Az influenszereknek nem jönne jól az újítás
Képzelj el egy olyan Instagramot, ahol senki sem látja, hány követővel rendelkezel és hányan kedvelték a képeidet. Megvan? Na, akkor képzeld el most azt, hogy influencer vagy, és ezek a konkrét számok, amik segítenek megtartani a státusodat, eltűnnek a nagyközönség elől. Úgy tűnik, az Instagram tulajdonában lévő cég, a Fast Company teszteli, hogyan tudják eltüntetni a kedveléseket és a követők számát az oldalon. Jane Manchun Wong kutató felfedezte ezt a kísérletet, és készített róla egy képernyőfotót, amit megosztott a twitter oldalán.
Instagram is testing hiding like count from audiences,
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) April 18, 2019
as stated in the app: "We want your followers to focus on what you share, not how many likes your posts get" pic.twitter.com/MN7woHowVN
Ahogy az appnál kijelentették: "Szeretnénk, hogyha a követőid arra fókuszálnának, hogy mit osztasz meg a világgal, és nem arra, hányan kedvelték a posztodat." Wong a képernyőfotó alatt leírta, hogyan is működne ez az új felállás. A twitteren a reakciók természetesen nagyon sokfélék. Néhányan egyenesen imádták az új ötletet, sokan viszont aggódnak, hogyan tudják így megtartani az üzletüket, ami a kedvelések és a követők számán alapszik.
A képernyőfotó alapján a kedvelések száma csak annak az embernek lesz látható, aki posztolta a fotót. Mindenki más csak egy vagy két olyan nevet fog látni a kedvelők között, akit a posztoló és te is ismertek.
Az Instagram szóvivője elárulta a TechCrunch nevű oldalnak, hogy "jelenleg nem teszteljük ezt a prototípust, de mindig is az volt a célunk, hogy a hatalmas nyomást enyhítsük valamilyen módon." Az applikáció ezzel azt akarta üzenni, hogy ma már egy olyan társadalomban élünk, ahol egyénenként szükségünk van a visszacsatolásra (elérni, hogy minél többen kedveljék a fotóinkat, amit aztán más, tökéletesen kinéző személyek profiljaihoz tudunk hasonlítani) valamint kutatások is kimutatták, hogy ezzel a saját önképünket, önbecsülésünket romboljuk le.
Szóval, milyen lenne, ha az influencerek karrierje derékba törne, csak mert az Instagram priváttá tenné a like-ok számát? A kedvelések számának hiánya megnehezítené számukra, hogy több márkával is együtt dolgozzanak, ugyanis a cégek mindig megnézik, milyen számokat produkál az, akivel tervezik a közös munkát. Plusz, a követők sem tudnák egykönnyen kitalálni, hogy mely posztok a legnépszerűbbek egyes sztárok oldalain.
Frissítés: Az Instagram igazgatója, Adam Mosseri bejelentette, hogy hétfőtől élesben tesztelik a like gomb eltörlését, egyelőre csak Amerikában. Mosseri szerint a funkció eltörlésére leginkább a fiatal felhasználók miatt van szükség.
WATCH: Instagram CEO Adam Mosseri announces that the platform will start hiding likes for US audiences starting next week. It's the latest step in Instagram’s quest to become the safest place on the internet. https://t.co/BGkMG57rdk #WIRED25 pic.twitter.com/WNTyAPVhaD
— WIRED (@WIRED) November 9, 2019
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!