Quantcast

Párizsi divathét

A divat mesterkurzusa: kerek évfordulót ünnepelt a Louis Vuitton

A divat mesterkurzusa: kerek évfordulót ünnepelt a Louis Vuitton
© Peter White/Getty Images

Louis Vuitton tervező születésének 200. évfordulóját káprázatos show-val ünnepelte a márka a párizsi divathéten.

A távoli és a közelmúlt divattörténetének egyesítése egy magas oktánszámú, csillogó környezetben – Nicolas Ghesquière extravaganciája méltó befejezése volt a párizsi divathétnek és egyben a nagyvárosokat átívelő divathónapnak is. A Louis Vuitton névadó tervezőjének 200. évfordulóját ünneplő bemutatójára a Louvre-ban került sor. A kreatívigazgató a márka archívumából válogatta össze legfantasztikusabb ruhákat, amelyek a történelmi teatralitás jegyében készültek.

„Szeretem a vámpírok alakját, akik átutaznak a korszakokon, és mindig alkalmazkodnak az adott éra öltözködési szokásaihoz” – mondta Nicolas Ghesquière a nagyszabású bemutató előtt. A modellek a Passage Richelieu-n lépkedtek végig – a legenda szerint Louis Vuitton is ezt a helyszínt használta Eugénie császárnővel való találkozóihoz, akinek ő volt az exkluzív bőröndkészítője.

Az első sorokban ezúttal is A-listás hírességek foglaltak helyet, a Bridgerton sztárja, Phoebe Dynevor, Catherine Deneuve és Alicia Vikander is kíváncsian figyelte a lendületes köpenyek, gyöngyös ruhák és szűk farmer-frakk kombinációk suhanását.

Tüntető zavarta meg a show-t

A záróshow önmagában is feledhetetlenül sikerült, ám a kis közjáték is gondoskodott arról, hogy a közönség még sokáig emlegesse a párizsi bemutatót: a modellek közé egy ponton egy tüntető ugrott fel a kifutóra, aki egy „Túlfogyasztás = kihalás” feliratú zászlót tartott maga elé. A hívatlan vendéget persze gyorsan lekísérték a kifutóról, és a további váratlan események elkerülése érdekében a show végén meghajló kreatívigazgatót egy biztonsági őr kísérte a kifutóra.

A Louis Vuitton egyike azon luxusmárkáknak, akik saját fenntarthatósági programot dolgoztak ki, idén év elején például egy környezetbarát kollekciójuk is megjelent, amely a márka három legikonikusabb darabját gondolta újra, újrahasznosított anyagokból. A márka jó úton halad afelé, hogy 2025-re elérje azt, hogy 100%-ban felelősségteljesen előállított nyersanyagok felhasználásával állítsa elő termékeit.

További képekért kattints a galériánkra! 

Forrás: Elle