Mindössze egyetlen luxus divatmárka került be a 20 legjobb közé az Interbrand 2021-es Top Global Brands listáján.
Az Interbrand minden évben összeállítja ranglistáját a világ vezető márkáiról azok értéke alapján. Az élen nem meglepő módon a technológiai óriások végeztek, a lista élén az Apple található, őt követi az Amazon, a Microsoft, a Google és a Samsung.
A húsz legértékesebb márka közé mindössze két, divattal és ruházattal foglalkozó vállalatnak sikerült bekerülnie, közülük is csupán egyetlen olyan akad, amelyik a luxuspiacon mozog: ez a Louis Vuitton. A francia divatház a 13. helyet szerezte meg, míg a Nike a 11. lett a listán. Luxuskategóriában a Chanel jócskán lemaradva a 22. helyen szerepel, szorosan a nyomában a 23. Hermésszel, majd a Gucci jön a 33. helyen, a Cartier a 73.-on, a Dior a 77.-en, a Tiffany & Co. a 93.-on, a Prada a 94.-en és a Burberry épphogy bekerült a top 100 közé a 97. helyen.
A fast fashion márkák közül a H&M a 43., a Zara pedig 45. helyet foglalja el. A Nike mellett a másik sportruházati óriás, az Adidas a 49. helyet csípte meg. A szépségápolási szektort az 53. helyen a L’Oréal, a 87. helyen a Johson&Johnson, és a százas lista utolsó helyén a Sephora képviseli.
Ez utóbbi márka a lista egyetlen új szereplője 2020-hoz képest, ezzel az LVMH csoport az első olyan konglomerátum, amelynek öt márkája (Sephora, Louis Vuitton, Tiffany & Co., Hennessy és Dior) is szerepel a világ száz legértékesebbje között.
Forrás: Interbrand
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!