A parfüm az egyik legintimebb kiegészítő: láthatatlan, de mégis képes emléket égetni az emberek fejébe.
A franciák, különösen a párizsi nők pedig pontosan tudják, hogy egy illat nemcsak arról szól, mennyibe került az adott üveg, hanem arról is, hogyan viselik az adott parfümöt. A francia szemlélet szerint az illat nem arra való, hogy uralja a teret, hanem hogy finoman belesimuljon, és csak azok vegyék igazán észre, akik elég közel állnak hozzád. A legjobb parfümök nem „ordítanak”, hanem nyomot hagynak, egy jól megválasztott parfüm pedig képes a személyiségedről, hangulatodról is árulkodni anélkül, hogy egyetlen szót is szólnál.
A parfümhasználatot sokan már az első lépésnél elrontják. Ráfújják a csuklóra, majd reflexből összedörzsölik a kezeket, ezt azonban a franciák igazi szentségtörésnek tartják. A dörzsölés felmelegíti a bőrt, és „összetöri” a parfüm szerkezetét, ennek következtében pedig az illatjegyek nem tudnak megfelelően kibontakozni, a végeredmény pedig kevésbé kifinomult lesz. A franciák azt mondják, sokkal elegánsabb, ha távolabbról fújod az illatot, és hagyod finom permetként a bőrre szállni, majd egyszerűen békén hagyod.
A parfüm sosem létezhet a bőr nélkül. Mindenkin másképp érvényesül egy-egy illat, attól függően, mennyire száraz a bőr, mennyi a természetes olaj a felületen, vagy milyen a testhőmérséklet. A francia nők ezért használják tudatosan az ún. pulzuspontokat, vagyis a:
Ezeken a pontokon a vérkeringés finoman melegíti a bőrt, az illat lassan, puhán párolog, és finom illatfelhőt hagy maga után minden mozdulatnál.
Sokan a fülek mögötti részre is fújnak parfümöt, de a francia nők szerint ez kevésbé ajánlatos, mert ott olajosabb a bőrfelület, az illat pedig nem tud megfelelően érvényesülni.
Ahogy nem ugyanabban a kabátban jársz télen-nyáron, úgy az illatod is változhat a szezonokkal. A nappali használatra szánt könnyed, citrusos, vizes vagy légies virágos kompozíciók tavasszal és nyáron működnek a legszebben, míg ősszel és télen jöhetnek a melegebb, fás illatok. Ezek este, hűvös időben mutatják meg a valódi mélységüket.
Viszont fontos, nem kell tízféle parfüm: két-három gondosan választott darab már elég ahhoz, hogy mindig egy kicsit változatos legyél.
A francia parfümkultúra egyik alapszabálya: az illat legyen felfedezés, ne támadás. Egy jó parfümöt nem lehet egy villamosmegállóval arrébb is érezni. Akkor működik igazán, amikor valaki közelebb hajol hozzád, és csak akkor derül ki, milyen finom aromák vesznek körül. A túl sok fújás fárasztó – neked is, a környezetednek is. Általában 2–3 jól eltalált fújás bőven elég: például egy a nyakra, egy a csuklóra, esetleg egy finoman a hajtő fölé a levegőbe, amin aztán átsétálsz.
A parfümnek kiegészítenie kell a jelenlétedet, sosem helyettesíteni.
A hidratált bőr jobban megtartja az illatmolekulákat, így érdemes zuhanyzás után, semleges, illatmentes testápoló használata után parfümöt fújni. A nagyon száraz bőrön az illat sokkal gyorsabban elillan, ilyenkor szinte hiába a drága esszencia, rövidebb ideig marad veled. A parfüm maga is érzékeny: fény, hő és pára hatására fokozatosan „elfárad”. A franciák ezért nem a fürdőszobában tartják a kedvenc üvegüket, hanem sötétebb, száraz helyen, szekrényben vagy fiókban. Így az illat hosszabb ideig marad olyan, amilyennek eredetileg készült.
(via)
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!