Nyolcvan négyzetméteren, a Szervita téren nyitotta meg nemrég első üzletét az Aeron. Áron Esztert, a márka alapítóját és kreatív igazgatóját a belsőépítészeti koncepcióról kérdeztük.
Óriási szerencsénk volt, mivel egy olyan stílusban kialakított üzlethelyiséget örököltünk meg, amivel tökéletesen tudtunk azonosulni. Az eredetileg az URBA építészstúdió által tervezett bolt a város egyik legfrekventáltabb pontján található, ezért szándékosan egyfajta barlangszerű, urbánus menedék hangulatot sugároz. Ezt gyakorlatilag csak felfrissíteni kellett annak érdekében, hogy jobban hozzásimuljon a mi stílusunkhoz. Imádjuk például a természetes kőporral bevont falat, amely homokvár-szerű hatást kelt – ehhez jól illettek a bennünket tükröző tárgyak a maguk letisztult vonalaival, markáns minimalizmusával és natúr színeivel, amelyek hívogatóan intimmé varázsolják a teret. Az otthonosságra még jobban ráerősítettünk a tér középpontját uraló, nappali-szerű lounge résszel.
Nagyon inspirált bennünket, amikor a 2023-as tavasz-nyári kollekciónkat bemutattuk Koppenhágában, lépten-nyomon designba ütköztünk. Mindenütt ikonikus Arne Jacobsen vagy Hay termékekbe botlottunk, és ebből nagyon sok inspirációt merítettünk, hiszen egy izgalmas forma a márka vizuális eszköztárában és értékrendjében is kiemelt jelentőségű. Ezért elsősorban olyan berendezési tárgyakat választottunk, amelyek a márka értékeivel összhangban vannak – így például a Varier ikonikus Ekstrem székét a márkánk színében: mimózasárgában, vagy a Vitra kézzel készített alumínium Nuange vázáját. A napfényes alaphangulatot rezidens virágkötőnk, Filep Kata munkája erősíti, aki a friss, szezonális viráginstallációkról gondoskodik az üzletben.
A kirakat hatalmas üvegfelületének köszönhetően az üzletet napközben kellemes természetes fény árasztja el. Fehér, törtfehér és krémes színek dominálnak az üzlethelyiségben: a falakat természetes fehér kőporral vontuk be, amely tökéletes összhangban van a törtfehér ülőgarnitúrával, valamint a próbafülkék világos bézs függönyeivel. A visszafogott, natúr színpalettát a bronz ruhaállványok meleg tónusai egészítik ki, amelyek tökéletes átmenetet képeznek a hely építészeti elemei körül. Ez a lágy színösszeállítás a kulcsa mindennek, ugyanis kiegészíti, mégis teret ad a kiállított kollekcióknak. A design-világítás-merchandising triumvirátusa egy meleg, invitáló környezetet eredményez.
Minden folyamatban részt veszek, a bútorok és nem saját termékek kiválasztásától kezdve a rendezvények stílusának megkomponálásáig, a merchandising termékeink megalkotásáig, az üzlet berendezéséig. Ez egy csapatmunka, például minden kollekciónk launch eseményéhez is együtt öltetelünk, én magam is sűrűn megfordulok a boltban, szeretek személyes kapcsolatot ápolni a vásárlóinkkal, közönségünkkel.
Különös figyelmet fordítottunk a világításra – ezt a Solinfo tervezte meg, aprólékosan, odafigyeléssel. Kiemelten fontos volt például a próbafülkék kialakítása, ahol a vásárló úgy érezheti magát, mint egy kényelmes gardróbszobában. Fontosnak tartjuk azt is, hogy a betérők jól érezzék magukat nálunk, és ennek része az is, hogy ne csak ruhákat árusítsunk – már most is kínálunk kozmetikumokat, de a jövőben frissítők és könyvek árusítását is tervezzük, és reményeink szerint tavasztól lesz teraszunk is, ahová le is ülhetnek majd a vásárlók.
Nem tud elválni egymástól a két terület – a tér kölcsönhatásban van az ott bemutatott ruhákkal, épp ezért egy gondosan kurált környezet kimondottan nagyot tud dobni egy kollekción. Épp ezért tervezünk egy pár izgalmas kollaborációt skandináv bútormárkákkal, amelyek kiegészíthetik a legújabb termékeinket, és színben vagy formavilágban reflektálnak a bemutatott ruhadarabokra.
Az általad megtekinteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek az Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek. Ha szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot!