A divat és a fenntarthatóság többé nem ellentétes fogalmak
Régi gyertyatartók, elhasználódott halászhálók, nylonhulladék – általában mindez a szemetes kukákban végzi, Ám az új Conscious Exclusive Kollekcióval 2018-ban a H&M bebizonyítja, hogy másképp is lehet. És olyan anyagokból készít ruhadarabokat, cipőket és kiegészítőket, amikről már lemondtak.
Ez már a hetedik H&M Conscious Exclusive kollekció, melynél a márka az újrahasznosítható anyagokkal kapcsolatos innovációkat vet be. A kampányban szerepelnek női ruhák, fehérnemű, cipők és kiegészítők biolenből, biopamutból, bipselyemből és újrahasznosított poliészterből. Ezen kívül a H&M két új anyagot is bevezet: az egyik újrahasznosított ezüstből készül, a másik pedig egy 100% halászhálókból és más nejlonhulladékból helyreállított szál (a neve ECONYL®). „A Conscious Exclusive kollekcióban bemutatott anyagok megmutatják, hogy a legújabb technológia és a régi eljárások ötvözésével mesés eredményeket érhetünk el” – mondja Ann-Sofie Johansson, a H&M kreatívigazgatója.
Christy Turlington, az Every Mother Counts (Minden anya számít) szervezet alapítója és a kampány arca, nagyon lelkes: „A divat és a fenntarthatóság többé nem feltétlenül állnak ellentétben egymással, és úgy gondolom, az újrahasznosítás és az újrafelhsználás fontos ügye kell, hogy legyen az egész divatiparnak”. A tervekhez inspirációnak a svéd designer csapat Karin és Carl Larsson, a svéd művészpár otthonát választották. A vidéki ház a 19-20. századból származik és gyönyörű festményekkel, tapétákkal díszített. A kollekció ezért is kap egyszerre nőies és avantgárd színezetet. Elérhető április 19-től, itthon a Váci utca 1. alatt található üzletben.
fotók: Mikael Jansson.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!