Quantcast

Cruelty-free

Nagy szépségmárkák fogtak össze az állatkísérletek ellen

© Falfestmény: Nina Valkoff

A kozmetikumokon és azok összetevőin végzett állatkísérletek eddigi tilalma veszélybe került Európában, ezért nagy szépségmárkák fogtak össze, hogy aláírásgyűjtésbe kezdjenek.

A Dove és a The Body Shop is csatlakozott a PETA-hoz, a Cruelty Free Europe-hoz, a HSI-hez, a Eurogroup for Animals-höz és az ECEAE-hez (összesen 100 tagszervezetet képviselnek 26 EU-tagállamból), hogy 1 millió aláírást gyűjtsenek és megmentsék a kozmetikumok állatkísérlet-mentességét Európában.

Vezető szerep az állatkísérletek betiltásában

Az állatokat több mint 50 éve használják a kozmetikai tesztelések során, és egy állatokon tesztelt kozmetikai termék egyetlen új összetevője legalább 1400 állat halálát eredményezi – ezek egereket, patkányokat, nyulakat és tengerimalacokat jelentenek.

2004-ben, a fogyasztók, állatvédő szervezetek és több vállalat évtizedes kampányának eredményeképp az Európai Unió betiltotta a kozmetikai termékek állatokon való tesztelését. 2009-ben a kozmetikai összetevők állatokon való tesztelése is betiltásra került, 2013 óta pedig tilos azon kozmetikumok árusítása, melyeknek előállítása során állatkísérleteket végeztek. Az EU hozzáállása példaértékűvé vált a világ minden országa számára a szabályozások megváltozásának tekintetében.

Fordulhat a kocka?

Most azonban az ECHA (Európai Vegyianyag-ügynökség) szabályozással kapcsolatos követelései visszavetik ezt a folyamatot, valamint fenyegetik azt az előrelépést, amin az Európai Parlament 2018 óta dolgozik – azaz az állatkísérletek globális szinten történő betiltását 2023-ra.

A The Body Shop 1989 óta fáradhatatlanul kampányol a kozmetikai célú állatkísérletek ellen, ezzel elősegítve a jelenleg Európában érvényes tilalom bevezetését, a Dove pedig 15 éve dolgozik a szépségipar jobbá tételén, büszke erőszakmentes márkaként törvényhozókkal, állatvédő szervezetekkel és hasonló mentalitású vállalatokkal együttműködve világszerte támogatja a globális szintű tilalmakat, amelyek egyszer s mindenkorra véget vethetnek a kozmetikai célú állatkísérleteknek.

A két kozmetikai márka most azért állt össze, hogy ösztönözze a fogyasztókat, ők maguk is tegyenek lépéseket az Európai állatkísérlet-tilalom megőrzése érdekében. Az európai polgári kezdeményezés keretében az EU polgárai az Európai Bizottság számára nyilváníthatják ki, hogy új jogszabályi környezetet szeretnének ezen a területen. A fogyasztók így segíthetik az EU szabályainak kialakítását.

így segíthetsz te is:

Az állatokat nélkülöző tudományos alternatíváknak köszönhetően – amelyeket évtizedek óta fejlesztenek és használnak – a biztonság érdekében már nincs szükség állatkísérletekre. Ha számodra is fontos, hogy megőrizzük a kozmetikumok állatkísérlet-mentességét, s ezzel millió állatot megmentsünk a felesleges szenvedéstől és kegyetlenségtől, hallasd a hangod! Írd alá az európai polgári kezdeményezést és oszd meg ismerőseiddel az indítványt!

savecrueltyfree.eu