A világhírű amerikai fehérneműmárka új múzsákkal szeretné megújítani az utóbbi időben megtépázott imázsát.
1995 óta minden évben a Victoria's Secret adott otthont a világ egyik legnézettebb fehérnemű showjának. A műsor részeként művészi előadásokban, lenyűgöző jelmezekben és természetesen a leghíresebb szupermodelleken bemutatott ultraszexi fehérneműkben gyönyörködhettünk, szinte már a mennyben érezve magunkat a brand "Angyalai" között. Ez a televízió által közvetített esemény huszonnégy éve a bolygó legnépszerűbb, halhatatlan fehérneműmárkájává tette a Victoria's Secretet.
Az utóbbi években azonban az a kép, amit a márka közvetített a nőkről, már egyre kevésbé volt vonzó. A műsor nézőközönségének száma 2013 óta folyamatos zuhanásban volt, az akkor 9,7 millió érdeklődő 2018-ra 3,3 millióra esett vissza. A növekvő érdektelenség mellett a márkát állandó támadások érték, elég csak a VS egykori transzfób vezetőjének, Ed Razeknek a botrányaira gondolnunk, vagy a Les Wexnerrel kapcsolatos vádakra, aki érintett volt a kiskorúak szexuális kihasználásában bűnös Jeffrey Epstein ügyében. 2019-ben pedig született egy petíció is a vállalaton belül uralkodó nőgyűlölő kultúra elítéléséért és felszámolásáért, amelyet több modell is aláírt.
A VS modellvilágának olyan korábbi múzsái és nagy sztárjai hangsúlyozták, mennyire elítélendő a vállalat kultúrája, mint Adriana Lima vagy Karlie Kloss. A New York Times oknyomozó riportja pedig ezek után további skandallumokra is rávilágított a cégen belüli működéssel kapcsolatban. Sokan már leírták a brandet, úgy vélik, a Victoria's Secretnek végleg leáldozott. A márka azonban bejelentette, hogy felhagy káros gyakorlataival és teljesen tiszta lappal indul újra.
A Victoria's Secret június 16-án tett nyilatkozatot arról, hogy működésében fontos fordulat áll be: megválnak Angyalaiktól. Ezeket a modelleket ugyanis még napjainkban is korlátozott szépségnormák szerint választották, sokkal inkább a férfiak szexuális fantáziáinak behódolva, mint a valóságban létező sokféleségnek megfelelve.
A márka most soha nem látott kezdeményezést indított, amelynek csapatát olyan nőkből állította össze, akikben „közös szenvedély ég a pozitív változások iránt”. A kampány résztvevői többek közt Adut Akech ausztrál-szudáni modell, Megan Rapinoe amerikai futballista és aktivista, a plus-size modell és aktivista Paloma Elsesser, Priyanka Chopra Jonas színésznő és producer, valamint Valentina Sampaio transznemű modell és LMBTQIA aktivista.
"Ezek az egyedülálló háttérrel és érdeklődési körrel rendelkező csodálatos, szenvedéllyel teli partnerek fognak velünk együttműködni forradalmi termékek összeállításában, meggyőző és inspiráló tartalmak létrehozásában, új, belső együttműködési programok kialakításában és a nők számára létfontosságú ügyek támogatásának érdekében" - írta a márka Instagram posztjában.
A Victoria's Secret rákkutatási alapot is létrehozott, és azt tűzte ki céljául, hogy minden évben ötmillió dollárt fog felajánlani jótékony célokra. Vajon ezek a kezdeményezések elegendőek lesznek ahhoz, hogy visszaszerezzék elveszített ügyfélkörüket? Még nem tudjuk, de figyelemmel fogjuk kísérni.
Forrás: ELLE
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!