A kevesebb kollekcióval nagy lépést tesznek a márkák a fenntartható divatipar irányába.
A koronavírus-válság első percétől fogva komoly gondokkal néz szembe a divatipar. Bezárt üzletek, csődbe ment márkák és előbb csak eltolt, később inkább lemondott divatbemutatók – hogy csak a legfontosabbakat említsük. Legutóbb a Gucci jelentette be, hogy újragondolják Fashion Week stratégiájukat, ami hozzásegítheti a világot egy fenntarthatóbb divatipar megteremtéséhez.
Az olasz luxusmárka közleménye szerint az eddigi évi t kollekcióbemutatót a jövőben kettőre redukálják. Mindezt Alessandro Michele, a Gucci kreatív igazgatója jelentette be a márka Instagram oldalán, ahol összesen hat levelet osztott meg azok közül, melyeket ő írt a karantén ideje alatt. Ezekből az írásokból kiderül, hogy Michele elérkezettnek látja az időt kiszállni “a szezonalitás kukacrágta szokásából”, és létrehozni egy új rendet.
Hozzátette: “Évente csak kétszer fogunk találkozni, hogy megosszuk a történetünk egy új fejezetét. Nem-szokványos, örömteli és teljesen szabad fejezeteket, melyek keverik a műfajokat és a szabályokat”. Michele kifejtette, hogy sem a “cruise”, sem pedig a “pre-fall” kifejezések nem stimulálják a kreativitását, ezért helyettük egy újat vezetnek be. Az első Epilogue kollekció július 17-én debütál az első digitális Milánói Divathéten.
Nem a Gucci az első, aki ritkítana a kollekciók periodikáján. Közel egy hónappal ezelőtt a Saint Laurent jelentette be, hogy nem követik a 2020-as Fashion Calendart, és nem vesznek részt a Párizsi Divathéten sem. Michele tervei szerint csak a tavaszi-őszi bemutatók maradnának és azt is hozzátette, hogy Gucci MX név alatt egy különleges gender-fluid válogatást tesz közzé a gucci.com-on.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!