A sokféleség szépsége
Debbeh Howard, a libériai születésű, Los Angelesben élő modell és blogger úgy érezte, tele a hócipője a sok divatkampánnyal, amelyekből rendre kimaradnak a színesbőrű modellek. Így hát barátjával, Raffael Dickreauter fotográfussal újra fotózták a kampányfotókat Chaneltől Gucciig, melyekben Gisele Bündchen. Gigi Hadid, Kate Moss és más szupermodellek szerepeltek. Három hónapig dolgoztak, hogy a fotók annyira hasonlítsanak az eredetiekhez, amennyire csak lehetséges, a ruháktól a kiegészítőkön át az arckifejezésekig.
A 27 éves Debbeh Black Mirrornak (Fekete tükör) nevezte el a projektet, és a blogján tette közzé az eredményt, hogy felhívja a figyelmet a divatiprar egyoldalúságára. "Napjainkban, amikor a feketék erősen alulreprezentáltak a médiában, és az olyan eseményeken, mint az Oscar-díj átadó, vagy épp azért kerülnek be a hírekbe, mert a rendőrség célkeresztjében állnak, úgy éreztem, ideje valami pozitívat és inspirálót üzenni velünk kapcsolatban. A sokféleségért harcolok elsősorban."
Howard 18 éves korától modellkedik, és azt mondja, az, hogy a bőrszíne miatt elutasították, már korán megtörte őt. "Azt hallani, elég egy-két nő, mint Naomi vagy Iman, akik minket képvilsenek, nagyon káros volt. Mindig úgy éreztem, nem tudok beillezskedni, vagy azt, mintha egy fehér lány mindenképpen szebb lenne, mint én" - emlékszik vissza. "Ez negatívan hatott az önbizalmamra".
Azt mondja, a márkák sokszor egyfajta íratlan kvótát alkalmaznak a fekete modellekkel kapcsolatban. "Ez komoly? Tényleg azt hiszik, hogy az az egy szál lány megfelelően képvisel minket? Hogy mi mind egyformán nézünk ki? De ami csak igazán frusztrált, azok a tekintetek voltak. A szemembe néztek, és akkor jött a szöveg, hogy 'Wow, gyönyörű vagy és feltűnő, de már van egy fekete lányunk".
Olyan brandeket választott, amelyeket kedvel, és olyan modelleket, akikre felnéz, mint Kate Moss és Candice Swanepoel. "Meg akartuk mutatni a világnak, hogy mindent meg tudok csinálni, amit a fehér modellek" - mondja. "Én is tudom úgy csavarni a testem. Hakell egy sokarcú, szexi modell, hát itt van. Csak éljetek vele!"
Majdnem az összes képet Howard és a barátja nappalijában készítették éjszakánként és hétvégente, mivel napközben a lány egészségügyi tanulmányokat folytat. A tökéletes fotó elkészítése mindössze 10 percbe kerül, de felkutatni a megfelelő termékeket nem volt egyszerű. A Gucci napszemüveg például az utolsó fellehető darab volt.
Mióta a képek megjelentek, sok olyan reakció is érkezett, miszerint ezekkel támadta volna az eredeti képen szereplő modelleket, vagy magukat a márkákat. "De ebben nincs semmi negatív" - szögezi le. "Ez arról szól, hogy emberek vagyunk. És egyformák. És kapunk egy esélyt. Persze, mindig lesz támadás, de én már annyi negatív tapasztalaton vagyok túl, hogy egy kommentbe nem fogok belehalni."
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!