Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

Fenntarthatóság

Öltözz a mának és a holnapnak

2022. július 18.

5 perc olvasás

ELLE szerkesztőség

divat környezettudatos fenntarthatóság fsc újrahasznosított ruha C&A

Támogatott tartalom

Öltözz a mának és a holnapnak
© C&A

A C&A a 19. Században egyszer már forradalmasította a divatipart, amikor az ipari forradalom kellős közepén megfizethető ruhákat kezdett kínálni, ezáltal széles körben elérhetővé téve a divatot. A márka most ismét forradalmasít: termékeik a verhetetlen ár-érték arány mellett már a legkorszerűbb fenntarthatósági elvárásoknak is megfelelnek. Ahogy egykor a divatot, úgy ma a fenntarthatóságot teszik mindenki számára elérhetővé kompromisszumok nélkül.


Viseld a változást

A #wearthechange logó a C&A fenntarthatóbb termékeit és kezdeményezéseit jelöli és egy komoly lépés afelé, hogy a fenntarthatóság legyen az új norma. A szlogen egykor még csak a C&A fenntartható divatért tett erőfeszítéseit fejezte ki, mára viszont már az egész márkát átható törekvéssé nőtte ki magát. Viseld a változást – buzdít, kifejezve ezáltal, hogy itt az ideje, hogy az öltözködésünkben is megjelenjen a változás, amit a világban szeretnénk látni. 

Az új, progresszív szellemiségben készült ruháik alatt ugyanis már nemcsak nagyszerű ár-érték arányt értenek, hanem minőséget, modern és vonzó kínálatot, elfogadást, valamint gyors ütemű fejlődést a fenntarthatóság terén. Termékeik 67%-a már ma is fenntarthatóbb, 2025 végére pedig az alapanyagaik 100%-a fenntarthatóbb lesz. Ma már minden második C&A termék újrahasznosított anyagokkal, vagy tanúsított organikus pamuttal és fenntarthatóbb szálakkal készül.


Új időszámítás

2021. május 4. legalább olyan fontos dátum volt a C&A életében, mint a márka alapításának napja. Ezen a napon ugyanis a C&A áthidalta a távolságot a fenntartható életmódra törekvés és annak gyakorlatba való átültetése között. 

’Sustainability made easy’, azaz a fenntarthatóság egyszerűvé vált. Kompromisszumok nélkül  fenntartható divatot kínálunk vásárlóinknak” – nyilatkozta Maik Kleinschmidt, a C&A európai marketing igazgatója. „A célunk, hogy mindenki tudja: nem kell többet fizetnie a divatos, fenntartható darabokért, és hosszasan keresnie sem kell őket: ezek a C&A kínálatában megtalálhatók minden nap. A  fenntarthatóságot annyira megkönnyítjük, amennyire csak lehet, a vásárlóink és egy jobb világ számára!”

A veszélyeztetett erdők védelmében

A viszkóz, a modál és a lyocell a fák oldott fapépéből készült cellulózból készül. Mára a világ őserdeinek mindössze 20%-a maradt fenn (forrás: CANOPY - a szerk.), és ha a fakitermelés a jelenlegi ütemben zajlik tovább, 2030-ra az Amazonas esőerdeinek 55%-a eltűnhet. A C&A számára kiemelten fontos a biológiai sokféleség megőrzése, ezért a márka felelősségének érzi, hogy megvédje a megmaradt erdős területeket. Ennek érdekében megszüntette a cellulózból készült szövetek beszerzését ősi és veszélyeztetett erdőkből, valamint más vitatott forrásokból, és azokat a beszállítókat részesíti előnyben, akik a veszélyeztetett erdők megőrzésén dolgoznak, vagy a Forest Stewardship Council (FSC) által tanúsított módszereket alkalmazzák. 

Biopamut

A C&A az elmúlt hat évben a világ egyik legnagyobb tanúsított biopamut vásárlója volt. Mégpedig azért, mert a márka nagy hatással akar lenni világszerte a biopamut szektorra, ezért támogatják azokat a kezdeményezéseket, melyek segítenek a hagyományos gyapottermesztés fenntarthatóbbá válásában. 

A C&A volt a világon az első kereskedelmi lánc, amely arany minősítésű Cradle to Cradle Certified™ tanúsítvánnyal rendelkező pólót és farmert dobott piacra. A tanúsítvány elismeri, hogy egy adott darab 100% biopamutból, felelős gazdálkodás, víztakarékosság, biztonságos növényvédőszerek és vegyi anyagok használata mellett a későbbi újrahasznosítás jegyében készült.

