A Secondland a pandémia alatt született szerelemprojektből nőtte ki magát a régió egyik legígéretesebb feltörekvő upcycled divatmárkájává. A körforgásos divat úttörőjeként a márka missziójának tekinti a vásárlók edukálását, a tudatos vásárlásra és a felelős döntéshozatalra való nevelését. Hisznek benne, hogy a fogyasztói szokások megváltoztatásával mind közösen alakíthatjuk a divatvilágot.
A márkára jellemző romantikus és játékos világ megalkotásához a Secondland kreatív vezetője, Vecsei Kinga Réta saját gyerekkorából merítkezik, legfőbb inspirációja a gyermeki énjével való kapcsolódás. Réta számára mindig értéket jelentettek a régi holmik, azok újrahasznosítása, így az örökölt és használt ruhák viselése is az élete része lett. Kézenfekvő volt számára, hogy a tervezés során is vintage ruhákhoz, textíliákhoz nyúljon alapanyagként. Az upcycled divatmárka létrehozása egy Los Angeles-i út során fogalmazódott meg benne, a márka neve is így – a „secondhand” és a „La La Land” szavak összekapcsolásával – született meg.
A Secondland másik motorja Tasnádi Katalin Lili, a vállalkozás operatív vezetője. A fenntarthatóság és a divat kapcsolata az egyetemi évek óta foglalkoztatja, előbb textiltervezőként, majd design- és művészetmenedzserként szerzett diplomát. A Secondland bohém és romantikus világa az ő szívéhez is közel áll, a gyermeki játékosságot pedig két gyermek édesanyjaként a mindennapjaiban is megtapasztalja.
A Secondland márka azzal a céllal született, hogy kreatív módon reagáljon a túlfogyasztásra és a pazarlásra, a fenntartható öltözködést pedig utópikus mesevilággal tegye vonzóvá. Ehhez a kulcs a körforgásos működés: úgy alkotni, hogy közben nem ártanak vele.
A Secondland világában minden ruhadarab az upcycling, vagyis az értéknövelő újrahasznosítás eljárásával készül. A legtöbbször egyedi darabok kiváló minőségű, válogatott vintage és preloved ruhák, textíliák átalakításával, illetve azok alapanyagként való használatával születnek meg. A kézi díszítő technikák és a természetes ásványi kövek használata a márkára jellemző design elemek.
Facebook: https://www.facebook.com/welcometosecondland/
Instagram: https://www.instagram.com/_secondland_/