Quantcast

Online hate

Bizonyították, hogy összehangolt gyűlöletkampány áldozata lett Meghan Markle

Bizonyították, hogy összehangolt gyűlöletkampány áldozata lett Meghan Markle
© Tolga Akmen/AFP

Sok esetben anyagilag is jól jártak a gyűlölködő tartalmat előállító fiókok kezelői.

Hiába próbálta többször is felhívni a figyelmet mind Meghan Markle, mind Harry herceg a sussexi hercegnő ellen zajló lejárató kampányra, csak az utóbbi években kezdtek odafigyelni rájuk, miután fokozatosan egyre több bizonyíték lát napvilágot a Meghan elleni összehangolt gyűlöletkampányról. 2020-ban maga Meghan beszélt egy podcast-műsorban arról az egy évvel korábbi statisztikáról, miszerint a világ legtöbbet trollkodott emberei közé tartozik, majd az Oprah Winfrey-nek adott páros interjújukban is kitértek a hercegnő szörnyű helyzetére.

Nőgyűlölőnek tartja a „Megxit” kifejezést Harry herceg – kattints a korábbi cikkünkért! 

Most pedig újabb számszerűsíthető ténnyel támasztható alá a gyűlöletkampány: elkészült a Bit Sentinel adatelemző szolgáltatás utolsó, harmadik jelentése, amely egyértelműen feltárta, hogy Meghan egy célzott „gyűlöletre alapozó vállalkozás” áldozata lett. A jelentésből kiderül például, hogy a Meghan-ellenes YouTube-csatornák nemcsak több mint 497 millió összesített megtekintést gyűjtöttek, hanem összesen 3,48 millió dollárra becsült bevételre is szert tettek a folyamat során. A három legsikeresebb tartalomgyártó (akik mindegyike nő) a becslések szerint 494 730 dollárt keresett a videóikkal, a kampányaikat pedig a Twitterre is kiterjesztették, ahol az újságírók és királyi szakértők felé hamis információkat közvetítettek.

Az újságírókat akarták elérni

A Bot Sentinel két korábbi jelentéséből már megtudhattuk, hogy a gyűlöletfiókok milyen mértékben voltak képesek befolyásolni a hírszolgáltatásokat. A Twitteren terjedő Meghan-ellenes posztok többsége kevesebb mint 90 fiókból származott, amelyek együttesen közel 17 millió felhasználót értek el, és tízből kilenc kiemelt, elsősorban a királyi családról tudósító Twitter-fiók kapcsolatba került legalább egy ilyen gyűlölködő profillal. „Véleményünk szerint a legismertebb és legaktívabb gyűlöletfiókok közül több is aktívan célba vette az újságírókat és királyi kommentátorokat, hogy növelje láthatóságát és felerősítse gyűlöletkampányát – és néhány esetben sikerrel is jártak” – olvasható a jelentésben.

Különös aggodalomra ad okot az is, hogy az összehangolt online támadásokat a YouTube sok esetben anyagilag is honorálta. A Bot Sentinel adataiból kiderült, hogy a gyűlöletkampányok többségét túlnyomórészt fehér, 38-65 év közötti nők vezették, akiket elsősorban a rasszizmus és a reklámbevételek szerzése motivált.

Forrás: Elle