Ann-Sofie Johanssonnal, a H&M kreatív tanácsadójával és Magda Butrym divattervezővel beszélgettünk a H&M legújabb kollaborációs kollekciója kapcsán.
A Magda Butrym X H&M kollekció 2025. április 24-től lesz elérhető online és a kiválasztott üzletekben. Itthon Budapesten, a Váci utcai H&M üzletben találod meg a gyönyörű darabokat.
Ann-Sofie Johansson: Az egész történetem tulajdonképpen a H&M-mel kezdődött, innen indul a divatkarrierem. A 80-as évek végén döntöttem el, hogy divattervező szeretnék lenni. Rövid ideig ugyan kacérkodtam a gondolattal, hogy állatorvos legyek, de rájöttem, hogy kreatív munkára van szükségem. Elvállaltam egy eladói állást a H&M egyik üzletében, három évvel később pedig összeszedtem a bátorságom, hogy megmutassam a portfóliómat a cég design vezetőjének, a csodálatos Margareta van den Bosch-nak, és tervezőasszisztensi állást kaptam. A kezdetektől fogva az volt az álmom, hogy tervező legyek a H&M-nél. A többi már csak hab volt a tortán!
Ann-Sofie Johansson: Mindig dolgozunk valami izgalmas újdonságon. Részben ez az oka annak, hogy a H&M-nél mindannyian ennyire szeretjük a kollaborációkat - ez lehetőséget ad arra, hogy új világokat és új ötleteket fedezzünk fel. Így van ez Magda esetében is - ő az első lengyel tervező, akivel együtt dolgozunk, és nagyon izgatottak vagyunk, hogy megünnepelhetjük őt. A jövőben is szeretnénk együttműködéseinket arra használni, hogy a divat már befutott ikonjai mellett az újabb tehetségeket és feltörekvő sztárokat is reflektorfénybe helyezzük. Úgy gondolom, Magda valóban egy új ikon.
Ann-Sofie Johansson: Hiszek az egyértelmű elvárásokban és a munkatársakba és csapatokba vetett bizalomban. Nincs mikro-menedzsment.
Ann-Sofie Johansson: Sok ihletet merítek az emberekkel való találkozásokból, beszélgetésekből és szimplán abból, hogy nézek másokat. Van néhány fiatal tervezőnk a H&M-nél, akik mindig meglepnek és inspirálnak a ruháikkal és a világról alkotott nézeteikkel. Mint mondtam, az együttműködések is nagy hatással vannak rám. A H&M valóban úttörő szerepet játszott a kollaborációs modell megteremtésével, és imádom, hogy nagyon sokféle lehetőségnek ad teret. Szeretnénk minél több tehetséget bemutatni a nagyvilágnak. Látjuk, hogy a vásárlóink is szeretik ezt, minket pedig boldoggá tesz a lelkesedésük.
Ann-Sofie Johansson: Nagyon sok H&M ruhát hordok! Szeretem kombinálni vintage darabokkal vagy olyan tervezők munkáival, akiket nagyra tartok. Szerintem mindig jó, ha van egy kis mix a ruhatárunkban. Magda H&M kollekciójából biztosan sok darabot fogok viselni. Imádom a bőrkabátját, és az összes darab szabása nagyon-nagyon erős. Hihetetlenül jó szeme van a vonalvezetéshez - a váll szabásához vagy egy szokatlan szegélyhez!
Magda Butrym: Az eredeti tervem az volt, hogy orvosnak fogok tanulni. A csodálatos édesanyám - aki a mai napig hatalmas inspiráció mindenben, amit csinálok -, hívta rá fel a figyelmem, hogy jobban érdekel, hogyan néz ki a kötényem, mint maga a biológia. Rájöttem, hogy a divatszakma felé húz a szívem. Nagyon hálás vagyok, hogy édesanyám annak ellenére is támogatott, hogy Lengyelországban nem volt kiforrott divatipar vagy oktatás ezen a területen. Tulajdonképp az összes divathoz kötődő gyerekkori emlékem a családomhoz fűződik. A neveltetésem formálta a divatról alkotott képemet - nem csak mint öltözködési mód, hanem mint az önkifejezés és az önbizalom erőteljes eszköze. Ez az ethosz ma is a márkám középpontjában áll: a nők ünnepléséről és a nőiesség megerősítéséről szól.
