A C&A a 19. Században egyszer már forradalmasította a divatipart, amikor az ipari forradalom kellős közepén megfizethető ruhákat kezdett kínálni, ezáltal széles körben elérhetővé téve a divatot. A márka most ismét forradalmasít: termékeik a verhetetlen ár-érték arány mellett már a legkorszerűbb fenntarthatósági elvárásoknak is megfelelnek. Ahogy egykor a divatot, úgy ma a fenntarthatóságot teszik mindenki számára elérhetővé kompromisszumok nélkül.
Viseld a változást
A #wearthechange logó a C&A fenntarthatóbb termékeit és kezdeményezéseit jelöli és egy komoly lépés afelé, hogy a fenntarthatóság legyen az új norma. A szlogen egykor még csak a C&A fenntartható divatért tett erőfeszítéseit fejezte ki, mára viszont már az egész márkát átható törekvéssé nőtte ki magát. Viseld a változást – buzdít, kifejezve ezáltal, hogy itt az ideje, hogy az öltözködésünkben is megjelenjen a változás, amit a világban szeretnénk látni.
Az új, progresszív szellemiségben készült ruháik alatt ugyanis már nemcsak nagyszerű ár-érték arányt értenek, hanem minőséget, modern és vonzó kínálatot, elfogadást, valamint gyors ütemű fejlődést a fenntarthatóság terén. Termékeik 67%-a már ma is fenntarthatóbb, 2025 végére pedig az alapanyagaik 100%-a fenntarthatóbb lesz. Ma már minden második C&A termék újrahasznosított anyagokkal, vagy tanúsított organikus pamuttal és fenntarthatóbb szálakkal készül.
Új időszámítás
2021. május 4. legalább olyan fontos dátum volt a C&A életében, mint a márka alapításának napja. Ezen a napon ugyanis a C&A áthidalta a távolságot a fenntartható életmódra törekvés és annak gyakorlatba való átültetése között.
„’Sustainability made easy’, azaz a fenntarthatóság egyszerűvé vált. Kompromisszumok nélkül fenntartható divatot kínálunk vásárlóinknak” – nyilatkozta Maik Kleinschmidt, a C&A európai marketing igazgatója. „A célunk, hogy mindenki tudja: nem kell többet fizetnie a divatos, fenntartható darabokért, és hosszasan keresnie sem kell őket: ezek a C&A kínálatában megtalálhatók minden nap. A fenntarthatóságot annyira megkönnyítjük, amennyire csak lehet, a vásárlóink és egy jobb világ számára!”
A veszélyeztetett erdők védelmében
A viszkóz, a modál és a lyocell a fák oldott fapépéből készült cellulózból készül. Mára a világ őserdeinek mindössze 20%-a maradt fenn (forrás: CANOPY - a szerk.), és ha a fakitermelés a jelenlegi ütemben zajlik tovább, 2030-ra az Amazonas esőerdeinek 55%-a eltűnhet. A C&A számára kiemelten fontos a biológiai sokféleség megőrzése, ezért a márka felelősségének érzi, hogy megvédje a megmaradt erdős területeket. Ennek érdekében megszüntette a cellulózból készült szövetek beszerzését ősi és veszélyeztetett erdőkből, valamint más vitatott forrásokból, és azokat a beszállítókat részesíti előnyben, akik a veszélyeztetett erdők megőrzésén dolgoznak, vagy a Forest Stewardship Council (FSC) által tanúsított módszereket alkalmazzák.
Biopamut
A C&A az elmúlt hat évben a világ egyik legnagyobb tanúsított biopamut vásárlója volt. Mégpedig azért, mert a márka nagy hatással akar lenni világszerte a biopamut szektorra, ezért támogatják azokat a kezdeményezéseket, melyek segítenek a hagyományos gyapottermesztés fenntarthatóbbá válásában.
A C&A volt a világon az első kereskedelmi lánc, amely arany minősítésű Cradle to Cradle Certified™ tanúsítvánnyal rendelkező pólót és farmert dobott piacra. A tanúsítvány elismeri, hogy egy adott darab 100% biopamutból, felelős gazdálkodás, víztakarékosság, biztonságos növényvédőszerek és vegyi anyagok használata mellett a későbbi újrahasznosítás jegyében készült.
Újrafeldolgozás
Hogy mi a közös a halászhálókban, a műanyag palackokban és a 80-as évekből ránk maradt farmerekben? Az, hogy mind drága anyagokból készültek – és mindegyiket újra és újra fel is lehet használni. A C&A kollekcióiban olyan újrahasznosított anyagok találhatóak, mint például az újrahasznosított poliészter, nejlon, pamut, gyapjú vagy kasmír.
Közösség
A C&A közössége mindenki előtt nyitva áll, hiszen a cég üzleti tevékenysége a tisztelet, a szeretet és a felelősség értékeire épül, valamint a megosztás örömére. A márka mindezt bizonyította is, amikor demokratizálta a divatot azáltal, hogy termékeit a legtöbb ember számára elérhetővé tette, ma pedig a fenntartható választásokat teszik széles körben elérhetővé. Vásárlóik már nemcsak a mának, de a holnapnak is nyugodt szívvel öltözhetnek. Emellett számos olyan társadalmi projektet is támogatnak, melyek célja a pozitív változás, mint például a testpozitivitás hangsúlyozása vagy a nők szerepének erősítése.
online shop: www.c-a.com
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!