelenése és tisztább vonalai éppolyan frissnek tűnnek ma, mint az 1930-as években, amikor kitalálták.
Eredetileg Sac à dépêches, azaz női aktatáskaként ismerték és Grace Kelly tiszteletére nevezték át, aki nagy rajongója volt a modellnek. Növekvő pocakját is ezzel takarta el egyszer a paparazzók elől.
Mindegyik darab elkészüléséhez a mesteremberek 25 órányi munkájára van szükség, és sajnos épp olyan nehéz hozzájutni egy példányhoz, mint egy Birkinhez. Az árak olyan 6.800 eurónál kezdődnek, és egyre magasabbak.
Prada GalleriaEz a hivatalos neve, de jobban ismerik a bennfentesek Saffiano Lux táskaként, a bőr miatt, amiből készül. Ezt a különleges anyagot Mario Prada, a brand alapítója, a jelenlegi kreatívigazgató, Miuccia Prada nagyapja találta ki és szabadalmaztatta.
A hőkezelt bőrbe keresztben vonalkázott felületet préselnek, ami növeli az élettartamát, ellenállását és vízálló képességét.
Imádják bő belsejéért és egyszerű, munkába menős táskának is kiváló designjáért. Nem csoda, hogy valóban klasszikussá vált az utóbbi évtizedben.
Elérhető különböző méretekben, nagyjából 1500-2000 eurós átlagárra kell számítani.
Fendi PeekabooBár a Peekaboo 2009-ben debütált, nagyjából öt év eltelt, mire népszerűsége az egekbe szökött. A név magyarul azt jelenti: Kukucs! Fő jellegzetessége a könnyen nyitható és zárható, oldalsó erszény, amit egy középső kapocs biztosít a táska tetején, lehetővé téve, hogy tulajdonosa gyorsan elérje a legfontosabb tárgyakat anélkül, hogy a nagy méretű táskabelsőben kellene halászni. Ennek az erszénynek ráadásul gyakran különleges bélése van, ami kikandikál, ha a zárat niytva hagyják.
Ezt a táskát is Karl Lagerfeld tervezte, a Fendi kreatívigazgatójaként. A hagyományos méret 3500 euróba kerül.
JW Anderson ’Pierce’ táskájaMég a 2016 őszi kollekcióban jelent meg a Pierce, ami rengeteg színben és öt különböző méretben kapható, így hamar vált a street style ikonok egyik kedvencévé.
A hatalmas piercing rockos hatást kölcsönöz az egyébként elegáns táskának és így tökéletes választás azoknak, akik szeretik a stílusok keveredését. A közepes méretek ára 1000 dollár körül kezdődik.
A Loewe Puzzle táskájaJonathan Anderson első teljesen új táskadesignja nagy kedvenc lett, miután bemutatták a 2015 tavasz-nyári férfi kollekcióban.
41 különböző bőr darabból áll és kilenc textíliából, plusz különböző fém részekből és cipzárakból.
A Loewe táska iránti kereslet 111 %-kal nőtt 2016 óta a Vestiaire adatai szerint.
A Never Full Bag a Louis VuittontólA „Never Full” tényleg soha nem telik meg, ezért nagyon ajánljuk minden városi kirándulásra vagy hétvégi kiruccanásra. A Louis Vuittonnál úgy tesztelik, hogy 3,5 kiló súlyt pakolnak bele, majd fél méterről ledobják – szóval, nemcsak ikonikus volta, hanem tartóssága miatt is jó befektetés.
Az eladási ár 65%-kal emelkedett 2012 és 2017 között, ez elég sokat elárul!
Alexa a MulberrytőlAz ELLE imádja Alexa Chungot, és jó érzés az ő stílusát viselni, de ez nem az egyetlen ok, amiért szeretjük ezt a táskát.
Az ár 48%-át lehet visszakapni, ha használtan továbbadjuk, és ez az arány csak nőni fog, mivel a Mulberry kivette a táskát a kollekciójából.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!