Anna Wintour, a Vogue egykori főszerkesztője elismerte, kezdetben kételkedett Victoria Beckham képességeiben.
Október 9-én debütált a Netflixen a Victoria Beckham című dokumentumfilm, amiben az egykori Spice Girl őszintén beszél arról, milyen nehézségekkel kellett szembenéznie, amikor 2008-ban elindította a saját divatmárkáját. Kezdetben senki nem hitt benne, sőt a Vogue magazin legendás – mostanra már volt – főszerkesztője is úgy gondolta, Victoria számára a divat inkább csak hobbi.
A miniszériában Wintour mellett megszólal Tom Ford, Donatella Versace és Eva Longoria színésznő is, akik bepillantást engednek abba, hogyan vált az évek során Victoria az egyik legmeghatározóbb brit tervezővé. Wintour például elárulta, hogy kezdetben fenntartásokkal kezelte Victoria törekvéseit.
Spice Girlként tekintettem rá, akinek kifogástalan a stílusa és valódi elhivatottsága van a divat iránt, de legtöbbször a hírességek, akik belépnek a mi világunkba, nem igazi tervezők
– fogalmazott be a Vogue egykori főszerkesztője.
Azt gondoltam, ez talán csak egy mellékprojekt, nem hittem benne igazán
– tette hozzá.
Victoria egyébként elmondta, Anna Wintour éveken át visszautasította meghívásait, és később, amikor a szakma már dicsérni kezdte az egykori Spice Girl bemutatóit, akkor döntött úgy, hogy elmegy egy show-ra.
Kíváncsi lettem – mindenki azt mondta, milyen izgalmas Victoria bemutatója, és hogy mennyire egyedi a látásmódja
– mondta Wintour, aki végül elismerte:
Mindannyian kissé sznobok tudunk lenni ebben az iparágban, és hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy ha valaki híresség, akkor nem lehet komoly tervező. De Victoria teljesen ránk cáfolt. Egyértelmű volt, hogy van víziója, és mindezt eleganciával, bájjal és alázattal érte el.
Wintourhoz hasonlóan Tom Ford sem hitte, hogy Victoria komolyan gondolja. A világhírű tervező felidézte, az első reakcióját, amikor megtudta, David Beckham felesége saját márkát indít.
Amikor először hallottam róla, azt akartam mondani neki: ‘Miért csinálod ezt? Tudod, mennyire kemény ez a szakma?’
– mesélte.
Sokan nem vették komolyan. Azt gondolták, mások terveznek majd helyette, ő csak a nevét adja hozzá
– tette hozzá.
Donatella Versace ezzel szemben inkább bátor lépésként értékelte Victoria döntését.
A divat világa nem könnyű terep, főleg valakinek, aki máshonnan érkezik
– mondta.
A sorozatban megszólalt Eva Longoria is, a színésznő és Victoria régóta jó barátságot ápolnak egymással, sőt a Született feleségek sztárja két Beckham-gyereknek, Cruznak és Harpernek is a keresztanyja. Eva arról mesélt, hogy kezdetben sokan próbálták lebeszélni Victoriát, azt mondták neki, hogy sosem fogják befogadni a divat zárt világába. Persze a legtöbben valóban azt gondolták, hogy csak egy híresség, aki divatvonalat indít.
A vádak alapvetően nem voltak alaptalanok, mert a 2000-es években tényleg számos sztár próbálkozott divatmárkával, köztük Jessica Simpson vagy éppen Paris Hilton, így szinte evidens volt, hogy szkeptikusan fogadják Victoria Beckham kísérletét. Ő azonban nem adta fel.
Tisztában voltam vele, hogy nagyon kicsi az esélyem a sikerre. De nem hallgattam senkire, a kétely pedig csak még jobban motivált
– vallotta be, és nagyon jól tette, mert bár az útja nem volt zökkenőmentes, de mára egyértelműen az egyik legmeghatározóbb brit tervezőnek számít.
Victoria Beckham 2008-ban, a Spice Girls búcsúturnéja után alapította meg saját, névjegyét viselő márkáját. A kezdeti nehézségek ellenére kollekciói gyorsan felkeltették a figyelmet a minimalista, elegáns vonalvezetésükkel és visszafogott színvilágukkal. Már a legelső darabjai között volt a híres fekete zipzáras ruha, amelyet Madonna viselt a W Magazine 2009-es fotózásán, ez a pillanat sokak szerint áttörést hozott Victoria a divatvilágban.
Ugyan a cég sokáig nem termelt nyereséget (sőt adósságot adósságra halmozott), de a hullámvölgyek után a márka 2024-re elérte, hogy a negyedik egymást követői évben növekedést produkáljon, ezzel pedig stabilizálódott Victoria helye a nemzetközi divatpiacon. A tervező 2019-ben saját szépségmárkát is alapított, a Victoria Beckham Beauty-t, amely hasonlóan letisztult, természetes filozófiát képvisel, mint ruhakollekciói.
A most megjelent sorozat egyébként nemcsak Victoria pályáját, hanem a 2024-es őszi Párizsi Divathétre való felkészülést is bemutatja. Bepillantást enged a tervezési folyamatokba, a stresszes próbákba, valamint a család életébe is. A széria egyik legfontosabb üzenete pedig talán, hogy a kitartás, az önazonosság, és a hit képes lehet felülírni az előítéleteket.
(via)
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!