Quantcast

#RunnerHair

Hajápolási rutin, futókra szabva

Hajápolási rutin, futókra szabva
© Luis Alvarez/Getty Images

A rendszeres futás mindenünknek jót tesz, kivéve a hajunkat. Mutatjuk, mit tehetünk tincseink védelmében! 

Semmi kétség afelől, hogy a mindennapi futás növeli az állóképességet, felpörgeti az anyagcserét, karban tartja az immunrendszert és az érrendszert, ám egyvalamink megszenvedi, ez pedig a hajunk. Egyrészt az izzadás miatt mindennapossá váló hajmosás és hajformázás, másrészt a hajat a szabadtéren való sportolás közben érő UV-sugárzás miatt a hajszálak kiszáradnak, meggyengülnek, a festett haj színe fakul, a hajvégek töredezetté válhatnak. 

1. A HAJ ELŐKÉSZÍTÉSE 

Minden futás előtt permetezzük be a hajunkat UV-szűrős hajvédő spray-vel! Ez megakadályozza a fakulást, az UV-sugarak DNS-t károsító hatását, valamint az egyéb hatóanyagoknak köszönhetően a hajszálak kiszáradását.

Ha a hajvégek szárazak, vigyünk fel rájuk hajvégápoló olajat, hajban maradó kondicionálót vagy hajápoló szérumot. 

2. FOGJUK ÖSSZE! 

A hosszú hajat sportoláshoz fogjuk össze, mert így a hajvégek védettebbek lesznek a környezeti hatásokkal, UV-sugárzással szemben! De ne befőttes gumival, és ne túl szoros gumival. A spirál hajgumik tökéletesek erre a célra, mivel jól tartanak, de nem húzzák a hajat. 

3. ÓVJUK A HAJHAGYMÁKAT 

Ha szeretnénk megelőzni a hajhullást, már plusz 5 fok alatt viseljünk vékony pamutsapkát, hidegben vastagabbat, hogy a hajhagymáink meg ne fázzanak. 

4. VÁLTSUNK KÍMÉLŐ HAJÁPOLÓKRA

Mindennapos hajmosásra alkalmas, hajkímélő, gyengéd samponnal mossuk a hajunkat, amely nem távolítja el maradéktalanul a fejbőrt védelmező barrier réteget. A bio hajkozmetikum vagy a babasampon biztosan jó választás. 

5. BALZSAM ÉS HAJPAKOLÁS 

Minden hajmosást tápláló hajbalzsammal zárjunk és heti 2 alkalommal regeneráló maszkkal egészítsük ki a hajápolási rutint. A maszkot hagyjuk hatni 15 percig és miután lemostuk, vigyük fel a szokásos hajbalzsamot – a pakolás nem helyettesíti a kondicionálót! Ez utóbbit ne csuromvizes, hanem törölközőszáraz hajra vigyük fel, akár a maszkot és hagyjuk hatni néhány percig!  

6. HAJSZÁRÍTÁS 

Ha tehetjük, hagyjuk a hajat magától megszáradni. A hajszárító hője tovább szárítja az igénybe vett hajat. Amennyiben ezt nem tudjuk megtenni, vegyük alacsonyra a hajszárító levegőjének hőfokát vagy szerezzünk be hajkímélő hajszárítót, mely a haj száradását érzékelve egyre alacsonyabb hővel szárít – mindemellett fújjuk be a nedves hajat a művelet megkezdése előtt hővédő spray-vel. 

7. HAJFORMÁZÁS 

Az igénybe vett hajat lehetőleg egyáltalán ne vasaljuk vagy süssük. Lágy hullámokat készíthetünk hajkímélő hajszárító segítségével, hajcsavarókkal, vagy ha befonjuk a még kissé nedves hajat és így hagyjuk megszáradni. 

8. FEJBŐR ÁPOLÁS

A fokozott verejtékezés miatt jót tesz a fejbőrradírozás, illetve a fejbőrápoló, bőrnyugtató szérumok heti egyszeri használata – utóbbi különösen festett, szőkített haj esetén. Ha fejbőrproblémával küzdünk – korpa, pszoriázis, gyulladás – szerezzünk be megfelelő, problémamegoldó hajápoló termékeket.