Motivációs tippek sportoláshoz

Ne adjuk fel, maradjunk motiváltak egész évben.

2020.10.08. 17:45

Nehéz lehet visszatérni a sportoláshoz vagy elkezdeni azt. Hosszabb kihagyás után nem könnyű az újrakezdés. Gyakran a lustaság és a motiváció hiánya lassítja a lelkesedésünket. Ne csüggedjünk, a következő tippek segíthetnek, hogy ne adjuk fel és motiváltak maradjunk egész évben.

 

Légy őszinte magadhoz

Mielőtt megtalálod a számodra megfelelő sporttevékenységet, fontos tudni, hogy miért sportolsz. Fogyni szeretnél? A régi alakodat szeretnéd visszaszerezni? Stressztől szabadulnál? Brooke Nicole Smith személyi edző szerint, akkor jön a motiváció, amikor meg van a cél. „Kérdezd meg magadtól újra és újra, hogy „miért”. Tudod, hogy megtaláltad az okát, amikor belegondolva kissé érzelmes leszel. Ott kell keresni a motivációt”.

 

Kövesd a fejlődésed

Az eredmények hiánya nagyon gyakran a motiváció hiányához vezet. Hogy elkerüld ezt az esetet, nagyon fontos leírni minden eredményt, bármennyire kicsi is. „Vannak, akik számokkal és rendszeres megfigyeléssel motiválják magukat. Ne feledjük, hogy nem mind egyformán edzünk, és felesleges összehasonlítani eredményeinket mások eredményeivel.”

Készíts időbeosztást

„Vasárnaponként jelöld meg a heti edzéseket a naptárban” javasolja Lauren Vickers edző. Az a tény, hogy fekete-fehéren le van írva, bizonyos rendszerességgel jár. Ha az edzés időpont be van írva, akkor nem lehet kihagyni. A szakember azt is tanácsolja, hogy váltogassák az edzési időbeosztást, hogy ne essünk bele egy bizonyos sportrutinba.

 

Érezd jól magad

Az edzés nem lehet a kínzás szinonimája. A motiváció megőrzéséhez szórakozásra van szükség.  „Ha annyira utálsz valamit sportolni, hogy az idegesít, akkor nincs értelme folytatni” figyelmeztet Brooke Nicole Smith edző.

A kicsi is jobb, mint a semmi

Kenna Johnson, Nike edző szerint is fontos a motiváció. „Velem is előfordul, hogy néha nincs kedvem edzeni Szeretem összehasonlítani ezt a helyzetet egy autóval, amelyből kifogy a benzin. Ha az autó majdnem üres, némi benzin tankolásával még mindig tud menni. Ez ugyan így van az edzésnél is. Egy kicsi mindig jobb, mint a semmi.”

 

Találj társat

„Ha olyan valakivel edzünk együtt, akit szeretünk, nagyszerű támogatás lehet, ha csökken a motiváció.  A kutatások azt mutatják, hogy a célok megosztása egy baráttal szintén elősegítheti azok elérését” teszi hozzá Brooke Nicole Smith.  Amellett, hogy jól érzitek magatokat, segít abban, hogy ne add fel.

edzés motiváció sport

Még több
Aktuális