A design START mentorprogram keretén belül hat feltörekvő hazai designmárka részesült szakmai támogatásban az üzletfejlesztés területén.
A Magyar Divat & Design Ügynökség 2019-ben létrehozott mentorprogramja azokat a karrierjük elején tartó, nagy potenciállal rendelkező formatervezőket célozza, akik segítséget igényelnek stabilitásuk megteremtéséhez a hazai piacon, valamint hosszútávú terveik között szerepel, hogy nemzetközi hírnevet is szerezzenek maguknak.
Negyedik alkalommal segítettük a feltörekvő bútor-és formatervezőket a hazai építkezésben, elsősorban az üzleti ismeretek átadásával és gyakorlatban elsajátítható vállalkozásfejlesztési irányokkal. A design START egy kiforrott mentorprogrammá fejlődött, amit a mentorált formatervezők pozitív visszajelzései is megerősítenek számunkra. Mindez azt mutatja, hogy a szakmai támogatásunk, az elméleti és a gyakorlati tapasztalatok ötvözése mérhető eredményekre váltható a piacon
– összegezte Forintos-Szűcs Anita, Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese a negyedik design START mentorprogram eredményeit.
Az idei programban hat tehetséges márka vett részt: a Sáfrán Anett által létrehozott Anett Safran olyan porcelán használati tárgyakat, dekorációs elemeket vonultat fel, melyek a taktilitást, azaz a tapintást és az élményszerű tapasztalást helyezik fókuszba. A Balázs Botos Design szintén porcelán alapanyagból, ékszerek és lakberendezési tárgyak tervezésével, kivitelezésével foglalkozik. A Norna tervezői olyan kültéri bútorokat alkotnak, amelyek formaviláguknak és színhasználatuknak köszönhetően nemcsak a természet szerves részei lehetnek, hanem bármely otthon meghatározó szereplőivé is válhatnak. A Kata Font Home márka a hétköznapi tárgyak, kisbútorok művészi újragondolásából született, a minimalista esztétika tervezési elveit követve úgy, hogy az előtérbe kerülő tiszta geometrikus formák mögött a funkcionális részletek rejtve maradnak, erősítve ezzel a tárgyak absztrakt megjelenését. Az itthon. tervezői kis szériás, természetes anyagokból készülő otthoni kiegészítőket alkotnak a Vajdaság kisipari hagyományira támaszkodva. A Vivoid márka moduláris technikával képzett textilstruktúrák felhasználásával készített akusztikai falburkolatokat, faliszőnyegeket, falpaneleket és designelemeket kínál.
A kiválasztott márkák a workshopokon és a tanácsadásokon olyan, a vállalkozásfejlesztéshez nélkülözhetetlen témákban bővíthették ismereteiket, mint az üzleti tervezés, a marketing, a márkaépítés, a PR és egyéb kommunikációs eszközök, a digitális technológiák és a finanszírozás. A design START második szakaszában a mentoráltak az általuk választott prominens hazai gyártónál vagy tervezőnél tölthették el kéthetes szakmai gyakorlatukat, mely során fejlesztési céljaikhoz és vállalkozásuk sajátosságaihoz igazodva segítették őket a fogadó gyártók/tervezők a vállalkozásvezetés különböző területeire vonatkozó praktikus gyakorlati tudás, valamint gyártási fortélyok átadásával. Zárásként egy külföldi tanulmányúton vettek részt Eindhovenben, ahol Észak-Európa egyik legnagyobb designeseményére, a Dutch Design Weekre is ellátogattak. Az utazás keretében több, nemzetközileg elismert stúdiót is felkerestek a mentoráltak: többek között a holland dizájn egyik legkiválóbb nevével, a Kiki and Joost tervezőpáros alkotásaival is megismerkedtek, Amszterdamban pedig az eklektikus, lázadó és kifinomult stílusáról ismert Moooi stúdiót is felfedezték.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!