Mexikói lovas nők indították a bemutatót
A divatvilág felfedezte Mexikó női rodeóversenyeit, és most a Dior is beállt a rajongók közé. Május 25-én, pénteken este a Párizs melletti Chantillyban tartották a Dior 2019-es Cruise, azaz nyári kiruccanásokra megálmodott kollekció bemutatóját, ahol a modelleknek az időjárás viszontagságaival is meg kellett küzdeniük.
A show azzal kezdődött, hogy nyolc, fekete-fehér, hímzett ruhába öltözött escaramucha, azaz női rodeós érkezett lovakkal a színpadra és ott elképesztő manővereket adtak elő.
Ez a bátor sport eszünkbe juttatja Maria Grazia Chiuri, a Dior kreatívigazgatójának szeretetét az erős nők iránt – ne feledjük, ő volt az, aki 2016-ban a „We should all be feminists” (mindannyiunknak feministáknak kéne lennünk) pólókkal debütált a Diornál.
„Azért szeretem az escaramuchákat, mert annyira macsó, amit csinálnak!” – mondta. A lovasok tradicionális kosztümben akartak fellépni, meg is kapták őket Dior verzióban. Azután a modelleken pedig ezeknek a ruháknak a letisztultabb megvalósításait mutatták be, vagy legalábbis sok inspiráció jött ebből a forrásból.
A mood board-on két összeállítás emelkedik ki. Egy 1948-as dizájn, mely a Rodeo nevet viseli, és egy hosszú ceruzaszoknya kiszélesedő panelekkel, melyeket a cowboyok bőrnadrágja inspirált, egy másik pedig az 1951-es Amazon ruha, mely arról kapta a nevét, ahogy a franciák a féloldalas lovaglást hívják.
A bemutató egy félig fedett helyen zajlott, így a vihar, mely pontban a kezdéskor csapott le, végigkísérte az eseményt. De kockázat nélkül nincs nyereség, és a Dior most a rodeós nőktől is bátorságot tanult.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!