A rövid videók sűrű erdejében mindig akad valami felfedeznivaló. Ezúttal a beautyvilág legnevesebb tartalomgyártóit gyűjtöttük össze, akik munkásságát érdemes figyelemmel követni az appon.
A TikTok univerzumának egyik legpezsgőbb különálló szeglete a beauty részleg, ahol a felhasználók rövid és velős termékérékeléseket, sminktippeket, hajformázási tutorialokat és még rengeteg hasznos tanácsot találhatnak. Azt azonban érdemes megszűrni, hogy kire hallgatunk, ha a saját bőrünket visszük vásárra. Szerencsére a platformon bőven akadnak profi alkotók, sok szakvizsgázott bőrgyógyász, kozmetikus és sminkes is vállalkozik arra, hogy megossza tudását a követők egyre növekvő táborával.
Gondolj úgy dr. Camille Howard-Verovicra, mint az őrangyalodra a bőrápolás terén. Ha valaha is elbliccelted a naptej használatát, és közben úgy érezted, mintha valaki árgus szemekkel figyelne, jó eséllyel találkoztál már dr. Camille TikTok-fiókjával. Tanácsai és ajánlásai épp úgy hatnak, mintha egy aggódó nővértől vagy legjobb baráttól érkeznének – folyamatosan emlékezteti a nézőket, hogy használjanak naptejet, és ne higgyenek el mindent, ami az alkalmazáson vírusként terjed. Szkeptikus vagy egy termékkel kapcsolatban? Ebben is segíthet dr. Howard-Verovic, aki platformján leleplezi a legostobább bőrápolási trendeket is.
2020 májusában csatlakozott a közösségi oldalhoz, hogy megnézze, mi tetszik rajta annyira a TikTok-megszállott unokahúgának. „Hamar rájöttem, hogy a platform kiváló médium arra, hogy a közönségemet a bőr egészségéről edukáljam. Rájöttem arra is, hogy rengeteg félretájékoztatás van a bőrápolással kapcsolatban, és szerettem volna foglalkozni néhány őrült bőrtrenddel” – mondja.
@dermbeautydoc ##greenscreen you guys asked for it ##dermatologist ##dermatology ##skincare ##acne ##hyperpigmentation ##finelinesandwrinkles ##moda ##skincareroutine
love nwantiti (feat. Dj Yo! & AX'EL) [Remix] - CKay
Ilyen volt többek között az is, amikor az emberek menstruációs vérrel próbálták kezelni a pattanásaikat. „Örülök, hogy az embereket izgatja a bőrápolás és a bőr egészsége. De nem kell bonyolultnak lennie, és nincs szükség 10 lépéses rutinra ahhoz, hogy egészséges legyen a bőrünk” – n szögezi le. A TikTok egyik leghálásabb része számára, hogy segíthet azoknak, akik hozzá hasonlóan néznek ki, hogy jobb módszereket találjanak bőrproblémáik kezelésére. „A bőrgyógyászat egy dinamikus szakterület, ahol az eljárások és a klinikai döntéshozatal egészséges keveréke van jelen. Nagyon sokat ad az, hogy választ tudok adni a kollégáimnak és a pácienseimnek. Fontosnak tartom, hogy fekete orvosként legyünk jelen a közösségi médiában. Körülbelül hat hónap után már nagyon sok üzenetet kaptam fiatal nőktől, akik azt írták, ők is bőrgyógyászok szeretnének lenni.”
Amikor Alessandro a helyi bútorboltban vállalt munkát, gyakran kiosont, hogy a szomszédban található Ulta Beauty drogéria folyosóit rója. „Otthagytam a munkahelyemet, és órákig sétálgattam a drogériában, beszélgettem az alkalmazottakkal és sminkeket próbálgattam. Mindennap a műszakomból jó két órát töltöttem az Ultában, és csak együtt lógtam az alkalmazottakkal” – emlékszik vissza. Amikor a világjárvány kitört, Alessandrót elbocsátották, ezért a TikTokhoz fordult, hogy felüdülést találjon. „Emlékszem, hogy munkanélküli segélyért folyamodtam. Ugyanakkor ez igazi áldás volt, mert így a TikTokra tudtam összpontosítani az időmet. Jelenleg ez a főállású munkám.”
@mualesandro Do you agree and what are your thoughts on other celebrity beauty brands?? ##makeup ##beauty ##makeupreview ##beautyreview ##celebritymakeup
original sound - Alessandro
Egy munka, amely 47 millió like-ot, több mint 822 000 követőt és Selena Gomez elismerését is megszerezte neki, mióta 2020 áprilisában csatlakozott a platformhoz. Az énekesnő a saját márkájától származó fixáló spray-t tesztelő videójára reagált, és ezzel a szélesebb közönség figyelmét is felhívta Alessandróra. Akár high-end, akár drogériás termékeket véleményez, a közönsége mindig őszinte véleményekre számíthat az iparág legfelkapottabb termékeiről. Ha valami nem éri meg az árát, Alessandro egy szempillantás alatt tudatja velünk. „Azt mondom, ami mindenkit foglalkoztat. Úgy érzem, az emberek értékelik az átláthatóságot.”
A londoni sminkmester esztétikája nem a visszafogottságáról híres; a szemceruzák és a szemhéjfestékek az éppen aktuális hangulatához idomulnak, az egyik videóban tehénfoltokat rajzol a szeme köré, egy másikban füstös naplementét varázsol a szemhéjára. A világjárvány csúcsán indította el Bandana sorozatát, amelyben egy véletlenszerűen kiválasztott árnyalat adja a sminkje alapját. „Az embereknek mókázniuk kellene a sminkjükkel; adhatnak hozzá színeket vagy grafikus vonalakat, nincsenek szabályok. Sok embert megrémisztenek az élénk sminkek, de ha látják valakin, különösen olyasvalakin, aki hasonlít rájuk, az arra ösztönözheti őket, hogy kipróbálják.”
