Idén negyedik alkalommal rendezték meg a programot, melynek célja a sikeres márkapozícionálás elsajátítása mellett többek között hozzásegíteni a nemzetközi piacra lépéshez a mentoráltakat.
A Magyar Divat & Design Ügynökség és az olasz Istituto Europeo di Design közös képzése a design SPEED, melynek köszönhetően a tervezők olyan ismereteket sajátíthatnak el, amelyek segítik őket, hogy rálássanak, miben igényel fejlesztést márkájuk, illetve amelyekkel a hazai és a nemzetközi piacon is sikeresen pozícionálhatják magukat.
Az idei pályázók közül hat piacérett designmárka kapott lehetőséget, hogy továbbfejleszthesse eddigi ismereteit. A Blum & Wolf Albert Virág építész és Pongrácz Farkas formatervező közös vállalkozása, a páros az egyszerű hajtási megoldásokban hisz a világítótestek alkotása során. A Concrazy célja, hogy konvencióktól mentes, kreatív tervezés révén olyan betonbútorokat, illetve belsőépítészeti elemeket alkosson, amellyel maradandó vizuális és funkcionális élményt tud nyújtani a felhasználóinak. A Forms Design stúdió a környezettudatosságot helyezi fókuszba, miközben minőségi bútorok és terek megalkotásán dolgozik. Horváth Máté tervezői döntéseit a tradíció és az innováció egyensúlya jellemzi, a kortárs designról komplex módon, holisztikusan gondolkodik. A Madzag Dog célja egy olyan kutyanyakörv kollekció létrehozása, amely összeköti a hagyományos kézművességet a kortárs vizuális kultúrával és funkcionalitással. A világítótestekre specializálódott SAINTSAN munkáit az ismétlődő struktúrák és a jól variálhatóság jellemzi. A Red Dot Design Awards által is kitüntetett sarakele a fenntarthatóságot szem előtt tartva, időtlen, minimalista tárgyakat és belső tereket alkot.
A tervezők nyolc hónapon keresztül tanulhattak magyar és nemzetközi előadóktól és vehettek részt egy workshopsorozaton, melynek első négy modulját a nemzetközileg elismert üzletstratégiai és marketingtanácsadó, Jacopo Bargellini tartotta. Előadásai és one-to-one meetingjei során a designmarketing, valamint a márkamenedzsment, a termékpozicionálás, a kutatás-fejlesztés és a kommunikáció terén gazdagodhattak hiánypótló ismeretekkel a designerek. A workshop ötödik modulja során Alberto Bottalico, a Burson Cohn & Wolfe stratégiai vezérigazgatója vezette be a résztvevőket a PR és eladásösztönző kereskedelmi technikák világába. A két szakember személyes visszajelzésekkel segítette a márkák fejlődését, külön kiértékelve a program alatti aktivitásukat, nemzetközi esélyeiket és az online kommunikációjukat.
Egy márka esetében kulcsfontosságú a márkaépítés mielőbbi elsajátítása és a márka pozícionálása ahhoz, hogy versenyelőnyre tegyen szert a jövőben. A képzés során a tervezők olyan hasznos, 21. századi ismeretekkel és tapasztalatokkal gazdagodhattak, amelyek segítik őket a céljaik megvalósításában, a design SPEED program alatt szerzett tudást pedig eredményesen alkalmazzák majd a márkájuk további fejlesztésében és fenntarthatóbbá tételében
– mondta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.
A mentorprogramot egy háromnapos milánói tanulmányút koronázta meg, melynek során a tervezők személyesen mutathatták be angol nyelvű, 30 perces, a marketing és a branding alappilléreire fókuszáló prezentációjukat az IED központjában. Az előadások mellett a tervezők design showroomokba (pl. Boffi, Baxter, Rossana Orlandi) is ellátogattak, ahol a lakberendezési tárgyak megtekintése mellett lehetőségük nyílt beszélgetni is a bemutatóterem munkatársaival.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!