Ez a cikk eredetileg az Apple márka és a mögötte álló cég csodálatos feltámadásról és diadalmenetéről szólt volna, de a történelem közbeszólt. 2011. október 5-én az alapító Steve Jobs meghalt. Nem alkalmazott volt. Ő maga volt az Apple. Vajon mi volt Jobs titka? Mitől olyan népszerűek az almalogós termékek? És sikeres lehet-e az Apple Jobs nélkül?
Ez a cikk eredetileg az Apple márka és a mögötte álló cég csodálatos feltámadásról és diadalmenetéről szólt volna, de a történelem közbeszólt. 2011. október 5-én az alapító Steve Jobs meghalt. Nem alkalmazott volt. Ő maga volt az Apple. Vajon mi volt Jobs titka? Mitől olyan népszerűek az almalogós termékek? És sikeres lehet-e az Apple Jobs nélkül?
Jobs állapota az elmúlt hét évben folyamatosan okot adott az aggodalomra. 2004-ben hasnyálmirigyrákot diagnosztizáltak nála. „A halálomról szóló hírek erősen túlzók” − idézte Mark Twaint egy 2008-as rendezvényen, de hiába gyógyult ki a rákból, 2009-ben újra kórházba vonult, ekkor májátültetésen esett át. Kórosan soványra fogyott, és 2011. augusztus 25-én lemondott a vezérigazgatói tisztségről, és alig több mint egy hónap múlva meghalt. Ő alapította és tette először naggyá a céget. Aztán kirúgták. Tíz évvel később a csőd szélén táncoló Apple visszavette, és ő megint naggyá tette azt. Ha úgy érezte, bántják a vállalatot, úgy reagált, mintha személyesen őt támadnák: üvöltözött, káromkodott, fenyegetett, megalázott, kirúgott. Legendás sztori, hogy visszatérése után az emberek egyszerűen nem mertek lifttel közlekedni az Apple székházában, mert ha együtt utaztak Jobsszal, jó eséllyel nem volt már állásuk, mire megérkeztek az emeletre. Ezért lett olyan az Apple, amilyen. Ezért övezi imádat és gyűlölet a cég termékeit, és ezért kéne 370 milliárd dollárt fizetnie annak, aki fel szeretné vásárolni: a magyar GDP háromszorosát. Ennél többet csak az Exxon Mobil ér, de már nem sokáig: várhatóan még az idén az Apple lesz a világ legértékesebb vállalata. Amikor Jobsot 1984-ben arról kérdezték, mi az Apple sikerének titka, röviden válaszolt: „Megvalósítjuk a vízióinkat, ahelyett hogy egy »azért mi is itt vagyunk« céget üzemeltetnénk. Hagyjuk ezt meg másoknak. Mi inkább a következő nagy álmunkra koncentrálunk.”Azt viszont senki sem tudja, hogy mi lesz a következő nagy álom, vagy hogy meddig lehet ezt az álmot hajkurászni. És hogy lesz-e, aki tovább álmodja Steve Jobs álmait, Steve Jobs nélkül. Az Apple márka és Steve Jobs egymástól elválaszthatatlan történetébe mélyebb betekintést az Elle Man őszi lapszámában nyerhetünk.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!