6 módszer, hogy több önszeretetet vigyél az életedbe

Egy kis öröm és zen harmónia mindenkinek jól jön!

6 módszer, hogy több önszeretetet vigyél az életedbe
2019.06.13. 16:16

Legyünk őszinték: a mindennapok taposómalma mindenkit kikészít egy idő után – a városon való átkeléstől a munkahelyi drámákig, közben a végtelen mennyiségű üzenettel és újabb meg újabb feladatokkal -, a modern élet valóban próbára teszi az ember lelkét.

Ezért is olyan fontos az önszeretet. Az, ha időt szánunk a saját boldogságunkra, a stressz legyőzésében is segít – és ezt rengeteg féle módon megtehetjük. Kezdd ezekkel az egyszerű trükkökkel az önkényeztetést!

Hallgass podcastokat, amik jókedvre derítenek!

Semmi sem ér fel egy audió terápiával, ami egy kis időre elrepít a mindennapokból. Stimuláld a füled és az agyad olyan podcastokkal, amiktől jobban érzed magad!

Próbáld ki az olyan életigenlő műsorokat, mint a Selfie (angolul), ami egészen őszinte beszélgetéseket kínál arról, hogyan küldjünk meg a nyomással és gondoskodjunk a jóllétünkről. Vagy hallgass Oprah Winfrey-t a SuperSoul Conversations-ben. Boldogságot hozó podcastja tele van különböző gondolkodókkal, kreatívokkal és egészségügyi szakemberekkel készített interjúkkal arról, hogyan teljesedhetünk ki. Pál Feri hanganyagai még mindig elérhetők: https://www.palferi.hu/hanganyagok

Egyél finomságokat!

Egyes ételek garantáltan emelik a hangulatunkat, és néha nyugodtan megengedhetjük magunknak, hogy ebből a célból falatozzunk. Egy doboz fagyi, esetleg egy személyre szabott Magnum a Magnum Pop-up Store-ból?

Találd meg a harmóniát!

A meditáció nem új dolog, de most már tudományosan is bizonyított, hogy jót tesz az embernek, és egyre fontosabbá válik, amíg az emberiség általános szorongási szintje emelkedik. Egy csomó app áll rendelkezésünkre, hogy bármikor zenbe kapcsolhassunk, mint a Headspace vagy a Calm, de megnézheted a magyar „Meditációs zenét” alkalmazást is. Keress egy nyugodt helyet, helyezd magad kényelembe, vedd fel a fülhallgatót és 10 percre kapcsolj ki!

Add meg a módját a fürdésnek!

Ugyan klisének hanggzik, de a forró fürdő az egyik legmegnyugtatóbb dolog, amit tehetsz magaddal. Gyújts gyertyát, szórj fürdősót a vízbe, tegyél fel egy kókuszos arcmaszkot, hagyd, hogy a meleg elernyessze az izmaidat… máris olyan, mintha egy egzotikus szigeten lennél!

Ez megfelelő pillanat ahhoz, hogy bevessük az olajesszenciákat. Pillanatok alatt segítenek csökkenteni a stresszt, a szorongást és a rossz közérzetet. A fürdés után spriccelj belőle a bőrödre. Először keverd össze valamilyen alap olajjal, különös figyelemmel a pulzuspontjaidra. A teljes nyugalomért válaszd a levendulát, de a muskotályzsálya és a bergamot is álmosítanak.

Mozogj! Termelj több endorfint!

Ha tudsz, szakadj el a képernyődtől és menj el edzeni. Egy 60 perces csoportos torna is szuper, de az is teljesen jó, ha saját magad otthon mozogsz valamilyen videóra. Ha kimész a természetbe, az a legjobb! Ha nincs igazán időd, az is sokat számít, ha beiktatsz napközben némi aktivitást: hogy lépcsőzöl egyet az irodában, vagy ebédszünetben sétálsz egy nagyot!

Merj nemet mondani!

Egy kevésbé elcsépelt boldogságtipp: jelöld ki a határaidat! Nem csoda, hogy ha mindent meg akarsz csinálni, mindenhol ott akarsz lenni, és mindenkinek meg akarsz felelni, a végén beletörik a bicskád. Úgyhogy, ha érzed, hogy nem vagy kiegyensúlyozott, fedezd fel, hol húzódnak a határaid és ne engedj belőlük. Ha tudod, mikor kell nemet mondanod, azzal időt nyersz, hogy erőt gyűjthess és egy kicsit magaddal foglalkozz. Ez az önkímélés olyan módja, ami idővel egyre könnyebben fog menni!

boldogság harmónia nyugalom zen

Még több
Test-Lélek