Nemcsak amiatt lett úrrá rajtunk a nosztalgia, hogy újra élőben követhettük nyomon a Couture show-kat. A divatrajongó ezerfordulósok néhány ismerős sminkvonásra is felfigyelhettek.
A Balenciaga Couture-vonalának feltámadásától kezdve a divatrajongó tömegek újbóli megjelenésén át egészen a pandémia előtti időket idéző normalitásig (már ha ez a szó valaha is kapcsolatban hozható a divathét káoszával), a nosztalgia megnyugtató szelleme keveredett az új kezdetek iráni várakozás érzésével a kifutók minden egyes szegletében. Mindezek a szépségtrendekre hatványozottan igaz volt. A Haute Couture divathét egész világosan a tudtunkra adta: szeretjük vagy utáljuk, a kilencvenes évek reneszánsza bizony már javában zajlik.
Noha a 2021-es őszi-téli Couture kollekciók középpontjában eddig a romantika állt a Giambattista Valli vattacukor tülljeivel és a Dior vidéki arisztokráciájával, a beauty látszólag teljesen közömbös maradt a ruhák jellege iránt, és inkább egyfajta múltba visszatekintő narratívát vett.
Az Armani Privé modelljeinek szemhéján babakék púder ékeskedett a PJ Harvey előtti tisztelgés közben, miközben a fényes ajkak az iskolatáskákba rejtett ajakbalzsamok és a Lancôme csillogó szájfényei jutottak az eszünkbe. „A friss pasztell ceruzák, amelyeket a rózsaszín és a lágy, rózsás arcpirosító hangsúlyozott, egyenesen a jövőbe repítették a retro árnyalatokat” – jegyezte meg Linda Cantello, a Giorgio Armani sminkmestere.
Miközben a szemeink továbbra is a bemutatókra tapadtak, nem kerülték el a figyelmünket a grungy élek sem. A Chanelnél a kohl tusvonalak éles ellentétben álltak a lágyan megvilágított matt arcbőrrel. Az elmaszatolt, már-már zúzódásra emlékeztető piros szémhéjpúderen kontrasztosan mutatott az erős fekete keretezés.
A gótikus grunge a Dior modelljeire is rányomta bélyegét, ahol Peter Philips, a Dior make-up kreatív igazgatója az 1990-es évek füstös szemsminkjeit modernista értelmezésre cserélte fekete és sötétkékre festett aláhúzással.
Nem minden, ezzel a korszakkal összefüggő szépség lookot fogadnak újra tárt karokkal, de a Haute Couture kreativitását amúgy is szinte bármi megihletheti. Az 1990-es évek talán legvitatottabb szépségtrendje, a vékony, ceruzával rajzolt szemöldök Schiaparellinél ütötte fel a fejét újra, Gwen Stefani (a No Doubt korszakából) és az 1920-as évek Clara Bow hatásaira támaszkodva, hogy a precíz ívek új magasságokba emelkedhessenek, klasszikus nude ajakkal megkoronázva az összképet.
Amikor nem rejtették el egy Artemide Nesso stílusú fejdísz alá, a Balenciaga frizurái az 1990-es évek szívtipróinak zselével átitatott tincseit idézték, a wet-look finish pedig a középső elválasztással lett teljes. A hátrasimított haj a Fendinél és a Diornál is megfigyelhető volt, míg a Chanel fodrásznője, Damien Boissinot egyesítette a space bun, a tüskés mohawk és a holland fonatok hatását, hogy egy Spice Girls turnéhoz illő hibrid stílust hozzon létre.
Miközben a kilencvenes évek éjszakai klubjai által nyújtott hedonizmus és eszképizmus visszatérésének küszöbén állunk, úgy tűnik, nincs is jobb idő az évtized szépségének arculati átvételére, még akkor sem, ha kissé meglepődünk azon, hogy ez az emlékeztető a Couture-től jött.
Forrás: Elle
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!