A magyar fogyasztók otthonaiba kerülő papírpalack prototípus része a Coca‑Cola „Hulladékmentes Világ” globális stratégiájának. A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a felhasznált csomagolóanyagaik 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjtik be és hasznosítják újra.
Magyarországon teszteli egyik új termékét, az újrahaszosítható papírpalackot a Coca-Cola, amelyet a dán Paper Bottle Company (Paboco) közreműködésével alkottak meg. A fejlesztést a stratégiai célok mellett az is indokolja, hogy a fogyasztók napjainkban már elvárják a fenntarthatóságot, környezettudatosságot.
Békefi László, a Coca-Cola közép- és észak-európai régió igazgatója ennek kapcsán megjegyezte: a vállalat számos fejlesztést jelentett be az elmúlt években, és idén csaknem 600 millió forintot fordít arra, hogy a dobozos multipack termékek műanyag csomagolását kartonpapírra cserélje.
"Becslések szerint a csomagolóanyagok világpiaca eléri az évi ezer milliárd dollárt, amiből az élelmiszer- és italcsomagolások részesedése legalább 50 százalék" - mondta Nagy Miklós a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség főtitkára a Coca-Cola sajtótájékoztatóján. "A csomagolóipart sokszor tekintik a környezetszennyezés egyik fő felelősének, de minden termék előállítása jobban terheli a környezetet, mint a csomagolása. Környezeti szempontból ezért az a legjobb, ha a csomagolás védelmében minden áru eljut a fogyasztóhoz, és ezzel betölti a rendeltetését" - hangsúlyozta.
Kerekes Péter, a Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója bejelentette: a 2 hétig tartó tesztprogram kiskereskedelmi partnere a kifli.hu online élelmiszerbolt lesz, rajtuk keresztül juttatják el a vásárlókhoz az Adez növényalapú italt tartalmazó palackokat. Mivel az AdeZ fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklődnek a hasonló jellegű innovációk iránt, ezért ez a márka volt az igazán jó választás arra, hogy a Coca‑Cola piaci környezetben is kipróbálhassa a prototípust és annak fogadtatását.
Szabó Réka, a kifli.hu kereskedelmi igazgatója hozzátette: nem csupán fogyasztói visszajelzés alapján értékelik a palackokat — a vásárlók ezáltal bekapcsolódnak a tesztelésbe, hiszen kérdőív kitöltésére kérik őket a tapasztalataikkal kapcsolatban —, de vissza is gyűjtik azokat vizsgálatra. Ebből kiderül, alkalmasak-e kiskereskedelmi forgalomra, bírják-e az igénybevételt a szállítástól felhasználásig, valamint az újrahasznosítás is így garantált.
A technológia célja olyan 100%-ban újrahasznosítható palackok létrehozása, amelyek fenntartható eredetű faanyagból készültek, bioalapú béléssel — ezek alkalmasak lehetnek folyadékok, így szénsavas és szénsavmentes italok, szépségápolási termékek és más mindennapos fogyasztói termékek tárolására. A jelenlegi prototípusban egyelőre a papírborításon túl a bélés és a kupak is újrahasznosítható műanyagból készül.
A fejlesztési folyamat azonban nem zárult le, terveik szerint hamarosan olyan papírpalack kerülhet a piacra, amely teljes mértékben papírként hasznosítható majd újra. "Mindez annak a közös útnak a része, hogy megtaláljuk a leginkább fenntartható csomagolási megoldásokat, és az emberek az üdítőitalainkat úgy élvezhessék, hogy az nekik és a bolygónknak is a legjobb legyen" - összegezte Stijn Franssen, a Coca‑Cola EMEA Kutatás-Fejlesztés csomagolási innovációs menedzsere.
Forrás: MTI és Coca-Cola Magyarország
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!