Magda Butrym: Sok kollekciót szeretek más és más okokból! Mindegyik különleges a maga sajátos módján. És persze ott vannak az anyagok, amelyekkel sokat dolgozunk: gyönyörű selymek, csodálatos bőrök. Azt mondanám, hogy a stílusomat és a márkát mindig is a kontrasztok határozták meg: szexi ruhák oversize stílussal párosítva - mint például a lenyűgöző bőrkabát ebben a kollekcióban. Imádok játszani a sziluettekkel; van valami könnyedén lenyűgöző abban, amikor egy oversize darabot valami rövid és merész ruhára rétegezünk. Azokon a napokon pedig, amikor kicsit begubóznék, magamon tartom a kabátot és beburkolózom az ölelésébe. Épp úgy mint egy rózsa - lehetsz nyitott és kifejező, vagy zárt és védett, attól függően, hogyan érzed magad. A kollekcióval a személyiség-és testtípusok sokféleségét akartam ünnepelni. Lényeges volt, hogy az erőt ne csak egy sziluett határozza meg. Ehelyett a hosszú és rövid, az oversize és az alakformáló, a lágy és az merev dinamikus keverékét választottam - megadva az embereknek a szabadságot, hogy kiválaszthassák, mi felel meg a saját stílusuknak és energiájuknak.
Magda Butrym: A női létből! A nőiesség eszméjéből, erős öntudatból és magabiztosságból. Minden inspirációm erre vezethető vissza. A rózsa a kollekció egyik fő motívuma, többek közt azért szeretem, mert a nőket szimbolizálja számomra: gyönyörű, mégis erős. Mi, nők annyi mindenen megyünk keresztül, és mindig meg kell tudnunk védeni magunkat. A rózsa pedig merész és finom, és mindig védelmező a formája és a szirmok rétegei miatt. Nem csak a virág kinézetéről, vagy a virág viseléséről van szó, sokkal inkább arról, hogy belülről virágozhatsz. Az ember átveszi a virág energiáját és erejét. A különböző rózsáknak különböző szimbolikája van: a piros a szerelmet, a sárga a barátságot jelképezi. Ez egy nagyon romantikus, álomszerű inspiráció, amely lehetővé teszi, hogy az ember elképzelje. Van néhány szó, amellyel mindig próbálom a társaságomat irányítani: álmodozó, szláv, romantikus, és úgy érzem, a rózsa is ezek közé a szavak közé tartozik. Ezek az alapgondolatok egyediséget kölcsönöznek a márkának - erős identitást. A rózsa nagyon sokféleképpen jelen van a történelmünkben: mint lenyomat,mint építészeti forma, a ruhákkal, amelyek szinte úgy épülnek fel, mint a virágok vagy szirmok. Mindezeket az elemeket láthatod ebben a H&M kollekcióban.
Magda Butrym: Mielőtt elindítottam a márkámat, több évig stylistként dolgoztam. Vicces belegondolni, milyen másképp alakulhatott volna az utam, ha valóban orvosnak tanultam volna.
Magda Butrym: Az egyik kedvencem a bordó kabát - el tudom képzelni, hogy az emberek minden nap viselik. A vásárlóink imádják a bőrkabátjainkat, ezért szerettem volna valami olyat alkotni, ami a márkára jellemző. A klasszikus feketével szemben a mély bordó friss, statement-szerű érzést kölcsönöz. Ez egy gyönyörű darab, amibe érdemes befektetni.
Néhány ikonikus ruhánkat is újra akartam gondolni, finom új részletekkel kiegészítve, hogy friss csavart adjak nekik. Gondolkodtam a kulcs darabokon - azokon, amelyeket én személy szerint imádok és állandóan viselek, valamint azokon, amelyeket a csapatom imád. Egyik ezek közül a feltűnő piros ruha, amely olyan, mintha egy csokor rózsába csomagolták volna. Egy másik kiemelkedő darab a lenyűgöző hosszú ezüst ruha, amely különleges horgolt anyagból készült. Aztán ott van a sok-sok ruha és a szirmos fűzővel ellátott minták - mindegyik különleges a maga módján.
Amikor az emberek a márkára gondolnak, gyakran a vörösre és a rózsaszínre asszociálnak, így ezeknek a színeknek a beépítése alapvető fontosságú volt. Úgy gondolom, hogy vizuális értelemben ettől lesz összetéveszthetetlenül a miénk. Azt akartam, hogy a nők első pillantásra felismerjék a márkánkat. Minden darab, a ruháktól a cipőkön, ékszereken és sálakon át, tele van élettel és energiával, mintha egy virágzó kollekció lenne.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!