@makeupbytammi FW️ Can I? ##fyp ##beyonce ##makeuptransformation ##makeup ##beauty ##MyIdoles
original sound - Areneemua
Clarke szívesen néz és készít rövid, tömör videókat, amelyekben arra tanítja meg a felhasználókat, hogyan ápolják a bőrüket és a sminkjüket. „A Beauty TikTok azért olyan csodálatos, mert leegyszerűsíti a folyamatot; megmutatja az embereknek, hogyan ápolhatják a bőrüket mindössze három egyszerű lépéssel, vagy hogyan tehetik a sminkjüket tartósabbá mindössze két lépésben” – teszi hozzá. A kedvenc sminkelési tippje? „Használj egy kis púdert az alapozás előtt, ha olyan zsíros a bőröd, mint nekem, mert így nyerhetsz néhány órát, mielőtt az olajok átütnének az alapozón.”
6,6 millió követő figyelmét lekötni a bőrápolás témakörében nem könnyű feladat, de Hyram Yarbrónak még ez is megy. Követői a humor, a hitelesség és a kutatás ötvözetéért fordulnak hozzá, hogy filtermentes véleményt kapjanak a bőrápolási ipar legfelkapottabb termékeiről. Platformján keresztül azok számára is elérhetővé szeretné tenni az információkat, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy ellátogassanak egy bőrgyógyászhoz.
Az arizonai szarvasmarhatelepen nevelkedett Hyram csak a bőrápolás luxusélményével volt tisztában, nem pedig a tényleges előnyeivel. Arizonában a páratartalom olyan alacsony volt, hogy Hyram súlyos ekcémás kiütésekkel küzdött. Miután Hawaiira költözött a főiskola miatt, a páratartalom segített hidratálni a bőrét. De a főiskola alatt a stressz és az alváshiány miatt pöttyök jelentek meg a bőrén, ezért Hyram barátai azt javasolták neki, kezdjen el bőrápolási termékekbe fektetni. „Kombinált bőröm van. A küzdelmeim jó helyzetbe hoztak ahhoz, hogy mindenféle terméket kipróbálhassak, hogy ajánlhassam a közönségemnek, akik különféle bőrtípusokkal rendelkeznek.”
@skincarebyhyram ##AD The @glowrecipe ceramide serum reduced my redness and I’m obsessed! @sephora ##AvoSerum
original sound - Hyram
A TikTok-on a „duett” formátumban jeleskedik, jellemzően más alkotók videójára reagál, így leplezi le a bőrápolással kapcsolatos mítoszokat, reagálj a közönség aggodalmaira, és humorral vegyíti a termékértékeléseket. Idén megalapította saját, Selfless by Hyram nevű márkáját. „Ennek az alapötlete az volt, hogy megmutassuk az embereknek: a bőrápoláson keresztül az üzleti oldalon is pozitív változást hozhatunk a világban. Nekünk, vállalkozásoknak annyi lehetőségünk van arra, hogy sokkal többet tegyünk azért, hogy nagyobb hatást gyakoroljunk a világra, ahelyett, hogy csak elvennénk a vásárlóktól.” A termékcsaládot teljes mértékben a kommentszekcióból származó problémákra szabta. „Amit a Tiktok bevezetett, az a megelőző, nem pedig a visszafordító bőrápolás fontossága. Tehát egyfajta perspektívaváltást hozott, aminek következtében az emberek úgy gondoskodnak a bőrükről, hogy megelőzik a hosszú távú károsodást, és ez az, amiről a bőrápolásnak szólnia kell.”
Három évvel ezelőtt Afsennah és követői is észrevették, hogy a lány haja elvékonyodott. „Kaptam megjegyzéseket a hajamra, amik elbizonytalanítottak, ezért elkezdtem mindent megvenni, abban a reményben, hogy majd működni fog” – mondja. A hajának „olajozásával” kísérletezett, hogy megerősítse a hajszálait, hiába. Ám ahelyett, hogy feladta volna, a fejbőrápolás és a hajtípusának megfelelő speciális összetevők után kezdett kutatni. 2021 januárjában aztán a TikTok-hoz fordult, hogy megossza a hajápolással kapcsolatos tapasztalatait a közösségével. „Az egészséges, szép és hosszú haj nem csak genetika. Ha nem törődsz a hajaddal, a hajad károsodik, függetlenül attól, hogy mennyire szép volt előtte a frizurád. A megelőzés a kulcs.”
@afsennah Your hair needs protein? Here are the signs and product recommendations ##hairtransformation ##haircaretips ##hairtok ##hairloss ##fyp
nwantiti sickmix - Sickickmusic
Afsennah oldalán mindent megtudhatsz a hajról, a porozitások közötti különbségtől kezdve a legjobb hajnövekedést elősegítő ételeken át egészen a saját hajápolási rutinjáig. Az önjelölt „legjobb barátnő, akire a hajadnak szüksége van” a TikTok kommentszekciójában gyakran válaszol követői kérdéseire, bármilyen triviálisak legyenek is azok. Ez pedig szintén nem kis vállalkozás, hiszen több mint 293 ezren kíváncsiak a tanácsaira.
Forrás: Elle
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!