Az új kapszulakollekció fő inspirációs forrása a titokzatosság, a misztikum
Dévényi Dalma és KissTibor 2005-ben alapították a Je Suis Belle-t, azóta pedig magyarorzság egyik vezető divatmárkájává váltak, akikre külföldön is felfigyeltek. A kezdetektől törekedtek rá, hogy a divatot más művészeti ágakkal, különösen a vizuális művészetekkel vegyítsék különböző kollaborációk által. Két kiemelt értéküknek tartják a tradicionális technikák alkalmazását, és azt, hogy kortárs keretet adnak a népművészetből átvett elemeknek. Hisznek benne, hogy a divat nem a kiválasztottak privilégiuma, hanem a mindennapi élet alapvető része, amely a kényelem és a hordhatóság mellett fontos eszköz ahhoz, hogy a viselő tovább építse egyéniségét.
Mikor tudatosult bennetek, hogy tervezők szeretnétek lenni? Milyen forrásokból merítetek ihletet a munkához általában?Mindketten korán tudtuk, hogy valamilyen kreatív területen képzeljük el a munkánkat, így kerültünk különböző utakon végül egymás mellé. Legfőbb inspirációs forrásunk a nők: mindennapjaik, életük, az öltözködéshez és a kultúrához való viszonyuk.
Milyen nőnek / férfinak terveztek?A Je suis belle eszmei közössége nyitott és befogadó szellemiségre, személyiségek inspiráló párbeszédére épül, nem egalizálja, hanem kibontakoztatni törekszik az egyéniséget. Öltözékekkel karaktereket formál és fogalmaz meg. Pizsamás dívák, páváskodó kislányok, megbokrosodott bálkirálynők, enervált értelmiségiek, hebrencs nagyasszonyok suhannak a kifutón elmosva a banális és a luxus közti határokat. Illúzió, szemfényvesztés, varázslat árad, emlékfoszlányok és gegek szövik át könnyeden a textíliákat, kendők és egyéb kincsek kelnek életre új kontextusban.
Szerintetek mi a legjobb és a legrosszabb a tervezői létben ma Magyarországon?Szeretünk Budapesten alkotni, nagy a szabadságunk, sokat utazunk így rengeteg rétegből adódhat össze a tervezésünk. A régió hátránya, hogy nehéz megtartani a nemzetközi figyelmet.
Mik a hosszú távú terveitek a márkával?
A fő inspirációnk a titokzatosság, a misztikum volt.
Miért fontos számotokra a részvétel ezen a divateseményen?Az Elle magazin határozott, úttörő, előremutató és izgalmas, hasonlóan a Je Suis Belle-hez, ezért szerintünk remek platform hogy ezen a rendezvényen mutassuk meg a márkánk kapszulakollekcióját, amihez új üzletünkben lehet majd hozzájutni.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!