Újrafeldolgozás

Hogy mi a közös a halászhálókban, a műanyag palackokban és a 80-as évekből ránk maradt farmerekben? Az, hogy mind drága anyagokból készültek – és mindegyiket újra és újra fel is lehet használni. A C&A kollekcióiban olyan újrahasznosított anyagok találhatóak, mint például az újrahasznosított poliészter, nejlon, pamut, gyapjú vagy kasmír.

Közösség

A C&A közössége mindenki előtt nyitva áll, hiszen a cég üzleti tevékenysége a tisztelet, a szeretet és a felelősség értékeire épül, valamint a megosztás örömére. A márka mindezt bizonyította is, amikor demokratizálta a divatot azáltal, hogy termékeit a legtöbb ember számára elérhetővé tette, ma pedig a fenntartható választásokat teszik széles körben elérhetővé. Vásárlóik már nemcsak a mának, de a holnapnak is nyugodt szívvel öltözhetnek. Emellett számos olyan társadalmi projektet is támogatnak, melyek célja a pozitív változás, mint például a testpozitivitás hangsúlyozása vagy a nők szerepének erősítése. 

online shop: www.c-a.com

Neked ajánljuk

A ROVAT LEGNÉPSZERŰBB CIKKEI

A világon cs...
1

A világon csak ez a 7 nő viselhet fehér ruhát, amikor a pápával találkozik

2022.07.21. 2 perc olvasás

A világon csak ez a 7 nő viselhet fehér ruhát, amikor a pápával találkozik

Kiderült: ez...
2

Kiderült: ezekkel a trükkökkel tud hosszú órákig magassarkúban állni Katalin hercegné

2022.09.30. 2 perc olvasás

Kiderült: ezekkel a trükkökkel tud hosszú órákig magassarkúban állni Katalin hercegné

Elképesztő d...
3

Elképesztő dolgot tiltott meg a királyi udvar Katalin hercegnének

2022.11.19. 2 perc olvasás

Elképesztő dolgot tiltott meg a királyi udvar Katalin hercegnének

Beatrix herc...
4

Beatrix hercegnő 400 ezres Chanel cipőjéről álmodik most minden nő

2022.09.18. 2 perc olvasás

Beatrix hercegnő 400 ezres Chanel cipőjéről álmodik most minden nő

Mindenki meg...
5

Mindenki megőrül a 16 éves hercegnő ruháiért, nagyobb divatdiktátor, mint Katalin hercegné

2022.07.18. 3 perc olvasás

Mindenki megőrül a 16 éves hercegnő ruháiért, nagyobb divatdiktátor, mint Katalin hercegné

Megőrül az i...
6

Megőrül az internet Jennifer Lopez 200 ezer forintos ruhájáért

2022.07.25. 2 perc olvasás

Megőrül az internet Jennifer Lopez 200 ezer forintos ruhájáért

Botrányos sz...
7

Botrányos szerelésben jelent meg Beatrix hercegnő, kiakadtak a királyi udvarban

2022.10.08. 2 perc olvasás

Botrányos szerelésben jelent meg Beatrix hercegnő, kiakadtak a királyi udvarban

Amiről minde...
8

Amiről mindenki beszél: sorra estek el a modellek a Milan Fashion Week kifutóján

2022.09.30. 2 perc olvasás

Amiről mindenki beszél: sorra estek el a modellek a Milan Fashion Week kifutóján

Ezek is érdekelhetnek

Ez az a tásk...

Ez az a táska, amiről Katalin hercegné sosem mondana le

2024.11.15. 1 perc olvasás

Princess of Wales

5 vintage ru...

5 vintage ruhabolt, ahova érdemes betérned Budapesten

2024.11.14. 3 perc olvasás

DIVAT

Itt az új di...

Itt az új divatőrület, pizsamában jár dolgozni a Z generáció

2024.11.12. 2 perc olvasás

Style

A francia nő...

A francia nők szerint így kell szárítani a hajat, hogy úgy tűnjön, fodrásztól jössz

2024.11.10. 2 perc olvasás

FRANCIA SZÁRÍTÁS

„A rossz dzs...

„A rossz dzseki teória” a legújabb divatőrület, de tényleg működik

2024.11.06. 2 perc olvasás

Kontraszt

3 szoknya, a...

3 szoknya, ami tökéletesen mutat csizmával

2024.11.04. 1 perc olvasás

Outfit

Hamburg - Ke...

Hamburg - Kettő az egyben: Kulturális várostúra és fenntartható utazás

2024.11.04. 9 perc olvasás

Utazás

Meghan Markl...

Meghan Markle erre a magassarkúra esküszik, rengetegszer viselte

2024.10.31. 1 perc olvasás

Stílus

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves