Fontos, hogy ne csak karácsonykor, ha folyamatosan gondoljuk azokra, akiknek támogatásra van szüksége.
„Szívből adni jó” – ezzel a hitvallással indít szemléletformáló összefogást a Biggeorge Alapítvány és a Bridge Budapest Egyesület az adományozási kultúra megújításáért. Céljuk, hogy a társadalmi ügyek rendszeres támogatása az élet természetes része legyen Magyarországon.
Az első hazai Filantróp Kerekasztal keretében 50 üzleti szereplő és 32 közösség közös kiállásával a Giving Manifesto mellett, május 12-én elindult a House of Giving. Egy olyan új kezdeményezés, amely a tudatos, hatékony és fenntartható adományozás kultúráját kívánja erősíteni Magyarországon. Az esemény nemcsak egy új összefogás bemutatkozása volt, hanem egy új szemlélet, a 21. századi giving bevezetése is, amely több mint adakozás: egy tudatos, személyes és folyamatos kapcsolat a világgal és a társadalmi ügyekkel.
A Biggeorge Alapítvány és a Bridge Budapest Egyesület együttműködéséből született House of Giving célja, hogy az adás természetes, értékalapú és átlátható része legyen a mindennapoknak. Hosszú távon azt szeretnék elérni, hogy egyre többen tekintsenek az adományozásra a morális kötelesség mellett, stratégiai lehetőségként is. Azért szeretnének tenni, hogy az emberek a lehetőségeikhez mérten, erőforrásaik egy részét arra is használják, hogy pozitív változásokat hozzanak létre a környezetükben.
Magyarországon az adás gyakran láthatatlan marad, a House of Giving ezen is szeretne változtatni azzal, hogy a széttöredezett adományozói kultúrát összekapcsolja, és közösségbe rendezi annak szereplőit. A számok is sürgetik a szemléletváltást: a hazai adományozás jellemzően szezonális, a rendszeres támogatók aránya mindössze 19%, miközben a segítségkérések száma folyamatosan nő. A Global Philanthropy Index szerint Magyarország még a régió középmezőnyétől is elmarad. A kezdeményezés egyik szakmai pillére a 15 pontból álló Giving Manifesto, amely a hazai üzleti szféra számára elsőként fogalmaz meg elveket a tudatos adásról. A dokumentum egyszerre hív értésre, elfogadásra és elköteleződésre. Már az indulásnál 50 üzleti szereplő és 32 üzleti közösség csatlakozott hozzá.
A House of Giving az üzleti szereplőkön túl a következő generációt is szeretné elérni. A Giving Guide 60 játékos jógyakorlattal mutatja meg a gyerekeknek, mit jelent adni. A szülőket, pedagógusokat és tanulókat megszólító gyűjtemény célja, hogy az empátia, a kedvesség, a szolidaritás, a megosztás és a közösségi felelősség már gyerekkorban élményként jelenjen meg.
A tudatos adás kultúrája az egyetemeken is bemutatásra kerül majd. Szeptembertől elindul a Filantróp Tanulmányok kurzus a Pécsi Tudományegyetemen, amit országosan is terveznek elérhetővé tenni. Emellett üzleti vezetők és civil szereplők számára is készül képzési program, hogy együttműködéseik tudatosabbá és értékteremtőbbé válhassanak.
A kezdeményezés része egy nagyszabású hazai filantrópia-kutatás is, mely a nagyadományozók motivációit és a hazai adományozási kultúra állapotát tárja fel. „A Bridge történetében először fordul elő, hogy egy kezdeményezésünk túlnő rajtunk, és önálló útra lép” – mondja Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője. „A Harmadik 1% programmal évek óta azon dolgoztunk, hogy az üzleti szereplők évente legalább egyszer tudatosan végiggondolják, hogyan állnak ki társadalmi ügyek mellett, hogyan adnak. Nagyon örülünk, hogy ez a szemléletformálás most új keretek között folytatódik tovább.
További információt itt találsz!
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!