Quantcast
Webshop
KERESÉS AZ ELLE CIKKEI KÖZÖTT

Írd be a keresett kifejezést (Min. 3 karakter)

nyári éjszakák

Így ágyazz meg nyári estékre, hogy garantáltan jól aludj!

2022. augusztus 01.

2 perc olvasás

Kovásznai-Szász Réka
hálószoba ágynemű párna takaró kánikula nyár
Így ágyazz meg nyári estékre, hogy garantáltan jól aludj!
© Getty Images

Pihentető, mély alvás nyáron? Ezt a legnehezebb kivitelezni a hőség alatt, de nem lehetetlen.


A forró nyári napok épp eléggé lefárasztanak minket nap közben, este jó, ha sikerül kipihennünk magunkat. Hogy ne kelljen az éjszaka közepén, izzadva bekapcsolnod a légkondit egy kis friss levegőért, néhány ágyazási jótanács a hasznodra lehet.

Anyagi kérdés

A lenvászon és a pamut egyaránt ideális szövet a melegben való alváshoz. Természetes szálakból készülnek, amelyek rendkívül jól lélegeznek. A vászon természetes hűsítő tulajdonságokkal rendelkezik. Légáteresztő, nedvességelvezető és nedvszívó, ráadásul antimikrobiális. Természetes hőmérsékletszabályozó és szigetelő is, ami azt jelenti, hogy nyáron hűvösebben, télen pedig melegebben tart. Nyáron még érdemes lehet perkál szövésű ágyneműt is választani, ami ad egy ropogós, hűvösebb érzetet az ágyneműnek.


Belső tartalom

Nem mindegy az sem, milyen anyaggal van megtöltve a takarónk, párnánk nyáron. A pehely könnyű és bolyhos, anélkül, hogy nehéznek éreznénk, ráadásul légáteresztőbb, mint egy szintetikus töltelék, így ebből a szempontból is jobb a nyárra párna vagy takaró tölteléknek. Viszont, ha nagyon meleged van, válassz inkább egy könnyű pamut vagy vászon takarót, lenvászon vagy pamut huzattal.  

Nyári szett

Nem kell egy vadonatúj ágynemű garnitúrába, ágytakaróba, díszpárnákba ruháznod, ha szeretnél nyári stílust adni az ágyadnak. Elég lehet, ha csak a díszpárnákat cseréled le világosabb színűekre vagy a teljesen fehér ágyneműdre valamilyen természetes anyagú, színű ágytakarót dobnod, ami texturát és mozgalmasságot ad az ágyad összképének.

+1 Gyors hűtési technikák

Ha elromlott a légkondi, vagy nincs is, de az éjszaka közepén a fenti változtatások ellenére is felébredsz a melegtől, lehűtheted magad egy kis jeges borogatással az artériás nyomópontokon vagy egy langyos vizes zuhannyal (azért ne hideggel, mert akkor a tested túlkompenzálhatja a tested visszamelegítését). Illetve, ha van ventilátorod, tegyél egy tálban jeges vizet elé, hogy lehűtött levegőt fújjon feléd. 

Via

Figyelem

Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!

Még nem múltam el 18 éves