A széria zenefelelőse kalauzolt el az epizódokban felcsendülő dallamok között.
Az HBO sikersorozata, az Eufória kapcsán – a drámai és néha sokkoló – történetszálak mellett legtöbbször az egyedülálló látványvilágot szokták elismerően emlegetni a kritikák. Van azonban egy legalább ennyire meghatározó elem a szériában, ami a rajongók körében is elsöprő sikernek örvend: az Eufória playlistje.
A zenei aláfestés a sorozat második évadában szó szerint szintet lépett, ezért az Elle felkérte Jen Malone-t, az Eufória zenei felelősét, hogy kalauzoljon végig az új epizódokban felcsendülő zeneszámokon, Lana Del Reytől Judy Garlandig.
Az új évad várva várt premierjének napján a Twitter elözönlötték a rajongói posztok, köztük számos olyan bejegyzés is, amely a sorozat dalválasztásait méltatta. „A mémek elképesztőek voltak. Annyira találóak!” – mesélte az amerikai Elle-nek Jen Malone nevetve. A szakértő becslése szerint a 2. évad első epizódjában mintegy 37 dalból hallhattunk részleteket – ez messze felülmúlta az első évad rekordját, ahol részenként 25-27 dalt használtak a készítők. De nem csak a mennyiség nőtt, a zenei paletta is kiszélesedett, új műfajokból és évtizedekből válogattak a szakemberek, a jazztől a 80-as évek popzenéiig, 2Pac-től Judy Garlandig.
A több száz dallal dolgozó Eufória-csapat érdekes kihívással nézett szembe: ahogy Malone is fogalmazott, meg kellett őrizniük az „eufóriás” hangulatot, de úgy, hogy közben ne ismételjék meg teljes egészében az első évad zenei választásait. Mint kiderült, a sorozat soundtrackje már a forgatókönyv írásakor elkezd összeállni, mert a showrunner Sam Levinson munka közben előszeretettel hallgat zenét, egy-egy dalt pedig egyenes feljegyez a forgatókönyvbe. „Az általa kiválasztott dalok egyfajta tervrajzai annak, hogy mit képzel el az adott epizódhoz vagy jelenethez – árulja el Jen Malone. – Nagyon keményen dolgozunk a sorozaton én és a csodálatos nőkből álló csapatom, emellett a szerkesztőknek is hihetetlen ízlésük van.”
Az Eufória zenei felelősének vezetésével most végigvesszük az új évad eddigi 3 epizódjának kedvenc dalait.
Rögtön az első részben megismerhetjük Fez nagymamájának háttértörténetét, ami egy különálló kisfilmként is megállná a helyét. Ehhez egy Billy Swan dalra esett a választás, amelyhez Elvis Presley zenei hagyatékának tulajdonosának jóváhagyására volt szükségük. „Nagyon izgultunk, hogy nyitottak-e az együttműködésre, mert ez egy nagyon, nagyon kockázatos jelenet” – árulta el Jen.
Ash és Fez kocsijában ülve Rue ezt a kilencvenes évekbeli dalt rappeli teljes átéléssel. Amint Jentől megtudhattuk, a producer Sam Levinson ragaszkodott ahhoz, hogy a jelenetben 2Pac slágere hangozzon el. „A dal jogtulajdonosai kedvesek és támogatók voltak, ráadásul imádják Zendayát.”
A szilveszteri buliban felcsendülő, kései kilencvenes évekbeli hiphop slágert szintén Sam Levinson javasolta a zenei szerkesztőknek. „Az ő elképzelése volt, hogy old-school hangzás jelenjen meg a show-ban, mert ez az a zene, amin mi is felnőttünk.”
Az ötvenes évekből származó sláger egy vicces montázsban hangzik el, ahol Maddy éppen a bébiszitterként őt alkalmazó nő ruháit próbálja fel sorban egymás után. Jen szerint több dal is felmerült, ám végül az egyik szerkesztő által javasolt Judy Garland-szám mellett döntöttek. „Maddy zeneileg néha nehezen behatárolható karakter, mert nem akarjuk, hogy mindig agresszív és dühöngő legyen.” Így a stáb végül a régi hollywoodi csillogás előtti tisztelgés irányába vitte el a jelenetet.
A dalt, amelyet Ali játszik Rue-nak az autóban, amikor hazafuvarozza a lányt, Levinson választotta ki, és írta bele a forgatókönyvbe. A Malcolm & Marie című film jazzes hatása, amelyet szintén ő rendezett, itt is érezhető volt. „A Malcolm & Marie-ban is sok dzsesszt használtunk, ami szerintem elég menő volt. Ez olyasmi volt, amit már az első naptól kezdve bele volt írva a forgatókönyvbe. Ez Sam. És ez a zene annyira tökéletes Alihoz” – mondta Jen.
„A harmadik epizód messze az egyik kedvencem, különösen a zenéje miatt, mert a new wave, a 80-as évek vége, 90-es évek eleje most az egyik kedvenc időszakom” – mondja Jen Malone. Nate édesapjának egyik jelenete alatt ennek a korszaknak az egyik slágerét csíphetjük el, amely Cal fiatalkoráról árulkodik.
Malone különösen nagy örömmel csempészett be a tracklistába olyan váratlan számokat, mint amilyen a Ministry slágere is. „Zenei felelősként ha egy műfaj, amit a rendező vagy a showrunner szeretne, történetesen egybeesik a kedvenc zenéiddel, az egy ajándék” – fűzte hozzá. „Mindig is szerettem volna használni a Ministry egyik dalát, és most itt volt rá az alkalom.”
Az új évad harmadik epizódjában egy vadonatúj sláger is felcsendül Lana Del Reytől. „Ez a kiadó partnerünknek, az Interscope Recordsnak köszönhető, akiknél lapulnak olyan kiadatlan dalok, amelyek potenciális soundtrack slágerek lehetnek” – árulta el Jen Malone.
Forrás: Elle
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!