Így ismerheted fel, ha a gyermekeddel nincs valami rendben az iskolában.
Számos különböző probléma okozhatja, hogy egy gyermek küzd az iskolában, beleértve a szociális kihívásokat, a tanulási nehézségeket vagy akár a fel nem ismert egészségügyi problémákat. Most azonban eláruljuk, mik azok a jelek, amelyekből kiderülhet, hogy valami gond van.
Az egyik legszembetűnőbb dolog az lehet, ha a gyermeked egyáltalán nem hajlandó megtárgyalni, hogy mit tanult vagy csinált az iskolában. Ez különösen igaz lehet akkor, ha korábban nyitott és beszédes volt. Itt már feltételezhető, hogy szociális vagy tanulási téren valami nincs rendben. Fontos azonban, hogy a gyermekünket ne kényszerítsük arra, hogy beszéljen, inkább biztosítsuk a támogatásunkról, és várjuk meg, hogy ő maga hajlandó-e megosztani, mi bántja. Ha ez nem történik meg, akkor fontos a tanárokkal is felvenni a kapcsolatot, hogy kiderüljön, mi történik a háttérben.
Alvásproblémák, megváltozott étkezési szokások vagy esetleg a hasfájás is jelezhetik, hogy az iskolában nem érzi jól magát a gyermeked. Ez fakadhat abból is, ha a gyermek úgy érzi, hogy lemaradt az osztálytársaitól és tanulás szempontjából nem tud lépést tartani. Azonban, ha iskolai bántalmazás áll a háttérben, akkor sem szabad figyelmen kívül hagyni ezeket a tüneteket, amelyeket a stressz és a szorongás okoznak.
Habár a tanulás fontos, az már intő jel lehet, ha a gyermek minden idejét a házi feladatokkal tölti, és más programokra már nincs is szabadideje. Ennek oka lehet, hogy a gyerek tényleg lemaradt a társaitól, és ez frusztrálja, valamint aggodalommal tölti el vagy esetleg valamiféle megfelelési kényszer van mögötte. Fontos megtanítani a lányainknak és fiainknak, hogyan húzzák meg a saját határaikat, és ne másoknak akarjanak megfelelni.
Néha könnyű elutasítani azt, amit egy tanár mond a gyermekről, különösen akkor, ha mi semmi igazságot nem látunk mögötte. Ha azt a visszajelzést kapod a pedagógusoktól, hogy a gyermek küzd a tanulással, akkor ebben semmi szégyelnivaló nincs, a cél, hogy a megfelelő segítséget nyújtsuk. A pedagógus gondolatai és ötletei kombinálva mindazzal, amit te tudsz némi irányt adnak, hogy mit lehetne tenni annak érdekében, hogy jobb legyen.
Néha a rosszul viselkedés az iskolában valójában azt jelenti, hogy a gyermek megpróbálja elterelni a figyelmet arról, hogy nehézségei vannak a tanulás során. A gyerekek és a tizenévesek is gyakran nem rendelkeznek azokkal a képességekkel, amelyek ahhoz szükségesek, hogy beszéljenek és konkrétan elmondják, mi az, amivel gondjuk van. Különösen a 8 és 11 év közötti gyerekek gyakran mutatnak viselkedési problémákat, amikor az iskolában nehézségekkel küzdenek, ami agresszióban, kirohanásokban vagy dacos viselkedésben nyilvánulhat meg.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!