Hatalmas összegekkel támogatják a luxusmárkák a koronavírus elleni harcot

Millió dolláros összegekkel támogatják a legnagyobb luxusmárkák a kórházakat és a kutatóintézeteket, hogy a maguk eszközeivel ők is segítsenek a koronavírus elleni küzdelemben.

Hatalmas összegekkel támogatják a luxusmárkák a koronavírus elleni harcot
2020.03.17. 13:01

A koronavírus a luxusipart sem kíméli, sőt: amíg például az LVMH konszern részvényei egy hónappal ezelőtt 410 euró körül mozogtak, addig jelenleg 308-ért lehet őket megvenni. Mindez szerencsére nem azt jelenti, hogy a legnagyobb luxusmárkák ne segítenének a bajban. Donatella Versace és lányának adománya, illetve Chiara Ferragni adománygyűjtő akciója mellett mostanra szinte valamennyi neves márka segítette valamilyen formában a koronavírus elleni harcot.

LVMH – 2,2 millió dollár

A világ legnagyobb és legismertebb luxuskonszernje eddig 2,2 millió dollárnyi jüant adományozott a Kínai Vöröskeresztnek, ennél is nagyobb elismertséget kapott viszont az az akciójuk, amikor leállították a parfümgyártásukat, hogy helyette kézfertőtlenítőt készíthessenek.

Richemont-csoport – 1,4 millió dollár

A svájci luxuskonszern, ami többek között a Cartier, a Van Cleef & Arpels és a Chloe tulajdonosa eddig 1,4 millió dollárt költött a COVID-19 elleni küzdelemre, elsősorban Kínában.

Giorgio Armani – 1,25 millió euró

A divatlegenda összesen 1,25 millió eurót adományozott több olasz kórháznak és intézetnek.

Kering – egymillió dollár

A Kering-csoport, ami mások mellett a Guccit, az Yves Saint Laurent-t és az Alexander Mcqueen-t birtokolja, eddig egymillió dollárnyi jüant adományozott a Kínai Vöröskeresztnek.

Hermès – 700 ezer dollár

A francia Hermès több mint 700 ezer dollárnyi jüannal támogatott egy olyan kínai alapítványt, ami kifejezetten az szakorvosok munkáját hivatott segíteni.

Versace – 140 ezer dollár

Nem csak Donatelláék, de maga a Versace is támogatta a koronavírus elleni harcot. Az olaszok körülbelül 140 ezer dollárnyi jüant adományoztak a Kínai Vöröskeresztnek

Sergio Rossi – 100 ezer euró

A Sergio Rossi százezer euróval dobott meg egy olasz kórházat és bejelentette, hogy március 14 és 20. között keletkezett online bevételeit teljes egészében a koronavírus elleni küzdelemnek ajánlja fel.

Prada

Az olasz luxusmárka két teljes intenzív egységet adományozott egy milánói kórháznak.

Bulgari

A Bulgari egy meg nem nevezett összeget utalt át egy olasz kutatóintézet számlájára, továbbá eszközvásárlásokkal segített kutatócsoportokat.

Dolce & Gabbana

A tervezőpáros márkája egy olasz kutatóintézetet támogat, ami a koronavírus ellenszerét kutatja.

adomány koronavírus luxusmárka lvmh

Még több
Aktuális