Már gyermekkorában megismerkedett a filmkészítés alapjaival, majd édesanyja nyomdokaiba lépve a vágás mellett horgonyzott le. Több hollywoodi alkotás stáblistáján is felbukkant már a neve, legutóbb pedig A brutalista című nagyjátékfilmben nyújtott munkájáért Oscar-díjra is jelölték.
A filmkockák iránti érdeklődés a vérében van: édesapja Jancsó Miklós filmrendező, édesanyja a szintén szakmabeli Csákány Zsuzsa. Filmvágóként a mozgókép ritmusával és feszültségével dolgozik – a vágás számára nemcsak szerkesztés, hanem maga a film nyelve. Ez a folyamat dönti el, hogyan érzékelünk egy történetet, egy szereplőt vagy akár egy pillanatot. A vágó pozíciója egyszerre láthatatlan és meghatározó: itt születik meg a film végső arca.
Dávid dolgozott nemzetközi nagyjátékfilmeken, valamint kisebb, független produkciókban is – minden projektben az anyag belső logikáját keresi, és azt a struktúrát, amely a leghitelesebben tudja megszólítani a nézőt. Több ízben dolgozott együtt Mundruczó Kornél rendezővel, közreműködött a Delta, Fehér isten, Jupiter holdja, Pieces of a Woman és Evolúció című filmjeiben, de dolgozott a Dev Patel rendezte A Majomember című alkotáson is. A Magyar Filmakadémia (MFA), az Európai Filmakadémia (EFA) illetve az Amerikai ACE (American Cinema Editors) és az AMPAS (Oscar Akademia) tagja, a Magyar Film- és Videóvágók Egyesületének (HSE) alelnöke. Tavaly a velencei filmfesztiválon debütált Brady Corbet rendezésében A brutalista című nagyjátékfilm, amelyért 2025-ben a legjobb vágásért járó Oscar-díjra is jelölték Dávidot.
A vágás számára a legösszetettebb és legkülönlegesebb pozíció a filmkészítésen belül: határterület az alkotás és az elemzés között, ahol az intuíció és a precizitás egyformán fontos.
Instagram