A H&M komoly elkötelezettje az állatok és a Föld bolygó védelmének
Mint a világ egyik legnagyobb ruházati cége, a H&M csoport elszántan küzd a klímaváltozás ellen és azért, hogy az állatoknak ne kelljen szenvedniük a divatipar miatt.
Az állatokat mindenki szereti, ám kevesen tesznek azért, hogy megóvják ezeknek a csodálatos teremtményeknek a környezetét és a jólétét. A H&M csoport egyike azoknak a cégeknek, akik fontosnak tartják az állatvédelmet, hiszen divatcégként nagy a szerepünk az állatok nem megfelelő bánásmódjáért. Na de lássuk, pontosabban mik ezek az intézkedések, és milyen elveket vall a cég az állatvédelemmel kapcsolatban.
A H&M csoport egyike azon cégeknek, akik elutasítják az állatokon folytatott tesztelést, ezért sem a Beauty termékek, sem az alapanyagok, amikből készültek, nem estek át állatteszteken. Mivel Kínában kötelező volna minden terméket így tesztelni, inkább lemondanak arról, hogy ott szépségápolási árucikkeket forgalmazzanak.
A H&M csoport egyáltalán nem használ eredeti szőrt, egzotikus állat bőrét, vagy veszélyeztetett állat szőrét, bőrét. Ezen felül saját maguk által felállított, szigorú követelmények vonatkoznak az olyan, állati eredetű anyagok használatára, mint a gyapjú, a toll, vagy a bőr.
Ezek közé tartozik, hogy csak és kizárólag szelídített állatok szőrét, illetve olyan állatok bőrét, és olyan madarak tollát használja fel az anyagokhoz, akiket húsipari állattenyésztés céljából tartanak. A madarak tollait pedig minden esetben sterilizálják a H&M higiéniai követelményeinek megfelelően.
Azért, hogy a vásárlókban minden szemernyi kételyt eloszlassanak mindezzel kapcsolatban, azt a célt tűzték ki, hogy teljes mértékben lekövethetőek legyenek ezek a tevékenységek, egészen azokig a farmokig, ahol az állatok élnek. A hm.com oldalon, a Fenntarthatóság menüpont alatt te is megtalálhatod ezeket az infókat, még a gyártók listáját is, országokra lebontva.
Az állatok egészségért felelő világszervezet ( World Organisation by Animal Health) határozta meg azokat a vezérelveket, amelyeket azoknak a farmoknak kell betartaniuk, amelyek gyártják a H&M termékeihez szükséges anyagokat.
A H&M ezen felül arra is ügyel, hogy a saját tevékenységeiben csökkentse a globális felmelegedést elősegítő gázok kibocsátását. Céljuk, hogy 2040-ig az egész vállalt és mindenki az ellátási láncukban klímapozitív legyen.
Ez azt jelenti, hogy a csoport szeretné teljesen megszüntetni az üvegházhatású gázok kibocsátását a saját műveleteiben. Egyes kibocsátások sajnos elkerülhetetlenek: ilyen például a fosszilis alapú háztartási villamosenergia kibocsátás, ami akkor keletkezik, amikor a vásárlóink kimossák a ruhákat.
A H&M viszont elkötelezett az iránt, hogy támogassa azokat a tevékenységeket, amelyek erősítik bolygónk természetes ellenállóképességét. A cél az, hogy a bolygó helyre tudja állítani, illetve meg tudja akadályozni az éghajlatváltozás okozta hatásokat, és el tudja nyelni azokat a gázokat, amelyeket az értéklánc kibocsát. Emellett támogatják a technológiai innovációkat, amelyek lehetővé teszik a káros gázok elnyelését, vagy új anyaggá alakítását.
A fókusz az energiahatékonyságon és a megújuló energiahasználaton van.
Az eddig történtek bizonyítják, hogy ezek nem csak üres szavak, hiszen a H&M már most is komoly eredményeket tud felmutatni. A 100%-ig megújuló energia használata a saját tevékenységeikben, vagy a boltokban, irodákban 2015-ben 78% volt, 2017-ben pedig már 96%. 2013 óta 77%-kal csökkentették az összes energiakibocsátásukat. A H&M csoport tagja a WWF Climate Savers programnak, és együtt dolgozik a Világ Környezetvédelmi Alappal azon, hogy a teljes iparág ökológiai lábnyomát csökkentsék.
A H&M csoport további céljai a klímaváltozás kapcsán:
Természetes gyűjtőmedence: a természetnek létezik egy mechanizmusa, amely elnyeli az üvegházhatású gázokat. Annak érdekében, hogy ez így maradjon, olyan programokat szeretnének támogatni, amelyek megvédik az értékes biomasszákat, mint például az esőerdők, illetve fenntarthatóbb mezőgazdaságokba fektetnének, ahol fenntartható módon, vegyszerek, növényvédők és gyomirtók nélkül termesztik a növényeket, amelyek a különféle ruhaanyagok előállításához kellenek, valamint, ami nagyon fontos, mindezt sokkal kevesebb víz felhasználásával teszik.
Technológiai gyűjtőmedence: Technológiai innovációkat támogatni, amelyek segítik elnyelni az üvegházhatású gázokat azzal a céllal, hogy új termékeket, anyagokat állítanak elő belőle.
Értékláncon kívüli csökkentés: Elkötelezettek olyan tevékenységek iránt, amelyek csökkentik az üvegházhatású gázok kibocsátását olyan forrásokból, amelyek nem kapcsolódnak a saját ellátási láncukhoz. Ilyen például a vásárlák tájékoztatása a ruhák megfelelő kezelésével kapcsolatban, amit a Clevercare címkéken találhatunk. Azzal, ha 60 fok helyett 30 fokon mossuk ruháinkat, nemcsak a felére csökkentjük az energiahasználatot, de pénzt is spórolunk közben.
Az innovatív fenntartható anyagokat felvonultató idei Conscious Exclusive kollekció 2018. április 19-től lesz elérhető világszerte a kijelölt H&M üzletekben és online, itthon a Váci1-es üzletben.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!