Üzletasszony és cipőtervező, anya és versenytáncos. Vágó Rékát, a REKAVAGO brand tervező-tulajdonosát kérdezzük divatról, minőségről, a trendekről, és a fenntarthatóságról.
A márka mögött mindig az emberek számítanak. Egy divatmárka DNS-e sok mindent magában hordoz, de a márka mögött dolgozó tervezők öntenek bele lelket és teszik szerethetővé azt. A REKAVAGO márka személyes brandként indult, az elejétől kezdve azt képviseli, amit én gondolok a cipőkről. De fontos része a márkának az, hogy sosem volt független a vevőktől; mindig együtt fejlődött velük és reagált a igényeikre. Mostanra tehát azt mondanám, hogy a REKAVAGO brandnek is van egy egyénisége: egy érző, tudatos, humoros és önmagát vállaló nőé.
A legegyszerűbb azt mondani mindig, hogy cipő designer vagyok. Ebben benne van a cipő, amit imádok és benne van az is, hogy designer vagyok, ami egy egész szemléletet jelent. Designerként nem csak a cipőt tervezem meg, hanem magával az egész témával kontextusában foglalkozom. Azon túl, hogy választ próbálok adni arra, hogy éppen most milyen cipők kellenek, foglalkozom azzal, hogy később mi lesz, mi lehet? Milyen folyamatok zajlanak a gazdaságban, a társadalomban, ami hatással van a tárgyainkra, a fogyasztásunkra. Milyen környezeti változások vannak ránk hatással. A designer folyamatokban is gondolkodik. Ez a fajta gondolkodás magával hozza azt is, hogy a munkám nagyon sokrétű: a tervezés mellett tanítok a MOME-n, konzultálok és igyekszem tudományos kutatómunkát is végezni. Az így szerzett tapasztalatok beépülnek a persze a REKAVAGO márkába, ami ettől is változik. Az évek során például letisztultak a kollekcióink és a gyártási folyamataink annak érdekében, hogy fenntarthatóbb legyen a működésünk.
Az alap szempont mindig az, hogy benne legyen a varázslat a cipőben: funkcionális és esztétikus cipő legyen, ami egyszerre kényelmes és széppé teszi a lábat. Ez nem egyszerű, de inkább kevesebb új modell születik. Ami viszont elkészül, az mind megfelel ezeknek, ezt és ezt a vevők is érzik. Nem véletlenül vannak visszatérő vevőink és állandó modelljeink. Nekem nagyon fontos a színharmónia is, amivel érzelmeket lehet kifejezni, ez teszi igazán szerethetővé a kollekciót. Azt hiszem a munkámban ez az a rész, ami a legközelebb áll a képzőművészethez: a kollekciók színeinek kiválasztása felér egy kép komponálásával nálam.
Mindez egy érési folyamat következő, újabb lépése lett, egyáltalán nem szezonális döntés. A márka életében a fenntarthatóságnak mindig is része volt a jó minőség, a javíthatóság és az időtállóság. Én ezt tudom biztosítani a vevőim számára, ezzel a szemlélettel. Mindig lesznek új modellek és lesznek friss termékek, amelyek a meglévő kollekcióval párosíthatók. Így mindig lesznek érdekességek, de abban is biztos lehet az, aki REKAVAGO cipő mellett dönt, hogy a kedvencét is megtalálja bármikor újra. Ugye milyen egyszerű és kényelmes a vásárlás így?! Még arra is több ideje marad, hogy az új cipőjében új élményeket gyűjtsön. Őszintén szólva, ez a gondolkodás sokkal közelebb áll hozzám.
Egyébként nagy büszkeséggel tölt el, hogy egyre több vásárló mutatja meg az akár már 10 éves REKAVAGO cipőit, amit még mindig hordani tud, mert divatos és minőségben is kiváló. Meg is fogalmazódott egy új irány a márkánál, és hamarosan elindul a pre-loved értékesítés is, ahol olyan korábbi modellek kaphatóak, amelyeket valaki már viselt. Ezeket mi a saját műhelyünkben tisztítjuk, javítjuk és újra értékesítjük. Így bárki, aki ezt választja nyugodt lehet a minőség felől és egy lépéssel közelebb kerül a fenntartható divathoz is.
Tervezői és gyártói oldalról nagy a felelőség és már most változásban van a szakma, a könnyűipar. A probléma nagyon összetett és az már jó, amikor a résztvevők legalább a saját szintjükön elkezdenek változtatni és tudatosabbá válni. Én azt hiszem a legfontosabb lépés az lesz, amikor a tárgyakhoz fűződő viszonyunk megváltozik és a mesterségesen gerjesztett fogyasztói világ visszaalakul egy kvázi szükség alapú fogyasztásra.
Ez kihatással lesz a cipőviselési szokásainkra is, de egy valamire nem lehet hatással: mivel az egészségünk hosszútávú fenntartása szintén fontos, a megfelelő méret és fazon kiválasztása továbbra is alap kell legyen.
Az egy igazi szerelem projekt volt nekünk is és a visszajelzések alapján a vásárlóknak is. Így már készül a folytatás, ami hamarosan bemutatásra kerül. Újabb színekkel készülünk és meghallgattam a vásárlói visszajelzéseket így egy új fazonnal is bővül a kollekció.
Hát ez jelenleg nem kérdés! A kislányomat.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!