Éjjeli bagolybol pacsirta

Ugye te is ismered azt a típust, aki korán reggel vidáman pattan ki az ágyból és már készen is áll a napra? Ha te eddig nem így éltél, de szívesen változtatnál, ne csüggedj! Te is lehetsz pacsirta!

Éjjeli bagolybol pacsirta
2018.01.03. 14:15

Te is azok közé tartozol, akik tíz percig küzdenek, mire egyáltalán ki tudják nyitni a szemüket, és legszívesebben az egész reggelt átaludnák? Nem muszáj, hogy ez örökre így legyen, mondják a szakértők, és a legjobb módja, hogy reggeli pacsirtává váljunk, az agyunk szándékos manipulálása. Íme, a legjobb tippek az átváltozáshoz!

Aludj többet

Ez elég magától értetődő, nemde? De meg lennél lepve, hogy mennyivel gyakrabban hajtod álomra a fejed éjfélhez közeledve, mint ahányszor valójában szeretnéd. Testünknek minden nap 6-9 óra alvásra van szüksége. Szóval, ha tudod, hogy reggel mikor kell felébredned, akkor számolj visszafelé és irány az ágy!

Teremtsd meg a megfelelő körülményeket

Az ágyban enni, inni, Netflixet nézni és aludni is nagyon nincsen rendben. Az emberek fejében erős képzettársítás van az alvás és a hálószobájuk között. Ha ott zajlanak a napközbeni tevékenységeid, azzal lerombolod ezt a kapcsolatot. Miután felkeltél, próbáld meg minél hamarabb elhagyni a hálószobádat. Menj ki inkább egy pohár vízért a konyhába, mint hogy rögtön nekiállj a dunyha alatt facebookozni.

Kapcsolj ki

A testünknek szüksége van arra, hogy időnként kikapcsoljon. A meditáció a legjobb módja a stressz enyhítésének és az izmok ellazításának. Mielőtt lefeküdnél, végy egy forró fürdőt, igyál egy nyugtató teát, vagy csak egyszerűen fókuszálj néhány pillanatig a légzésedre. „A lefekvés előtti rituálék megtanítják az agynak, hogy felismerje, mikor van alvásidő és mikor van ébrenléti időszak”, mondja Jessica Alexander a The Sleep Counciltól. „Beprogramozza az agyat és a belső óránkat, hogy hozzászokjanak egy meghatározott rutinhoz.”

Alvás előtt ne bámuld a képernyőt

A kék fény lefekvés előtt kifejezetten rontja az alvás minőségét, mégpedig azért, mert megakadályozza, hogy a szervezetünk melatonint, az alvási ciklust irányító hormont, szabadítson fel. Éppen ezért lefekvés előtt egy órával lehetőleg már ne nyomogassuk a telefonunkat.

Ébredj természetesen

Vesd be az aromaterápiát! Lefekvéskor használj nyugtató levendulaillatot, reggel pedig citromillatot, hogy felébressze érzékeidet!

Don’t worry be appy

Ha az REM-fázisunkat megzavarják, akkor támolyogva ébredhetünk, mint aki éppen részeg. Az a szakasz, amikor a legmélyebben alszunk, körülbelül 70-90 percig tart, tehát jobb, ha inkább korai szakaszban ébredünk fel. A Sleep Time alkalmazás segítségével beállíthatsz egy olyan ébresztőt, amely követi az agy által kibocsátott hullámokat az alvás során, és amikor érzékeli, hogy már nem vagy a REM-fázis legmélyebb szakaszában, akkor ébreszt fel egy nagyon nyugtató hangjelzés segítségével.

forrás: elleuk.com

alvás

Még több
Szépség