Vannak tervezők, akik úgy formálják a teret, mintha történetet mesélnének — és vannak, akiknek a története maga válik térré. Lucy Harris pontosan ilyen alkotó. A New York-i designer munkái nem csupán gyönyörű enteriőrök: generációk kreatív öröksége, modernista energiák, olasz hatások, skandináv letisztultság és amerikai eklektika találkozása egy harmonikus, mégis izgalmas világban.
Lucy Harris abban a ritka tervezői kategóriába tartozik, akik számára a modernizmus nem stílus, hanem szemlélet. Az otthonokat nem trendekhez igazítja, hanem a lakók történeteihez — és ez az oka annak, hogy a munkái egyszerre időtlenek, melegek, otthonosakés mélyen személyesek. A belsőépítészeti világ pedig épp ezért figyel rá: olyan eklektikus minimalizmust hoz létre, ami a következő évtized egyik meghatározó irányzata lesz.
Lucy Harris élete tulajdonképpen már gyerekkorában elkezdődött. Egy New England-i modernista házban nőtt fel, olyan családban, ahol a design nem tárgy volt, hanem közös nyelv. Édesanyja keramikus, édesapja fotós és szerkesztő, férje digitális terméktervező — és mindehhez hozzáadódik három generációnyi női alkotó, akik meghatározták Lucy szemléletét.
Családi gyökerei között található egy műtárgyakkal teli Federal townhouse Beacon Hillben, egy Arts & Crafts ház Ipswichben, és a Mid-Century otthon Usoniában.
Mindez azt mutatja: Harris munkájában a modernizmus és az örökség nem ellentét, hanem párbeszéd. Két év milánói és római élet tett pontot erre a látásmódra — az olasz elegancia és az amerikai modernizmus különleges találkozása adja azt az egyedi karaktert, ami minden projektjében felbukkan.

Lucy Harris stílusának egyik legszebb elve az úgynevezett impossible bouquet. Ez a kifejezés arra utal, amikor olyan stílusokat és korszakokat kapcsol össze, amik a természetben nem találkozhatnának — mégis csodás egységet teremtenek együtt. Nála a modernista forma mellé kerülhet egy kézműves faasztal, a Bauhaus-vonalakat kiegészítheti egy vintage textil, és a kortárs darabok szinte táncra hívják az örökölt bútorokat.
A Scarsdale House-ban a minimalizmus nem hideg, hanem életteli. Harris ezt a letisztult, elegáns otthont úgy alakította át, hogy a tér egyszerre legyen modern és családi életre hangolt. A fiatal, aktív öt tagú család számára kialakított lakás könnyed, világos, mégis karakteres.
A koncepció: a romantikus minimalizmus, ahol a modernista vonalak mellé kézműves textúrák, puha árnyalatok és finoman rétegzett anyagok kerülnek. A formális építészethez elegáns kontrasztként friss, fiatalos, európai darabokat válogatott a világ minden tájáról — így lett a tér egyszerre nemzetközi és otthonos.

Ez a projekt egy régi vágyat teljesít: hogyan lehet egy medence melletti kerti pavilonból valódi négyévszakos otthont varázsolni? Harris válasza: textúrákkal, természetes anyagokkal és egy olyan térkompozícióval, amelynek minden része élményalapú. A belsőben puha fa árnyalatok és selymes kékek teremtenek nyugalmat, míg a kültérben vintage és modern bútorok együtt alakítják ki a letisztult, de élhető hangulatot.

A loft hangulatú, fényárban úszó apartman a 280-as ikonikus Teddy mohair kanapétól válik igazán szerethetővé. A nappali és az étkező közti íves formák és puha textúrák egyfajta otthon a városban érzést teremtenek.
A meleg okker, a terrakotta és a földszínek összekapcsolják a tereket, a hálók botanikus tapétái pedig egy váratlan, luxus miniatűr erdőt hoznak létre a lakásban.
Ez az enteriőr egyszerre: elegáns, intim és nappable — vagyis minden részlete azt sugallja: itt jó megpihenni.

A brooklyni városi oázis Harris egyik legszemélyesebb projektje. A fiatal pár egy nyugodt, organikus otthonra vágyott, ami tükrözi a természet szeretetét és a kreatív életformát.
A megoldás: mohazöld sarokpad, rétegelt szőnyegek, művészi kerámiák és meleg, őszi árnyalatú paletta, amely összeköti a belső tereket a természetes fényben úszó kerttel.
A környezettudatos anyaghasználat (kender, rattan, gyapjú, bőr) egyaránt hivatkozik a modernizmus egyszerűségére és az eklektika szabadságára.

Lucy Harris nemcsak mint designer, hanem mint alkotó nő is különösen érdekes. Inspirációs forrásai:
- édesanyja, aki textilt fest, kerámiát készít, zenél, és gyerekkorától a kísérletezés szabadságára tanította;
- nagymamája, aki belsőépítész, bútortervező és művész volt;
- dédnagymamája, aki az 1890-es években még az MIT-en tanult bútorasztalosnak, és a női alkotók támogatását tekintette életfeladatának.
Ez a szellemi örökség támogatja azt, hogy Lucy munkái egyszerre erősek, mégis finoman nőiesek legyenek.
Interior design: Lucy Harris Studio @lucyharrisnyc
Portrait of Lucy Harris by Weston Wells
Photoes of Scarsdale House: Read McKendree / JBSA - Stylist: Olga Naiman
Photoes of Scarsdale Pool House: Hulya Kolabas - Stylist: Mieke ten Have
Photoes of Chelsea High Line Apartment: Read McKendree / JBSA - Stylist: Katja Greeff
Photoes of Brooklyn Townhouse: Brian W. Ferry - Stylist: Katja Greeff
Production: Karine Monié
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!